Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
"regad med nya motorn 1000cc men den är förgasar strypt till 750cc . Ur med strypning = 1000 cc"

http://www.blocket.se/vastmanland/Kawazaki_gpz_750_65914391.htm?ca=20&w=3

Förgasarstrypt till 750cc... Har jag missat något? :7peta

..och här är en bild på kameran som killen tagit annonsbilderna med:

zrtn_003n4fbc7dee_tn.jpg

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha

Tröttsamt bara med alla konstiga attityder, jag blir helt allergisk bara av att läsa annonsen.
Varför skriver man "Nästa helg går denna hoj till handlaren som inbyte om den inte är såld innan dess", det är ju helt ointressant, ta den till handlaren direkt då, eftersom det verkar vara bättre!
Eller är det så att han vill ge någon den unika förmånen att få köpa denna exklusiva klenod, trots att han får oherrans mycket bättre betalt av en handlare? Snäll kille i så fall :)
Ungefär som "Intressekoll" - vilket märkligt uttryck? Det orkar jag inte ens utveckla....
Och många skriver "Hittar du en finare och bättre - köp den"....jo tacka fan för det, självklart köper jag den :va
En annons som är aggressivt utformad lockar inte mig i alla fall, den går bort direkt.
Men det är väl för att jag inte är någon ungdom längre, man är ju en bitter gammal gubbe :hej

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Hoj
Yamaha R6 2002
Tröttsamt bara med alla konstiga attityder, jag blir helt allergisk bara av att läsa annonsen.
Varför skriver man "Nästa helg går denna hoj till handlaren som inbyte om den inte är såld innan dess", det är ju helt ointressant, ta den till handlaren direkt då, eftersom det verkar vara bättre!
Eller är det så att han vill ge någon den unika förmånen att få köpa denna exklusiva klenod, trots att han får oherrans mycket bättre betalt av en handlare? Snäll kille i så fall :)
Ungefär som "Intressekoll" - vilket märkligt uttryck? Det orkar jag inte ens utveckla....
Och många skriver "Hittar du en finare och bättre - köp den"....jo tacka fan för det, självklart köper jag den :va
En annons som är aggressivt utformad lockar inte mig i alla fall, den går bort direkt.
Men det är väl för att jag inte är någon ungdom längre, man är ju en bitter gammal gubbe :hej
Hela grejen med att sälja saker på blocket är väl att man vill bli av med den. Har av egen erfarenhet kommit fram till att om man bara får spekulanterna att komma och kolla på den så är det lätt att bli av med vad det nu är man vill sälja. Det är ju annonsen som man ska lägga ner tid och energi på, är ju samma sak som ens cv. Om inte första intrycket är bra så kommer man inte bry sig att ens kontakta säljaren. Hatar till exempel annonser där det står "ring för mer info" eller "I bra skick, svarar inte på samtal, sms och mailen är lånad". Vill folk sälja eller inte?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Känns som killen inte alls vill sälja - han lever drömmen just nu och sitter hemma vid köksbordet och klipper fram ny Battenburgmosaik för kommande säsong av struttande i trafiken med sin Go-Pro fram och sin "Poiis"-skylt bak.

...och ett av försäljningsargumenten är att du och jag fått betala för renoveringen av denna gamla snuthojen med våra försäkringspremier? Elegant...

Till saken hör att jag lagt en massa mil på en exSnuthoj.
Rent praktiska skäl: den är redan nedbusad och förstörd, kåpan ser redan ut som en schweizerost och den blir inte direkt fulare av att köras i saltslasket.

Men att bygga tillbaka till något som försöker se ut som en real life tjänstehoj - och vilja ha mer betalt än vad motsvarande standardhoj kostar...?
Tönt!

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Precis allt.
Annonseras som "caféracer" men även om ambitionen var att omfamna alla nu kända byggstilar i en och samma hoj så blev det ändå fel - och inte ens Kåsaljuset ställer något till rätta.

Första gången dock som jag sett någon försökt väva in linjespelet från Munch Mammut i en egenbyggd tank...

Att framdäcket är felvänt är en underbar indikator på byggherrens referenser.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
http://www.blocket.se/vi/65992511.htm
Denna är samma som jag postade innan fast säljaren verkar kanske mer "jordnära".
Finns det några kända problem med denna modell?

Tror du eventuellt får mer vettiga svar i den modellspecifika tråden för hojen i fråga. Här hänger mest folk som gör sig lustiga över diverse felstavningar och överpriser i annonser.

Kolla här istället:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?97342-Honda-CBR-1000-600-RR-Tr%E5den/page156

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring