Den var väl helrätt i början av 90-talet.
Idag, not so much... och jag skulle definitivt lacka över flaggan om jag inte råkade vara född i USA.
Have some mercy, folks.
Tjejen har typ 30 annonser ute. Hon säljer till och med sin brudklänning. Det måste betyda något.
Hojen måste varit vrålfräck när den lackades. Försök backa klockan: USA hade varit både först och framförallt snabba ur startblocken efter Saddam Husseins sinnessjuka angreppskrig mot Kuwait och deras olja.
USA hade en president som visserligen var trög - men inte ville mycket ont.
Däremot hade man en man med stor heder som "överbefälhavare" - Colin Powell !
(Citationstecken för rollen är betydligt mycket mer politiskt orienterad än titeln berättar)
USAs inrikespolitik hade ännu inte degenererat till en freakshow, USAs utrikespolitik hade fortfarande mål och mening, och den militära policyn baserades på Weinbergerdoktrinen, sedermera utvecklad av just Colin Powell.
Kort sagt: utrikesdepartementet hade ännu inte behov av att råda amerikanska turister utomlands att lajva Kanadensiskt ursprung - komplett med lönnlöv över sin egen flagga, för att inte riskera att dra på sig "oönskad uppmärksamhet".
Nej, jag skojar inte.
Hojens lack är en blixtbild från den tid när USAs anseende var solen vi andra inte ens kunde se rakt in i utan att bli blinda.
Perfekta? Okontroversiella...? Knappast.
Men något helt annat än vad kommande administrationer skulle komma att ställa till.
Vi minns alla hur illa det kom att bli, eftersom vi lever i nuet - i efterdyningarna av det som har varit.
Men, alltför sällan ägnar vi tid åt att fundera över hur det som var kunde bli det som är.
Och det är synd.
Synd, eftersom det gör det svårare för oss att känna igen nästa förändring som riskerar bli en försämring - och därför svårare att mota eller manövrera bort ifrån.
Vi är rent generellt dömda till att upprepa tidigare misstag. Varje litet avsteg från den dystopin är ett verkligt "gigant leap for mankind".
Ta tjejens påkostade lack som en påminnelse till att allting inte alltid varit som det är nu, och - framförallt: att allting inte kommer att fortsätta vara som det är just nu.
For better or for worse - för att koppla tillbaka till brudklänningen.