Dagens Blocket! (mc-relaterat)

The bike that brought Yamaha to the forefront of super bike design was launched in 1987 and it was called FZR1000. The 1987 version of the Yamaha FZR1000 had a top speed of over 250km/h and the 1989 version, crowned “The bike of the Decade”, could accelerate from 0-60 in less than 3 seconds and it also had a top speed of over 270km/h. With these features any bike would be very appreciated, so production continued
Och vem citerade du nu?
Är det internetanvändare MaxBiker som gjort samma inlägg på en internetsida eller är det policemotorcycles i Australien som har samma text?
 
Vet inte om man skall tro på allt den internetanvändaren skriver. Det var inget test för övrigt, han skrev ju mest ur reklambladet.
Men därmed inte sagt att det inte är en rolig hoj ?

"1986 continued the success of it’s supersport predecessors, the RD 350 and RD 500."

"it feels lighter than a brand new R1, although it’s about 50 pounds heavier."

"no moving object on the road will leave you behind at full throttle."

Har någon en FZR1000 och vill ställa upp med ett topfartstest så vore det toppen. ?
 
Vet inte om man skall tro på allt den internetanvändaren skriver. Det var inget test för övrigt, han skrev ju mest ur reklambladet.
Men därmed inte sagt att det inte är en rolig hoj ?

"1986 continued the success of it’s supersport predecessors, the RD 350 and RD 500."

"it feels lighter than a brand new R1, although it’s about 50 pounds heavier."

"no moving object on the road will leave you behind at full throttle."

Har någon en FZR1000 och vill ställa upp med ett topfartstest så vore det toppen. ?
 
Nu äntligen börjar det komma lite uppmätta tider istället för upplevda tider (y)
Ifall man söker på de siffrorna en användare uppgav i kommentarsfältet i din länk finner man nedanstående tider från en artikel från italienska Motorsprint.

Motosprint group test 1991 (Italy):
Curb weight - 231,5 kg
Measured power at the wheel - 133PS/10000
Measured torque at the wheel - 96Nm/8250
0-100 kph - 2,64 sec
400 m - 10,18 sec 217 kph
1000 m - 19,18 sec 255 kph
Top speed - 273,9 kph
Braking:
60-0 kph - 12,68 m
100-0 kph - 34,52 m
140-0 kph - 69,88 m

Nordschleife laptime (20600m) - 8:09,85
Misano ( pre 1993, 3488m) - 1:27,03

Nu skall du få en liten bonus här... Hela testet :yoparty
Förvisso på italienska, men med siffror.

Edit: Nordschleife 20,6 km vilken variant är det och hur jämför man den med nuvarande?
BTG är väl 19,1 km, GP slingan 20,832 km.
 
Last edited:
Nu äntligen börjar det komma lite uppmätta tider istället för upplevda tider (y)
Ifall man söker på de siffrorna en användare uppgav i kommentarsfältet i din länk finner man nedanstående tider från en artikel från italienska Motorsprint.

Motosprint group test 1991 (Italy):
Curb weight - 231,5 kg
Measured power at the wheel - 133PS/10000
Measured torque at the wheel - 96Nm/8250
0-100 kph - 2,64 sec
400 m - 10,18 sec 217 kph
1000 m - 19,18 sec 255 kph
Top speed - 273,9 kph
Braking:
60-0 kph - 12,68 m
100-0 kph - 34,52 m
140-0 kph - 69,88 m

Nordschleife laptime (20600m) - 8:09,85
Misano ( pre 1993, 3488m) - 1:27,03

Nu skall du få en liten bonus här... Hela testet :yoparty
Förvisso på italienska, men med siffror.

Edit: Nordschleife 20,6 km vilken variant är det och hur jämför man den med nuvarande?
BTG är väl 19,1 km, GP slingan 20,832 km.
Kan vi vara överens då om att på sin tid var det en väldigt snabb o kompetent hoj. Och är nog fortfarande snabbare än vad dom flesta är kapabla att piska ur en sådan.
 
Nu äntligen börjar det komma lite uppmätta tider istället för upplevda tider (y)
Ifall man söker på de siffrorna en användare uppgav i kommentarsfältet i din länk finner man nedanstående tider från en artikel från italienska Motorsprint.

Motosprint group test 1991 (Italy):
Curb weight - 231,5 kg
Measured power at the wheel - 133PS/10000
Measured torque at the wheel - 96Nm/8250
0-100 kph - 2,64 sec
400 m - 10,18 sec 217 kph
1000 m - 19,18 sec 255 kph

Top speed - 273,9 kph
Braking:
60-0 kph - 12,68 m
100-0 kph - 34,52 m
140-0 kph - 69,88 m

Nordschleife laptime (20600m) - 8:09,85
Misano ( pre 1993, 3488m) - 1:27,03

Nu skall du få en liten bonus här... Hela testet :yoparty
Förvisso på italienska, men med siffror.

Edit: Nordschleife 20,6 km vilken variant är det och hur jämför man den med nuvarande?
BTG är väl 19,1 km, GP slingan 20,832 km.

273,9 km/h :fakta Då är jag inte helt dement ännu. Jag har i alla fall långtidsminnet i behåll.
 
Last edited:
Last edited:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha BIG WHEEL 200 / BW200 Totalt renoverad https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/yamaha_big_wheel_200_bw200_totalt_renoverad/100571595
Näää...cool, ja. Men näe..
Den förtjänar en skärmdump, även om jag tror att den blir kvar en stund.
Smalt område rent generellt, och i det skicket så måste den hitta hem till någon som inte tänker köra med den.

BW_200.jpg

Nästa steg i framkomlighet blir väl en tvåhjulsdriven variant, kanske något sämre komfort, men det är ju ändå inte fokus på just komfortabel åkning i det spektrat.

Rokon_1.jpg
 
Jag var hemma hos honom för två år sedan och kollade på den där BWn , den är sjukt fin , har dock svårt att tro han få tillbaka pengarna han lagt ut
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top