pepe
Tarmac surfer #133
Men han har ju monterat en liten snabb hugger över bakhjulet och lackat den i Laserblå färg
Men han har ju monterat en liten snabb hugger över bakhjulet och lackat den i Laserblå färg
Synpunkter.
Dyr, jojo....
Mvh Toyman... gör plats i garaget.
https://www.blocket.se/Halland/Honda_RCS__Limited_ed__klassiker__Legend_76556081.htm
Dock kan jag säga att resten av bygget säkerligen skulle bli totalsågat om jag hamnade i den här tråden, men jag byggde hojen åt mig själv och kommer aldrig tro att någon annan vill betala pengar för den så den dagen kommer aldrig inträffa.
Synpunkter.
Dyr, jojo....
Mvh Toyman... gör plats i garaget.
https://www.blocket.se/Halland/Honda_RCS__Limited_ed__klassiker__Legend_76556081. htm
Jag lyckades faktiskt montera framdäcket korrekt på mitt fulbygge, så vi är inte alla helt värdelösa på det här strecket av millenieskiftet. Dock blev rotationsriktningen ifrågasatt i byggtråden, så det är sant att det inte är helt enkelt det där.
Men, det där med felvända framdäck stör mig. Det visar att man inte har ens grundläggande förståelse för motorcykelns dynamik, vilka krafter som är i rörelse och vilka risker man tar.
Somliga däck spelar det ingen roll på, andra däck far illa av att rulla baklänges - och somliga blir rent farliga när dom monteras mot sin designade rotationsriktning/eller fram när dom är avsedda att gå bak.
Heidenaus K60 är ett typexempel. Deras bakdäck hade en rotationspil - avsedd för sin tänkta användning: BAK!
När det blev mode att börja kränga på fläskiga bakdäck fram så hamnade K60s avsedda för att ta hand om laster bak plötsligt fram med sitt utpräglade traktormönster.
Ingen bra grej, om man säger...
Heidenau kompletterade sina gjutformar efter några år med dubbla rotationspilar märkta för respektive position - men det är fortfarande ett bakdäck i sin uppbyggnad.
...att åtskilliga "byggare" skiter i pilarna och ändå monterar just det däcket fel "för att det ser bättre ut" 'är i mina ögon den slutgiltiga idiotförklaringen av de som sågar i hojar utan att ha en. enda. aning.
...felmonterat däck skapade situationen, men ett dödsräcke såg till att det blev en dödsolycka - om det är samma elände som jag tänker på?
Nå, vi skall inte spamma sönder Blockettråden med sådant, men det kan vara livsfarligt att inte veta vad man håller på med. Motorcyklar sätter allt på sin spets.
Kanske är det delvis därför jag trivs på två hjul. Kanske är det därför andra borde låta bli...
View attachment 440006
https://www.blocket.se/trelleborg/Honda_VTR_1000_F_75855625.htm?aw=1
Hänger på de flesta värre hojjar.
Har inte bänkat denna men jämför man med folk som gjort det med samma delar jag använt så lämnar den ca 130hk och 110nm vrid.
Kan garantera att det inte är fördröjning i gasrullen.
Är det möjliget?
Är vi elaka här inne? Är vi så elaka att man måste be om ursäkt?
Tony har frikort, så klart. En hel lokal fylld med klassiker ger ett fett jävla Big Jim-Frikort!
....och är priset för högt just nu så är det kanske inte så stora problem. Tiden arbetar för en sådan hoj.
Bonzo verkar ha en vettig inställning: man bygger för sig själv och räknar inte med att "få igen sina pengar" - eller rent av som en del: tjäna stålars på att såga sönder en vettig hoj.
Men, det där med felvända framdäck stör mig. Det visar att man inte har ens grundläggande förståelse för motorcykelns dynamik, vilka krafter som är i rörelse och vilka risker man tar.
Somliga däck spelar det ingen roll på, andra däck far illa av att rulla baklänges - och somliga blir rent farliga när dom monteras mot sin designade rotationsriktning/eller fram när dom är avsedda att gå bak.
Heidenaus K60 är ett typexempel. Deras bakdäck hade en rotationspil - avsedd för sin tänkta användning: BAK!
När det blev mode att börja kränga på fläskiga bakdäck fram så hamnade K60s avsedda för att ta hand om laster bak plötsligt fram med sitt utpräglade traktormönster.
Ingen bra grej, om man säger...
Heidenau kompletterade sina gjutformar efter några år med dubbla rotationspilar märkta för respektive position - men det är fortfarande ett bakdäck i sin uppbyggnad.
...att åtskilliga "byggare" skiter i pilarna och ändå monterar just det däcket fel "för att det ser bättre ut" 'är i mina ögon den slutgiltiga idiotförklaringen av de som sågar i hojar utan att ha en. enda. aning.
En däckkrängare här i stan brukar vända framdäcken fel väg medvetet och säger till kunderna att det är bättre. Han är ju däcknasare så han vet naturligtvis bättre än de korkad däckproducenterna.
Om vi tänker på samma firma så brukar han även bryta sönder folks fälgar när de nya däcken ska på. Fälgarna är naturligtvis för veka eftersom det inte är något fel på hans teknik eller utrustning.
Låter som en genuin idiot..There can be only one.
Fast eg synd, för han är ju egentligen ingen genuin träskalle på så vis. Det finns en viss latent kapacitet där.
Kollar i listan och ser att laserblå ger minst 5 starka hästar!
https://www.blocket.se/goteborg/Sidovagn_objekt_enkel_modell_till_50_500cc__76617284.htm?ca=11&w=3
Ibland undan man va folk har för objekt...
Zundappen - är den till salu, månne...?
https://www.blocket.se/goteborg/Sidovagn_objekt_enkel_modell_till_50_500cc__76617284.htm?ca=11&w=3
Ibland undan man va folk har för objekt...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |