Ja, det var ju oväntat att den skulle dyka upp här. Inte.
Handpenning på Swish redan efter 15 minuter, hämtad idag på morgonen.
View attachment 483077
Ja, ni fattar.
Den hojen har historia!
Det är kört någonstans kring 20 Ironbuttkörningar på den av mig och föregående ägare. Tidigare ägare har bland mycket annat fullföljt en SS 5000 på den - alltså fem stycken vanliga 1000 mileskörningar back to back inom 5 dygn.
Själv har jag kört IBAs European Tour 2014 på den - poängrally på 5 dygn över stora delar av Europa, kört Guld på den = 1500 miles inom 24 timmar och lagt full SS1000 norr om Polcirkeln. På vintern.
Samt besökt både Krystallrally och Primustreff - samma helg, under Ironbuttkörning!
View attachment 483067
Egentligen borde man skriva ett ode till just den hojen, med tanke på hur mycket kul jag haft på den.
Men, det lär ju aldrig bli av.
På samma sätt som det inte blev av att göra i ordning den.
Visst, jag hade kunnat tvätta av den, fixa lite småfel, besiktiga och putsa upp det värsta och försöka pressa ut 15.000 för den.
Men det gör det inte till en så mycket bättre hoj. Bättre att vara rak och visa den som den stått de senaste åren.
Den gick till Polen.
Lätta, enkla människor att göra affär med. Inget prut. Tvärt om, faktiskt.
View attachment 483078
Jag fick dricks för att jag var bussig och höll den åt honom eftersom han inte kunde komma på kvällen.
När han bara hade usla spännband fick han ett par av mig. Då dök det upp en packe öl till.
View attachment 483079
Man får försöka stå ut.
Men jag saknar hojen redan.
Eller, saknar allt det roliga vi haft tillsammans. "Yttre Befäl" kallades den.
En IBA-kompis hade en likadan under samma tid mun rullade som mest.
"Der Kommissar" - den som rullade Stockholm - Nordkapp - Gibraltar - Stockholm inom 144 timmar...
Jag får nog tusan skriva ihop något om
dessa fantastiska hojar.