Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
DĂ€r jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat rÀkningen
Han har knappt bekymmer 😉kan sitta i ett stĂ€ngt rum och titta pĂ„ hojen för sĂ„ld för priset lĂ€r den inte bli vare sig ni eller till vĂ„ren đŸ„ł
Undrar vart han gömt motardfĂ€lgarna för hm:en sĂ„ldes vĂ€l bara som motard đŸ€·â€â™‚ïž

HM sÄldes vanligtvis med bÄde motard och endurohjul, ofta valde köparna bort endurohjulen som dÀrefter sÄldes separat av handlaren. I nÄgra fall valde köparen att istÀllet ta den med endurohjulen och lÀmna motardhjulen hos handlaren.

Jag har en som verkar ha sÄlts med bara endurohjulen och den har fÄtt mycket stryk i skogen fast jag antar att motorn fÄtt mindre stryk Àn om den istÀllet hade gÄtt som motard sÄ det jÀmnar vÀl ut sig.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
SĂ„lt alla....
RĂ€tt trevlig Suzuki, bara Sidewinder avgaset gör att det rycker i köptarmen, sen nĂ€r man lĂ€mnat Norrköping sĂ„ Ă„ker man vidare till Söderköping och hĂ€mtar upp de saknade förgasarna😂
 

Bifogat

  • IMG_1010.png
    IMG_1010.png
    3.1 MB · Visningar: 68
  • IMG_1011.png
    IMG_1011.png
    2.7 MB · Visningar: 66

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla hÀckar
RĂ€tt trevlig Suzuki, bara Sidewinder avgaset gör att det rycker i köptarmen, sen nĂ€r man lĂ€mnat Norrköping sĂ„ Ă„ker man vidare till Söderköping och hĂ€mtar upp de saknade förgasarna😂
Heh. Man har sÄklart en komplett renoverad förgasarbrygga som passar den dÀr liggande bland bra ha grejorna i garaget. Men man har lovat sig sjÀlv att inte köpa fler motorcyklar just nu.
 

Laederlappen

Ny medlem
Gick med
2 May 2019
Ort
po lannet
Hoj
En hel flock
Att han tar ner annonsen ett visst datum kan ju ha sina förklarliga skÀl, kanske hyr in hojen i ett förrÄd dagen efter och hos nÄgon som sedan fyller pÄ med husvagnar. Eller kanske reser bort etc.

Fast Han Skriver Ju ÄndĂ„ Rolig, HĂ€llre Än Bra.
Han snĂ„lar ju inte med utropstecknen heller😅
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, NorrtÀlje
Hoj
Japanska 80-talare
Ännu en som ska ta ner annonsen vid ett visst datum och egentligen Ă€r allt vĂ€rt mer Ă€n vad jag begĂ€r... 🙄


View attachment 504888
View attachment 504889
Har killen ens klarat grundskolans Ärskurs tre i svenska? Visst Àr det lite elakt med lyteskomik men han bjuder ju verkligen pÄ det.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Och ungefÀr 0,1% verkar ha haft förstÄelse för ellÀran och kapitlet om "sluten krets", med tanke pÄ alla avstannde projekt pÄ Blocket....
Avstannat projekt. Det Ă€r vĂ€l definitionen pĂ„ osĂ€ljbart? Hela motorn ligger i bitar i olika lĂ„dor. Alla grejer "ska vara dĂ€r". "Funkade nĂ€r jag plockade ner det". "Inser att jag inte har tid att fixa den". Etcetera. Helst ska det begĂ€ras nĂ€stan lika mycket som en fullt fungerande motsvarande. 😄
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & trÀd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Avstannat projekt. Det Ă€r vĂ€l definitionen pĂ„ osĂ€ljbart? Hela motorn ligger i bitar i olika lĂ„dor. Alla grejer "ska vara dĂ€r". "Funkade nĂ€r jag plockade ner det". "Inser att jag inte har tid att fixa den". Etcetera. Helst ska det begĂ€ras nĂ€stan lika mycket som en fullt fungerande motsvarande. 😄
Jag vet inte, jag köper gÀrna ett "avstannat projekt".
Men det behöver ju vara vÀldigt mycket billigare Àn en körbar hoj av samma/snarlik modell, och det Àr ju dÀr det brukar falla.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, NorrtÀlje
Hoj
Japanska 80-talare
Avstannat projekt. Det Ă€r vĂ€l definitionen pĂ„ osĂ€ljbart? Hela motorn ligger i bitar i olika lĂ„dor. Alla grejer "ska vara dĂ€r". "Funkade nĂ€r jag plockade ner det". "Inser att jag inte har tid att fixa den". Etcetera. Helst ska det begĂ€ras nĂ€stan lika mycket som en fullt fungerande motsvarande. 😄
Du glömde "förgasarjustering krÀvs" och "bara lite jobb kvar".
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & trÀd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Man undrar vÀl snarare hur dom fÄtt gÄ vidare till tredje klass utan att kunna lÀsa.

Kan man inte lÀsa i lÄgstadiet sÄ kommer man ju inte kunna tillgodogöra sig nÄgon utbildning i nÀsta klass heller.
Ja herrigued.
Men man mÀrker det tyvÀrr i arbetslivet ocksÄ, och det Àr knappast en generationsfrÄga, utan gÀller Àven 50, 60 & 70-talister.
Om man gör en skriftlig beskrivning av en arbetsprocess, sÄ finns det de som lÀser igenom och förstÄr direkt, men för en skrÀmmande stor andel sÄ gÄr det helt enkelt inte att konvertera information i text till ett utfört arbete.

NÀr det blir uppÄt en A4 i text storlek 16, sÄ blir det helt enkelt för mycket att ta in.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, NorrtÀlje
Hoj
Japanska 80-talare

hannuse

NÀr resan Àr mÄlet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
KainulasjÀrvi
Hoj
13st Yamaha
Inte alltid man mÄste Googla för att fÄ en bild framför sig av vad pusslet egentligen förestÀller :)

Goggo.png

Men tydligen en sÄn hÀr, kul vinterpyssel kanske? :unsure:

Goggoroller-Rest1_960.jpg
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Inte alltid man mÄste Googla för att fÄ en bild framför sig av vad pusslet egentligen förestÀller :)

View attachment 504924

Men tydligen en sÄn hÀr, kul vinterpyssel kanske? :unsure:

View attachment 504925
LÀgg till en nolla och Är för jobbet sÄ Àr den fÀrdig eller leta upp en mint för halva pengen. Tror jag.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 Ă„rs Honda CB1000 Hornet

2025 Ă„rs Honda CB1000 Horne...

GGN-trÀning med Stark Varg!

Nu gÀller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad hĂ€nder med ISR?

Efter en lÀngre tids förhan...

Honda NT1100 fÄr semi-aktiv fjÀdring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstÀrke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande Är lanserar ...

KTM kommer med automatlÄda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lÄn finansierar eldrivna motorcyklar frÄn Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell vÀxellÄda

KTM presenterar sin automat...

Top