Det tyckte någon annan också - nu är den borta
Kanske den första HD wsklclmrt -80
"Harley Davidson. Den första motorcykeln som anlände till Sverige"
En 1980a Harley Davidson....
Nog kom det HD tidigare än så till Sverige?
"Man tager vad man haver..."?Troligvis är det här någonting som jag bara inte har greppat?
Jag försöker att förstå det, men.....nej...
View attachment 495644
Men all heder ändå.Han är från Tyskland, och hojen är också - som han skriver - tyskreggad. Han kränger även ett gammalt H-D projekt som verkar sakna det mesta.
Troligvis är det här någonting som jag bara inte har greppat?
Jag försöker att förstå det, men.....nej...
View attachment 495644
Tröttnat själv tydligen !Ligger på Blocket just nu i slutet av februari 2024. Trodde inte dessa med genuin ”tyskröv” förekom längre och blev genuint förvånad. Ska man tolka säljarens uppgivna namn ”Dirk” som medvetenhet om hojens estetik och fulhet? Vore det inte både lättare att sälja den och att få väsentligt mer betalt ifall den konverterades till original (så gott det går)? Finns det verkligen köpare som tycker det är ”tufft” med dödskalle-front och -lack? Ja, kanske. Kanske snarlika individer som på allvar köper och går runt i hoodies med airbrush-målade varg-motiv och som kanske är mångfalt fler än verklighetsfrånvända jag har trott.
View attachment 495427
Fast den här liknar en trampcykel jag hade som barn. Metallicgrön med limpa. Trasigt frihjul så pedalerna snurrade hela tiden. Den här motorcykeln kan nog bjuda på liknande upplevelse.Troligvis är det här någonting som jag bara inte har greppat?
Jag försöker att förstå det, men.....nej...
View attachment 495644
Den där var ju långt ifrån det värsta man sett, men hade jag haft en budget på 30k så hade jag förmodligen ändå köpt något annat.Nu kanske jag blir en tjatig surgubbe, men är detta verkligen något som kan klassas som:
"- Mycket fint och ordentligt ombyggd med alla rätta delar "
Men, jag är väl på djupt vatten...igen...
Den där var ju långt ifrån det värsta man sett, men hade jag haft en budget på 30k så hade jag förmodligen ändå köpt något annat.
Svårt det där med värdering, man får ju ingenting under 20k men det känns som om det är väldigt många hojar i väldigt varierande skick, typ och ålder som trängs i prisklassen 30-50k.
Framlampan! Kasta den på sopen och sätt dit en vanlig för helvete!Nu kanske jag blir en tjatig surgubbe, men är detta verkligen något som kan klassas som:
"- Mycket fint och ordentligt ombyggd med alla rätta delar "
Men, jag är väl på djupt vatten...igen...
View attachment 495648
En Tiger 110 utan söderkapad ram, med motor hyfsat nyrenoverad av Stefan Brekh och BTH och Alton https://www.alton-france.com/generators/ som gör att det både finns tändning och laddning är inte helt fel.Troligvis är det här någonting som jag bara inte har greppat?
Jag försöker att förstå det, men.....nej...
View attachment 495644
Ja, försöket att få till en 60-talsstil med en framgaffel och trumma från 70-talet känns inte helt lyckat. Men stillöst? Njaeee...STIL (av stilus, här i betydelsen ’personligt framställningssätt’, i sin tur utvecklad ur betydelsen ’bruk av stilus’, ’flitigt skrivande’), term för enhetlighet i formkaraktär och hållning inom arkitektur, konst, musik, konsthantverk.
Fotnot: ordet kan svårligen användas i plural, och aldrig i plural om samma objekt.
För flera stilar i samma föremål: se vidare under sökord -> STILLÖST
Fast den här liknar en trampcykel jag hade som barn. Metallicgrön med limpa. Trasigt frihjul så pedalerna snurrade hela tiden. Den här motorcykeln kan nog bjuda på liknande upplevelse.
Obegripligt. Alla såna här hojar borde ju bevaras i originalskick. Vill man bygga nåt eget så finns ju japanska 80-talare i överflöd.Troligvis är det här någonting som jag bara inte har greppat?
Jag försöker att förstå det, men.....nej...
View attachment 495644
Du vet att de fanns i överflöd och sällan var i originalskick särskilt länge!Obegripligt. Alla såna här hojar borde ju bevaras i originalskick. Vill man bygga nåt eget så finns ju japanska 80-talare i överflöd.
Det är som att jämföra en Volvo PV med en Volvo V70. PV:n är en ikon, en V70 är en slätstruken dussinvara. Går knappt att skilja från en Passat eller Avensis från samma tid.Du vet att de fanns i överflöd och sällan var i originalskick särskilt länge!
När alla japanska 80-talare är söndersågade kommer originalskick vara det som gäller. Ett skick de bara hade när de lämnade fabriken innan blinkers byttes och stänkor kapades.
Det är som att jämföra en Volvo PV med en Volvo V70. PV:n är en ikon, en V70 är en slätstruken dussinvara. Går knappt att skilja från en Passat eller Avensis från samma tid.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |