Jóhnny Balle
Fifan
100 kg MINDRE än original... jo tjena
Jag misstänker att krompråmar får stå modell för vad som anses som standard-mc och att Franco aldrig har sett en annan sporthoj.
Nog för att handlare tar höga priser men över dubbla värdet är att ta i...
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_XT_600_K_79739349.htm?ca=13&w=1
Killen måste fylla fyrtio och vara utsatt för ett tvättäkta födelsedagsskämt. Alternativt ha riktigt ont i huvudet. Sjuttio papp för den medelmåttigaste av medelmåttiga nittiotalshojar...??? Javisst. Dessutom sönderskruvad av någon som pratar äkta förortssvenska. Jojo, inte undra på att man blir sugen...
Och jag som inte satt ut min 2Kf till försäljning i år för att jag är sjukt nöjd med den och inte lackat ur på den ännuMest intressant är dock att ”kick-only” nu är ett försäljningsargument.
För bara 5 år sedan var det köparens bästa chans att pruta...
The times they are a-changing...
Han köpte ShervinRRRs bok om hur man trimmar och lättar hojar.
Han köpte ShervinRRRs bok om hur man trimmar och lättar hojar.
U think?
Beakta skicket. Jag kan inte minnas att jag sett en så fin 2KF på i vart fall 15 eller 20 år.
Det finns säkert ytterligare några i ladorna, men dom är inte till salu. Ännu.
Ägarna kanske inväntar prishissen, eller också är dom bara nöjda med att äga en bra hoj i ett skick som inte budats/busats ner.
Alla tidigare XT-modeller som hållts i motsvarade skick har klättrat upp i pris över vad denna 2KF nu annonseras ut för.
Det är en säker indikator på att även denna kommer att klättra. Modellen har ansetts sakna viss charm jämfört med sina föregångare - men det innebär bara att det idag finns färre 2KF kvar i ett vettigt skick.
Faktum är att hojen i annonsen på ett vis kan anses vara ett bargain. Alla som köpt ett halvrisigt exemplar på den föreslagna nivån av mindre än halva priset - och försökt renovera upp den för att möta hojen i annonsen vet vad det kostar.
Inte bara i tid, utan i reda pengar.
För 27 papp får man en turn-key nöjesmaskin att puttra runt på, så nära skottsäker man kan komma.
Om man bara underhåller den någorlunda är den värdesäkrad för tyå år framåt, och sedan bör den kunna klättra i värde.
Faktum är att man med nuvarande Euro-kurs torde kunna köpa i butik i Väring och sälja till Tyskland med en liten, liten förtjänst om man talar språket och har kontakterna. Inte förtjänst nog att verkligen täcka jobbet, men ändå.
Mest intressant är dock att ”kick-only” nu är ett försäljningsargument.
För bara 5 år sedan var det köparens bästa chans att pruta...
The times they are a-changing...
Har för mig 2KF, med bara kicken såldes i några år till samtidigt som den nyare. Har nämligen sett nyare årsmodeller på 2KF.2KF hette de väl fram till 1989, från 1990 heter de 3TB(?)
Ja det är ju det som är lite fascinerande med XT att man kan tro de är relativt lika men så kan det skilja ganska väsentligt i detaljer mellan generationerna, som tydligen kan väva in och ut mellan årsmodellerna?Har för mig 2KF, med bara kicken såldes i några år till samtidigt som den nyare. Har nämligen sett nyare årsmodeller på 2KF.
Det skiljer mycket mellan 2KF och 3TB. Mest noterbara är ju sadeln. Smalare baktill = nyare, rakt avkapad = äldre.Ja det är ju det som är lite fascinerande med XT att man kan tro de är relativt lika men så kan det skilja ganska väsentligt i detaljer mellan generationerna, som tydligen kan väva in och ut mellan årsmodellerna?
Fästena för passagerare i alu sitter inte på någon av mina hojar, det är bockade rör.
Sen att 2KF har alufälgar och varvräknare...
Min 3TB från -90 har stålfälgar och saknar varvräknare (känns lite snikigare) men har elstart (?!)
Å andra sidan stör inte kickstarten (trots högkompkolv), Teneren är vansinnigt lättstartad och inte blir man stående pga batteritorsk heller
(Sorry för lite urspårning)
Alltid skönt när bilhandlare skall sälja hojar till totala överpriser.
Förgasaren/bränsletillförseln bör ses över. Ngt läckage ! Tändstift ?
En raritet som inte är billig ! Vad är du beredd att betala ?
Konsten att skrämma bort spekulanter.
Millenium-kidsen möjligen. Vi som växte upp med att betonggolvsslipa topplock och dra pluggar är väl det där bagateller som snarare sporrar än inger tvivel?
Vad är det för fel på folk?
https://blocket.se/annons/gotland/yamaha_r1_streetfighter_unik/78822059
Ännu värre är väl denna
https://blocket.se/annons/alvsborg/vtr_sp1/78822979
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |