Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tänk sen om stället hade passat...
Vad mer? Mohawk på hjälmen?
Jag har nog sett den när jag bodde i malmoe.
Vad jag gillar folk som inte drar sig för jobbet att sticka ut!!

Jag tycker det är helt okej att sticka ut, men just amerikaniseringen tycker jag är smaklös, den enda hoj som passar amerikaniserad är choppern ur Easy Rider (och hyllningar till den) och det är bara för att man har vuxit upp med den och att den kördes i USA av en amerikansk veteran.... (om den här byggaren har stark USA anknytning så kan det vara OK för honom dock inte på en japanhoj?)

Till och med "militärstuket" som vi skrattade åt tidigare i den här tråden hade kunnat vara OK om det bara hade gjorts lite mera smakfullt.

Bozosuki-stilen som är det mest utflippade som finns kan också vara OK, bara ägaren/byggaren går all in och också skrattar åt hur löjliga dom är.

Däremot uppböjda tyskrövar har jag oerhört svårt för, men jag har accepterat att det finns folk som gillar det med.

Choppers ska ju vara överdrivna, så där är det ganska mycket fritt fram också, bara dom håller igen lite på malteserkorsen, döskallarna, flejmsen och dom skrikande örnarna.
Choppers för mig är Punk, retar inte svensson sig på det är det för snällt...

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag vill veta vad "små mil" är för något och hur man testar köra såna? Jag är ju inte så stor. Är då alla mil små? Har de kört "stora mil" också och hur påverkar de hojen? Är de stora utöver de små och hur många är de isf? Är antalet och förhållandet små och stora mil lika hojarna emellan?
Det är en främmande vokabulär!

Oh, det är enkelt.

Som långsträckeförare kan jag vidimera att det finns både små och stora mil.
På samma körning.
Man upphör aldrig att förvånas.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Oh, det är enkelt.

Som långsträckeförare kan jag vidimera att det finns både små och stora mil.
På samma körning.
Man upphör aldrig att förvånas.
Ja att milen kan skilja sig åt i såväl faktiska omständigheter som upplevelse är det nog få som motsäger.

Jaja, vi kan vända ut och in på det men nu har jag kommit fram till att jag vill inte.

(Ska planera för årsraceturen. Hav förståelse!)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Den var väl helrätt i början av 90-talet.
Idag, not so much... och jag skulle definitivt lacka över flaggan om jag inte råkade vara född i USA.

Have some mercy, folks.

Tjejen har typ 30 annonser ute. Hon säljer till och med sin brudklänning. Det måste betyda något.

Hojen måste varit vrålfräck när den lackades. Försök backa klockan: USA hade varit både först och framförallt snabba ur startblocken efter Saddam Husseins sinnessjuka angreppskrig mot Kuwait och deras olja.
USA hade en president som visserligen var trög - men inte ville mycket ont.

Däremot hade man en man med stor heder som "överbefälhavare" - Colin Powell !
(Citationstecken för rollen är betydligt mycket mer politiskt orienterad än titeln berättar)

USAs inrikespolitik hade ännu inte degenererat till en freakshow, USAs utrikespolitik hade fortfarande mål och mening, och den militära policyn baserades på Weinbergerdoktrinen, sedermera utvecklad av just Colin Powell.

Kort sagt: utrikesdepartementet hade ännu inte behov av att råda amerikanska turister utomlands att lajva Kanadensiskt ursprung - komplett med lönnlöv över sin egen flagga, för att inte riskera att dra på sig "oönskad uppmärksamhet".

Nej, jag skojar inte.

Hojens lack är en blixtbild från den tid när USAs anseende var solen vi andra inte ens kunde se rakt in i utan att bli blinda.
Perfekta? Okontroversiella...? Knappast.
Men något helt annat än vad kommande administrationer skulle komma att ställa till.

Vi minns alla hur illa det kom att bli, eftersom vi lever i nuet - i efterdyningarna av det som har varit.
Men, alltför sällan ägnar vi tid åt att fundera över hur det som var kunde bli det som är.

Och det är synd.
Synd, eftersom det gör det svårare för oss att känna igen nästa förändring som riskerar bli en försämring - och därför svårare att mota eller manövrera bort ifrån.

Vi är rent generellt dömda till att upprepa tidigare misstag. Varje litet avsteg från den dystopin är ett verkligt "gigant leap for mankind".

Ta tjejens påkostade lack som en påminnelse till att allting inte alltid varit som det är nu, och - framförallt: att allting inte kommer att fortsätta vara som det är just nu.

For better or for worse - för att koppla tillbaka till brudklänningen.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Små mil +250km då blir milen små o korta typ värnern runt på 3,5 timmar o 175+ i hastighet.

Stora mil = laglig fart då blir milen långa o då tar Vänern runt 8 timmar trots lika många mil.

Skillnaden är väll vad man ser o upplever.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Hojen måste varit vrålfräck när den lackades. Försök backa klockan: USA hade varit både först och framförallt snabba ur startblocken efter Saddam Husseins sinnessjuka angreppskrig mot Kuwait och deras olja.
USA hade en president som visserligen var trög - men inte ville mycket ont.

Däremot hade man en man med stor heder som "överbefälhavare" - Colin Powell !
(Citationstecken för rollen är betydligt mycket mer politiskt orienterad än titeln berättar)

USAs inrikespolitik hade ännu inte degenererat till en freakshow, USAs utrikespolitik hade fortfarande mål och mening, och den militära policyn baserades på Weinbergerdoktrinen, sedermera utvecklad av just Colin Powell.
USA:s utrikespolitik har nog fortfarande mål. Fast numera försöker man maskera sig genom att ingå i Nato, vilket gör syftet med aktionerna svårare att upptäcka och kritisera. Vilken roll spelar USA t ex i kriget mellan Ukraina och Ryssland? Är det egentligen ett krig "by proxy", där det egentligen är USA som på ett listigt sätt vill försvaga och destabilisera den gamla ärkefienden Ryssland?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Små mil +250km då blir milen små o korta typ värnern runt på 3,5 timmar o 175+ i hastighet.

Stora mil = laglig fart då blir milen långa o då tar Vänern runt 8 timmar trots lika många mil.

Skillnaden är väll vad man ser o upplever.
Var det körtid eller inkl stopp och allt?
40 mil på 3.5 timmar körtid är ju ett snitt snäppet över 110.

Du klarar det säkert på 2.5 om du ger dig fan på det!
Fint väder i morgon och du har ju ändå semester.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
För dyrt.
Den är obesiktigad, vänster blinkers är trasig, och så behöver den servas.
Sadellåset kan bli oerhört komlicerat att få funktion på, så det kräver säkert många timmar på verkstad.
Står ingenting om däcken, dom är säkert gamla.
Och så är det för långt bort.....för alla...
Glöm inte den omöjliga vädersituationen som kan omintetgöra hämtning av det attraktiva objektet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år