Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Hur gör man med själva tanken på VFR:en om man ska göra en kafferäser av den?
Den känns lite bullig, men det går väl att hamra till den med ett schysst mothåll :va

En barndomskompis löste det!
Han hade en mjuk buckla på moppe tanken och fick höra att man kunde blåsa ut den med tryckluft om man tätade ventilationen i tanklocket och blåste tryckluft genom bränslekranen.

Han hade dock tänkt lämna den med tryck på, så att den inte fjädrade tillbaka, så han säkrade slangen från bränslekranen med slangklammer på blåsmunstycket och på kranen.

När det började bygga lite mottryck i blåsmunstycket så vägrade det stänga när han släppte handtaget, så han rusade mot kompressorn för att dra ut slangen, men hann inte riktigt fram innan han hade världens första moppebobbertank, som rämnade med en explosion värdig hollywood.

Han kom ut ur garaget ungefär som dynamit-Harry.
 
En barndomskompis löste det!
Han hade en mjuk buckla på moppe tanken och fick höra att man kunde blåsa ut den med tryckluft om man tätade ventilationen i tanklocket och blåste tryckluft genom bränslekranen.

Han hade dock tänkt lämna den med tryck på, så att den inte fjädrade tillbaka, så han säkrade slangen från bränslekranen med slangklammer på blåsmunstycket och på kranen.

När det började bygga lite mottryck i blåsmunstycket så vägrade det stänga när han släppte handtaget, så han rusade mot kompressorn för att dra ut slangen, men hann inte riktigt fram innan han hade världens första moppebobbertank, som rämnade med en explosion värdig hollywood.

Han kom ut ur garaget ungefär som dynamit-Harry.
Har fan svårt att se hur tanken spricker innan slangstumpen, slangklämmor och avluftning. Men cool story bro?
 
Har fan svårt att se hur tanken spricker innan slangstumpen, slangklämmor och avluftning. Men cool story bro?

Svetsfalsen är inte speciellt kraftig, sen kan den väl ha varit rostig också, vi var inte dom som hade nya mopeder precis.
Jag vet inte vad en rejäl hemmakompressor ger, men min billiga Jula kompressor ger 8kg om man drar regulatorn stum
 
Svetsfalsen är inte speciellt kraftig, sen kan den väl ha varit rostig också, vi var inte dom som hade nya mopeder precis.
Jag vet inte vad en rejäl hemmakompressor ger, men min billiga Jula kompressor ger 8kg om man drar regulatorn stum

Kan tänka mig att om man blåser på med 8 bar en tank så blir det rejäl kraft, det blir ju en ganska stor yta som en tank invändigt så krafterna man har att göra med blir nog ganska hög.
 
Kan tänka mig att om man blåser på med 8 bar en tank så blir det rejäl kraft, det blir ju en ganska stor yta som en tank invändigt så krafterna man har att göra med blir nog ganska hög.

På däckverkstan där sonen jobbade ett tag firade dom fredag med att spränga plåtdunk ute på gården, jag vet inte vid vilket tryck en sån smäller, men det hörs långt
 
Hur gör man med själva tanken på VFR:en om man ska göra en kafferäser av den?
Den känns lite bullig, men det går väl att hamra till den med ett schysst mothåll :va
Absolut! Å klunsig kuts! Å en kåpa med lite fåniga kilar framför handtagen! Men men, lite bågfil och glasfiber så blir det ordning.:tummenupp
 
Har blocket börjat ta betalt per bildstorlek eller?..
Kan bli lite provocerad över de som vill ha sjukt bra betalt men de orkar inte bemöda sig med att ta några ordentliga bilder.

Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
 
Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
Nu gör du bara en Tammer…

Det är en ikon
 
Det har för övrigt varit oroväckande många ”svenska” RC30 till salu på sista tiden. Jag befarar att de hamnar hos utländska samlare.
 
Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
Nu är du ute på djupt vatten igen tammer , rc30 r7 rc45 gsxr750r osv var homologiseringsvarianter eller vad det heter tillverkade till superbikevm i extremt små serier så att jämföra sånt med en r1:a säger lite om kunskapen om såna och då ska man kanske inte yttra sig om det heller för det här är samlarhojar till skillnad från alla 125-250 du kallar för det
Chronic han före såg jag ;)
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top