Dagens Blocket! (mc-relaterat)

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Dyr eller billig?

View attachment 501078
Tror dom tappat sin marknad -ligger en på blocket sen länge också för 187” och säljarn” där säljer en sx500 för strax under 170” en tysk med fet plånbok kanske men för egen del som växt upp med rg/rd/urgixxer nä charmen å nostalgin är inte på den nivån
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Mer historia att införliva till arkivet för....någon:

View attachment 500577

Den beskrivande texten krävde flera genomläsningar, kanske för att jag för tillfället är nykter...

View attachment 500578
Reservdelshoj ?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Vettefasen vad det är som är så ballt med den?

Men onekligen riktigt mycket hoj för pengarna om inte det exemplaret dras med några allvarliga hemligheter.
Då är du inte i målgruppen.
Jag har gillat den sedan den kom men det dröjde till 2014 innan jag köpte min 900a efter att läst inlägg här.
Skulle inte ha något emot att ha en av varje generation av TDM 850 plus TRX och XTZ 750.

IMG_0091.jpeg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Virago 535 måste ju vara den okrönta kungen av övningskörningsmotorcykel för kvinnor?
Jag vägrade den blankt när tanten tyckte den såg smidig ut för det. Hon fick en motsvarande kawasaki. Jag hatar den med, men den är bättre på typ allt än viragon.
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Man kan få en VIrago för samma pengar och då är ju Viragon ett självklart val enligt experterna här på SH :nicka



Precis. Men då helst bara en 250 som ju har lite mildare effektpulser. .

Om nu bara inte alla samlare hunnit före.
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vettefasen vad det är som är så ballt med den?

Men onekligen riktigt mycket hoj för pengarna om inte det exemplaret dras med några allvarliga hemligheter.


Det som är riktigt ball är satsningen som Yamaha gjorde, initierad av Yamaha Frankrike - Sonauto, så klart.

Man visste inte riktigt vart den nya flugan "Super Motard" skulle ta vägen riktigt - så varför inte försöka knuffa utvecklingen åt ett eget håll...?

Titta på TDR 125, TDR 250 och TDM 850 - dom ingår i en designmässigt sammanhållen grupp, även om det finns stora tekniska skillnader.

Hojarna sålde bra, speciellt i Frankrike - men inte så bra att det blev någon egentlig fortsättning. Ingen annan tillverkare vågade haka på.

Konceptet blev den inte tidigare siktade tulipanarosen: sportig men med upprätt sittställning, offroad-utstrålning men asfaltskompetent.
Jag såg hojen som en slags urban trappracer - en utveckling av den klassiska väskryckarhojen.
I like.

Det man kanske inte gillar är regelbundna renoveringar av förgasarna pga flatslider, aningens klonkig låda eftersom den fått lite högt ingångsvarv. Yamahas styren av dessa årgångar kan ha en knasig knäck och den kombinerade känslan av glosögdhet/vindögdhet som strålkastarna ger ur vissa vinklar är lite osexigt.

Ändå - en ball hoj. Jag vill ha en.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Det som är riktigt ball är satsningen som Yamaha gjorde, initierad av Yamaha Frankrike - Sonauto, så klart.

Man visste inte riktigt vart den nya flugan "Super Motard" skulle ta vägen riktigt - så varför inte försöka knuffa utvecklingen åt ett eget håll...?

Titta på TDR 125, TDR 250 och TDM 850 - dom ingår i en designmässigt sammanhållen grupp, även om det finns stora tekniska skillnader.

Hojarna sålde bra, speciellt i Frankrike - men inte så bra att det blev någon egentlig fortsättning. Ingen annan tillverkare vågade haka på.

Konceptet blev den inte tidigare siktade tulipanarosen: sportig men med upprätt sittställning, offroad-utstrålning men asfaltskompetent.
Jag såg hojen som en slags urban trappracer - en utveckling av den klassiska väskryckarhojen.
I like.

Det man kanske inte gillar är regelbundna renoveringar av förgasarna pga flatslider, aningens klonkig låda eftersom den fått lite högt ingångsvarv. Yamahas styren av dessa årgångar kan ha en knasig knäck och den kombinerade känslan av glosögdhet/vindögdhet som strålkastarna ger ur vissa vinklar är lite osexigt.

Ändå - en ball hoj. Jag vill ha en.
TJööp då! Nerd..:hjarta
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top