Kanske skapar plats åt dem?Sålt 6(!) hojar och har ändå några kvar? Det är inte möjligen du som sitter på landets alla Yamaha SR250..?
Kanske skapar plats åt dem?Sålt 6(!) hojar och har ändå några kvar? Det är inte möjligen du som sitter på landets alla Yamaha SR250..?
Nä så länge behöver man inte köra/åka, en tjejbekant hade en, jag körde den en gång på hösten och en gång på våren i ett par år. Hon vinterförvarade i mitt garage.Helt rätt tänkt. Jag säger samma sak om Guldwingen. Ska ha en åtminstone en säsong för att kunna fortsätta dissa den.
Nåja, nu skja vi inte överdriva. Allt handlar om perspektiv. Exempelvis: Testa att jobbpendla med åkgräsklippare vs Virago eller Guldvinge så kommer även du inse att det finns olika defintioner av roligt. Det beror helt på hur långt du ska ta dig, typen av vägar etc. En virago/winge kan och får färdas på motorväg, har svårt att se att det är en roligare upplevelse att fisa fram på en åkklippare omgiven av ilskna trafikanter som undrar vad i helvete du har på motorvägen att göra...Nä så länge behöver man inte köra/åka, en tjejbekant hade en, jag körde den en gång på hösten och en gång på våren i ett par år. Hon vinterförvarade i mitt garage.
Mer än tillräckligt, värre skit finns inte.
Åkgräsklippare är mycket roligare.
Ännu har inte gamla öststatshojar blivit samlarobjekt, men en vacker dag så...Välvårdad maskin (vilket kanske är det enda positiva man kan säga), men kom igen........ 42.000:-????
View attachment 484128
Som dessutom ser ut att skrapa mot kylaren...Det som gör att det svider i ögonen är den upplagda framskärmen.
Välvårdad maskin (vilket kanske är det enda positiva man kan säga), men kom igen........ 42.000:-????
View attachment 484128
Grannen pendlade till gubbkaféet med partner klipparen när körkortet försvann...Nåja, nu skja vi inte överdriva. Allt handlar om perspektiv. Exempelvis: Testa att jobbpendla med åkgräsklippare vs Virago eller Guldvinge så kommer även du inse att det finns olika defintioner av roligt. Det beror helt på hur långt du ska ta dig, typen av vägar etc. En virago/winge kan och får färdas på motorväg, har svårt att se att det är en roligare upplevelse att fisa fram på en åkklippare omgiven av ilskna trafikanter som undrar vad i helvete du har på motorvägen att göra...
Tycker dock att det är mysko att det är tre bilder, med tre olika hojar?Nej.
"Billigast på Blocket" behöver inte betyda dum i huvudet.
Är det verkligen en "C" modell (1E6) så är den värd det dubbla.
...i det skicket den står, typ.
Tur att jag inte är hemma nu.
Synd att någon kommer bygga "scrambler" av den.
Grannen pendlade till gubbkaféet med partner klipparen när körkortet försvann...
Förmodligen kommer dagens utförsäljningshysteri av statliga och kommunala tillgångar och verksamheter betraktas på samma sätt om några decennier. Stabila och fullt fungerande verksamheter har sålts billigt till privata, vinstdrivande företag, och det mesta har blivit sämre. Sverige är inte längre Landet Lagom utan pendlar mellan ytterligheterna.Stopp. Stanna. Tänk.
1974-års modell. Ring a bell?
2 år tidigare hade det nya "Trafiksäkerhetsverket" med dess Generaldirektör Lars Skiöld presenterat och profilerat sig genom att kräva en teknisk maxhastighet om högst 70 km/h för motorcyklar.
Skyttegravarna var alltså redan grävda när "Rapport 13" presenterades 1975, med kravet att max cylindervolym för motorcyklar skulle stanna vid 250cc.
Just precis denna modell var lagstiftarnas ideal. Alltså verkligen - man anförde just det faktum att Östtyskland klarade sig fint med (planekonomiskt) beslut att begränsa motorcyklar till 250cc och klarade sig dom så skulle väl vi...?
De som ledde Sverige ville så gärna bli ett DDR på ett slags organiskt vis. Alltså inte genom krig och invasion och sådant hemskt utan att medborgarna verkligen skulle kliva in i kostymen frivilligt. Typ.
Över tid, alltså.
Politikerna var redan övertygade.
Inbjudningarna till olika DDR-kombinat och myndigheter haglade och det var en veritabel myrtrafik över Östersjön med studiebesök till denna idealstat, och Honnecker beundrades.
Så sug in bilden och skratta lagom. Stanna upp och tänk en stund.
Detta hade kunnat vara även vår verklighet under ett decennium eller två.
Självklart hade den samhällsmodellen spruckit även här - men med svenskars allmänna redighet ger jag mig fan på att ett Sverige som fortsatt utvecklas i DDR-riktningen hade stått på barrikaderna och fördömt rivningen av Berlinmuren och motsatt sig Tysklands återförening i minst 10 år innan vi gav upp och motvilligt backade in i framtiden.
Så, stanna upp och tänk.
Gårdagen speglar sig i en liten Blocketannons. Det gäller bara att stå i rätt vinkel och betrakta historien.
Edit:
Mer tidsanda från DDR-Sverige.
Alla som var något i den Östtyska statsapparaten åkte Volvo.
I detta demokratins och jämnlikhetens inbillade idealland skyltades din position genom om du hade chaufför, och i högre positioner - vilken förlängning din 264 hade.
Ett annat land Sveriges Regering hade en förblindade crush på var Nord Korea.
Dom var ju emot USA så då måste Sverige vara för. Det är sann demokrati omvandlad till reda handlingar.
De flesta vet nog om att Nordkorea aldrig betalade ett skvatt för över 1000 Volvobilar. Märkligt nog är det bara just personbilarna som finns kvar i folks medvetande. All den tunga utrustningen från samma företag glöms bort, AtlasCopcos leveranser, Sandvik - hela det svenska näringslivet var beordrade att leverera till ett urfattigt Nord Korea.
Men det var inte företagen som tvingades ta smällen. Det var vi skattebetalare som betalade för kalaset genom den statligt inrättade Exportkreditnämnden.
Dom tog notan och brände hela sin budget under många år genom att agera någon slags U-hjälp åt en despotisk diktator.
Undrar hur många bra och lönsamma, långsiktiga exportaffärer som brann upp för att EKN var upplåsta med NordKorea...?
Vill man dra saker verkligt långt så kan man försöka koppla de indragna beställargarantierna som sänkte svensk varvsnäring till just vansinniga felsatsningar i kommunistdiktaturer.
Men, det är sannerligen en annan historia.
Klart är dock att ingen har ställts till svars för sina närmast kriminella felbedömningar som politiskt tillsatt tjänsteman - eller politiker.
Vatten under broarna? Gårdagens snö...?
Inte. Både du och jag betalar femton spänn till ett dysfunktionellt PostNord som tar dubbelt så lång tid för att dela ut breven hälften så ofta.
...och ingen ställs till svars.
Tycker dock att det är mysko att det är tre bilder, med tre olika hojar?
Upp till bevis!Virago 535 står absolut på listan över hojar man skall ha ägt innan man lämnar in. Det går inte att dissa utan att ha egna referenser. SHs motvilja och skräckhistorier kring hur hemsk den är att köra bara sporrar.
En dag står det en sådan här - och nu här inne kommer få veta det först.
Upp till bevis!
Den var snabbt såld! Det finns alltså gott om folk som vill ha en liten Virago, bara priset är rätt.Upp till bevis!
Nej den var sjuk.Troligt tändningsfel som initieras av att man trycker in choken?
Jag ska nog inte ha en Virago för jag förstår inte hur det hänger ihop.
Var det du?Den var snabbt såld! Det finns alltså gott om folk som vill ha en liten Virago, bara priset är rätt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |