Då kanske man får några xlmoto-klibbor också. Hög impfaktor för de invigda hojbyggarna.48% rabatt på XLmoto för att bli Unik nu
Hur gör man med själva tanken på VFR:en om man ska göra en kafferäser av den?
Den känns lite bullig, men det går väl att hamra till den med ett schysst mothåll
Har fan svårt att se hur tanken spricker innan slangstumpen, slangklämmor och avluftning. Men cool story bro?En barndomskompis löste det!
Han hade en mjuk buckla på moppe tanken och fick höra att man kunde blåsa ut den med tryckluft om man tätade ventilationen i tanklocket och blåste tryckluft genom bränslekranen.
Han hade dock tänkt lämna den med tryck på, så att den inte fjädrade tillbaka, så han säkrade slangen från bränslekranen med slangklammer på blåsmunstycket och på kranen.
När det började bygga lite mottryck i blåsmunstycket så vägrade det stänga när han släppte handtaget, så han rusade mot kompressorn för att dra ut slangen, men hann inte riktigt fram innan han hade världens första moppebobbertank, som rämnade med en explosion värdig hollywood.
Han kom ut ur garaget ungefär som dynamit-Harry.
Har fan svårt att se hur tanken spricker innan slangstumpen, slangklämmor och avluftning. Men cool story bro?
Svetsfalsen är inte speciellt kraftig, sen kan den väl ha varit rostig också, vi var inte dom som hade nya mopeder precis.
Jag vet inte vad en rejäl hemmakompressor ger, men min billiga Jula kompressor ger 8kg om man drar regulatorn stum
Kan tänka mig att om man blåser på med 8 bar en tank så blir det rejäl kraft, det blir ju en ganska stor yta som en tank invändigt så krafterna man har att göra med blir nog ganska hög.
Absolut! Å klunsig kuts! Å en kåpa med lite fåniga kilar framför handtagen! Men men, lite bågfil och glasfiber så blir det ordning.Hur gör man med själva tanken på VFR:en om man ska göra en kafferäser av den?
Den känns lite bullig, men det går väl att hamra till den med ett schysst mothåll
Man kan ju köpa en ny av dom här killarna:Hur gör man med själva tanken på VFR:en om man ska göra en kafferäser av den?
Inte så illa. Men det är MC-vän. CBX och CB1100R gobbe, men han har även tidigare haft ett par RC30 hojar i sin ägo. Kör myckethoj! Mekar med allt möjligt. Har ägt en massa hojar.Nästan så att man kan misstänka att sporthoj:s toyman rensar men så illa kan det väl inte va ?
Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.Har blocket börjat ta betalt per bildstorlek eller?..
Kan bli lite provocerad över de som vill ha sjukt bra betalt men de orkar inte bemöda sig med att ta några ordentliga bilder.
Nu gör du bara en Tammer…Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
Nu är du ute på djupt vatten igen tammer , rc30 r7 rc45 gsxr750r osv var homologiseringsvarianter eller vad det heter tillverkade till superbikevm i extremt små serier så att jämföra sånt med en r1:a säger lite om kunskapen om såna och då ska man kanske inte yttra sig om det heller för det här är samlarhojar till skillnad från alla 125-250 du kallar för detHela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
Apropå samlarhojar, kör du nåt med din R7 eller är den tittgodis (vilket jag värderar nästan lika högt)?Det har för övrigt varit oroväckande många ”svenska” RC30 till salu på sista tiden. Jag befarar att de hamnar hos utländska samlare.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|