Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Är det så illa alltså? Jag har ju en TL1000R, jag trodde Millen var bättre på alla plan.
Jag är rätt säker på att den allmänna uppfattningen är att den är det. Jag har haft en TL1000S och har även kört SP1 en del och jag föredrar Millen alla dagar i veckan.

(Att instrumenteringen är ovanligt ful håller jag dock med om.)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Körstilen tvingades istället bli konstant gas genom hela kurva, och i utgången blev det mer liksom sikta och skjut, alltså först rätar man upp hojen och inte förrän man har siktet inställt mot nästa kurva ger man gas.
Låter som att det stämmer på flertalet piloter på vilken SMC-kurs som helst. ??

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
TET-touring, en materialsport?

Hårda eller mjuka väskor?
Lätta eller tunga väskor?

Mina mjuka väskor kostade 400 på blocket och packrullen från Biltema 200? Funkade på asfalterade vägar jättelångt och flera gånger och håller än.

Det kanske går att pruta? ;)

IMG_0474.jpeg

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Igår kväll, vid 18.30, såg jag HOJEN med stort H. Skickade såklart ett meddelande om att jag ville kolla så fort det gick. Detta var 38 min efter att annonsen kommit ut. Fick inget svar så efter nån timme skickade jag ett till, inget svar på hela kvällen.

Idag kollade jag igen, men inget svar. Efter lunch skickade jag ett tredje mail, nu lite längre om varför jag ville ha hojen, i hopp att väcka kompiskänslorna hos säljaren me inget svar. På eftermiddan kom så ett svar som löd; "Dålig kommunikation, hojen är såld."

Mitt hat mot säljaren blandades med tomhetskänslan att aldrig få se just det vackra,
välhållna smycket som nån annan nu skulle köra sönder. I värsta fall en "körkortshoj" som blir slängd i backen otaliga gånger och skändad till oigenkännlighet.

Vad skulle ni ha gjort?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Igår kväll, vid 18.30, såg jag HOJEN med stort H. Skickade såklart ett meddelande om att jag ville kolla så fort det gick. Detta var 38 min efter att annonsen kommit ut. Fick inget svar så efter nån timme skickade jag ett till, inget svar på hela kvällen.

Idag kollade jag igen, men inget svar. Efter lunch skickade jag ett tredje mail, nu lite längre om varför jag ville ha hojen, i hopp att väcka kompiskänslorna hos säljaren me inget svar. På eftermiddan kom så ett svar som löd; "Dålig kommunikation, hojen är såld."

Mitt hat mot säljaren blandades med tomhetskänslan att aldrig få se just det vackra,
välhållna smycket som nån annan nu skulle köra sönder. I värsta fall en "körkortshoj" som blir slängd i backen otaliga gånger och skändad till oigenkännlighet.

Vad skulle ni ha gjort?

Om du kan se regnr så kontakta nya ägaren och ge ett så bra bud som dom inte kan säga nej till.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
"Töm och glöm". Som jag förr, retade upp mig på folk som var idioter i trafiken. Idag resonerar jag så att varför ska jag må dåligt för att någon annan är idiotisk och släpper det.
Visst, men att glömma kommer ta tid. Fullt i klass med att få ett "det är över" av den man trodde var den rätta i livet.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Om du kan se regnr så kontakta nya ägaren och ge ett så bra bud som dom inte kan säga nej till.
Skitkorkat såklart, men bad aldrig om numret. Ville bara komma dit och köpa.

Dumt att ställa en sån här fråga vid den här tiden, men jag måste faktiskt lägga mig...

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm

Vad skulle ni ha gjort?
Också hamnat i den sitsen flera ggr i år att blocket bara kör meddelande suger getpung finns inget bra med alls

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha

Vad skulle ni ha gjort?
Jag brukar dricka stora mängder whiskey.
Hjälper en jättekort stund, och är en dålig lösning, så den ger bara bedövning, som hos tandläkaren.
Råkade ut för samma sak som det du beskriver, alldeles nyligen på Blocket.
Tråkigt när man siktat in sig på en sak, och inte kan ringa säljaren, för det finns inget telefonnummer.
Vettefan, det blev ingen hjälp för dig, mer en bekräftelse av att fenomenet inte är en isolerad händelse.
Hoppas att vi har bättre lycka nästa gång, infaltionen och ökade räntor kanske pressar ut några objekt inom kort.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag gillar iofs när folk tar saker och ting hela vägen, men min inre autist stör sig över att han bara har 30 gram patroner i en så stor plåtlåda att det går att fästa en plåtspade på den.

Detta?

Screenshot_20230801-065737.png

Det där skall nog föreställa en deklaration i stil med IMDG-kraven där aktivt drivsats behöver deklareras. 30g blir då krutvikten.

Man kan se att även den orangea skyltningen funnits där men blivit övertejpad.

images(1).jpg

...tack ock lov.

Jag kan störa mig mer på att det mesta av det tillförda verkar sitta fast med spikband och på den taffliga engelskan:

Screenshot_20230801-065642.png

"High explosive"?
Bränsle är och märks med "Flammable" - inget annat.

Skärskådar man denna bilden så söker åtminstone jag efter en inre skämskudde att trösta mig med. Men det klart, som förarträning i klassen "stay off the brakes" kanske det funkar...

Screenshot_20230801-065921.png

Hans hoj. Hans val.
Men, nu skall han sälja sitt "något av ett one of a kind-projekt" och det verkar som han vill ha extra betalt för att ha hängt på lite surplusmateriel.

Då tycker jag det blir konstigt.
Närmar sig "konst" faktiskt. Någon annan betalar för artistens kreativitet och visar upp sig i dennes kläder ute på vägen.
Märkligt.

Nå, fallhöjden vid ett eventuellt uppvaknande blir inte speciellt dramatisk.
...med den verkshöjden.

Det värsta med annonsen är nog att säljaren hotar med nya projekt.
"Huk er i bänkara..."

Bifogat

• Screenshot_20230801-065921.png
    Screenshot_20230801-065921.png
    1.9 MB · Visningar: 13

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R

Vad skulle ni ha gjort?
Vad var det för hoj?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
TET-touring, en materialsport?

Hårda eller mjuka väskor?
Lätta eller tunga väskor?

Mina mjuka väskor kostade 400 på blocket och packrullen från Biltema 200? Funkade på asfalterade vägar jättelångt och flera gånger och håller än.

Det kanske går att pruta? ;)

View attachment 487497
Har liknande Oxford till acen det går ju inte finna hållare till sidoväskor till thunderace.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år