Dagens Blocket! (mc-relaterat)

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det där är det klassiska kinasättet att lura folk och samtidigt inte bli stämda från någon.
Det där är en riktig skithoj som ser frän ut.
Firman som säljer den verkar inte gå så bra heller, kan bero på hur de marknadsför sina fordon.
Du menar på samma sätt som de "CE"-stämplar sin elektronik för att vi ska tro att de uppfyller någon form av säkerhetsnorm? Att deras "CE" i själva verket står för "China Export" är det få som observerar.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, hi hi.
Kan ingen prova att beställa från typ Kina direkt.
Med tanke på det här så kan det ju bli en kul videokanal i alla fall :)

 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du menar på samma sätt som de "CE"-stämplar sin elektronik för att vi ska tro att de uppfyller någon form av säkerhetsnorm? Att deras "CE" i själva verket står för "China Export" är det få som observerar.
CE-märkning är något av det mest korkade påfund jag känner till. En märkning tillverkaren sätter dit för att visa att han själv anser att den uppfyller "för produkten relevanta krav". Det är först vid en marknadskontroll man behöver kunna visa varför man tror att det är bra skit man säljer.

Det är ungefär som kunder som kräver att man bifogar ett CoC när man säljer nåt, dvs ett intyg som talar om att man anser att man har skickat det de har beställt.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
CE-märkning är något av det mest korkade påfund jag känner till. En märkning tillverkaren sätter dit för att visa att han själv anser att den uppfyller "för produkten relevanta krav". Det är först vid en marknadskontroll man behöver kunna visa varför man tror att det är bra skit man säljer.

Det är ungefär som kunder som kräver att man bifogar ett CoC när man säljer nåt, dvs ett intyg som talar om att man anser att man har skickat det de har beställt.
Är ju ungefär samma som egenkontroll på entreprenader. Det är bara att fylla i dokumentet. Ingen kollar förrän något gått fel, och då är det ju försent ändå.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
A2-reg och med baksäte :)
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
De hävdar på sin sida att hojarna byggs i sverige. Deras "kundcentra" samt besöksadress verkar vara Shurgard, Högsbo, Göteborg. Känns seriöst.....
Njae, de säger att de sätts ihop i Sverige, d v s alla lösa prylar i karongen från Kina monteras ihop här.
80% kommer från Korea, Tyskland och Kina betyder att 78% från Kina.
Vilka 20% som kommer från Sverige skulle vara kul attveta, förutom rgistreringsskylten.
Är det viktprocent, volymprocent, värdeprocent eller bara slumpmässiga %?
Företag som lägger sin info på Facebook och inte anger firmaregistrering går alltid bort.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Njae, de säger att de sätts ihop i Sverige, d v s alla lösa prylar i karongen från Kina monteras ihop här.
80% kommer från Korea, Tyskland och Kina betyder att 78% från Kina.
Vilka 20% som kommer från Sverige skulle vara kul attveta, förutom rgistreringsskylten.
Är det viktprocent, volymprocent, värdeprocent eller bara slumpmässiga %?
Företag som lägger sin info på Facebook och inte anger firmaregistrering går alltid bort.

Ja, i Sverige skruvar dom ju fast framhjulet och reglagen på styret. :fakta
Och arbetstiden för det utgör säkert 20% av produktionskostnaden.
 

Slowhand

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2021
Hoj
2006 Qingqi 150cc scooter
Njae, de säger att de sätts ihop i Sverige, d v s alla lösa prylar i karongen från Kina monteras ihop här.
80% kommer från Korea, Tyskland och Kina betyder att 78% från Kina.
Vilka 20% som kommer från Sverige skulle vara kul attveta, förutom rgistreringsskylten.
Är det viktprocent, volymprocent, värdeprocent eller bara slumpmässiga %?
Företag som lägger sin info på Facebook och inte anger firmaregistrering går alltid bort.

Korrekt, jag läste för snabbt samt glömde tänka.

Finns vansinnigt mycket verksamheter idag som inte har nån "om oss" alls, och dessvärre får de kunder ändå.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top