Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det där verkar vara någon som letar upp gamla fynd och säljer vidare. Många annonser på Blocket.
Jag har köpt och sålt hojar med Robb, och delar! Vet inte var han hittar grejerna men ibland hittar han dem hos mig😀 ( iaf en gång )Grymt trevlig kille med mycket coola hojar och delar.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Screenshot_20241009_142656_Facebook.jpg

Trevligt/kul skrivet i mitt tycke denna annons och bra svenska😎

"Vill du ha ett fordon som får dig att känna vinden i håret och ge din granne ett avundsjukt leende varje gång du gasar iväg? Då är det här motorcykeln för dig!

Varför denna hoj är något utöver det vanliga:

- Årsmodell: 2015 – äldre än din senaste telefon, men mycket mer spännande!

- Motor: 675cc trecylindrig motor som vrålar som ett lejon, men kör smidigt som en katt.

- Kilometer: Endast 2174 mil – nästan helt ny, men med en liten skvätt erfarenhet.

- Färg: Blå – en färg så snygg att till och med himlen blir avundsjuk!

Extra bonusar:
- Ny handbroms och koppling – ger dig maximal kontroll och komfort på vägen.

- Nya backspeglar – så du kan beundra alla avundsjuka blickar bakom dig.

- Extra ljuddämpare – får motorcykeln att låta som en rockkonsert på hjul.

- Nya däck sedan förra året – redo för många mil av glädje.

- Servad och omhändertagen som en älskad familjemedlem (eller kanske bättre än så?).

Perfekt för både stadskörning och längre turer – Triumph Street Triple ger dig den balans du behöver mellan ren råstyrka och härlig körglädje. Vill du vara stjärnan på nästa motorträff eller bara glida förbi med stil? Sätt dig på denna skönhet och känn magin.

Pris: 65 000 kr – en prisvärd biljett in i frihetens värld. Kom och provkör – men akta, du kanske aldrig vill stiga av igen!"
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Skrattades det inte nyss åt "vinden i håret" i en annan annons, du vet hjälmtvång och sånt....
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Varför ska jag lägga till en nolla? :unsure:
Allt verkar ju finnas, eller har jag missat något?
"Verkar" är väl nyckelordet. I min erfarenhet så är det så det brukar sluta. Eller "Inser nu att jag inte har tid att sätta ihop den här maskinen. Alla delar ska finnas där enligt förra ägaren. Den gick när den plockades ner."
 

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
"Verkar" är väl nyckelordet. I min erfarenhet så är det så det brukar sluta. Eller "Inser nu att jag inte har tid att sätta ihop den här maskinen. Alla delar ska finnas där enligt förra ägaren. Den gick när den plockades ner."
Detta. Om alla delar faktiskt finns så kommer några av dem att ha kombinationen att vara helt slut och omöjliga att uppbringa. Det händer att folk bara kroknar och säljer, men det händer oftare att de inte får fram något som behövs...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
"Verkar" är väl nyckelordet. I min erfarenhet så är det så det brukar sluta. Eller "Inser nu att jag inte har tid att sätta ihop den här maskinen. Alla delar ska finnas där enligt förra ägaren. Den gick när den plockades ner."
Ha ha, kan vara så.
Men jäklar vad plastlådor med "bra att ha" han har, och uppmärkt.
Det borgar ändå för en viss optimism hos mig.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Någon MÖP eller reservofficer som kan förklara "en del militära licenser". Ett okänt begrepp för en f.d. Kustartillerist från KA 4 och KA 3. Syftar säljaren på miltär registreringsskylt, tro?

Eller vet personen inte vad hen talar om? Den möjligheten finns ju alltid när det handlar om Blocket. :D


1728543414218.png
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Någon MÖP eller reservofficer som kan förklara "en del militära licenser". Ett okänt begrepp för en f.d. Kustartillerist från KA 4 och KA 3. Syftar säljaren på miltär registreringsskylt, tro?

Eller vet personen inte vad hen talar om? Den möjligheten finns ju alltid när det handlar om Blocket. :D


View attachment 504950


Riktigt fint skick!

Jag gissar på att diverse dokumentation från tiden som kronohoj är det som beskrivs "licenser".

Själv gjorde jag värnplikten när MC 258 rullades ut på förband. Vi utbildades först ändå på MC 255 "för att veta hur lyckliga vi var." Men, det gick att slå sig rätt bra med Jawan också.

Befälen höll fast stenhårt i sina MC 256, den ena mer trimmad än den andre. Dom hojarna gick inte till Överskottslagret, det jag lova. Det var 9:de Kompaniet IRL. Alla visste, ingen sade något.


Edit:

KA4? Aldrig officiellt.

*teamoscarIIfortbynight*
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Edit:

KA4a? Aldrig officiellt.

*team oscar II fort by night*
Varning för off-topic

Fniss! :D Jag fattar.
Min pappa växte upp granne med regementet på 1940-talet och kunde berätta historier om när vakten jagade småkillarna. När de blev fast efter jakten så visade de upp sina passersedlar som de hade p g a båtplats (troligen av gammal hävd) inne på området.
- Varför sprang ni då!? frågade vakten.
- För att det var kul! svarade gossarna.

*Slut på off-topic*

EDIT: lade in mellanslag i din hashtag, det finns ju ett fåtal personer som inte är helt bekanta med Oscar II Fort och som därför inte fattar. :)
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
"Verkar" är väl nyckelordet. I min erfarenhet så är det så det brukar sluta. Eller "Inser nu att jag inte har tid att sätta ihop den här maskinen. Alla delar ska finnas där enligt förra ägaren. Den gick när den plockades ner."
Precis...
Jag har en K6 med tankproblem och att få tag i en ny/bättre begagnad tank verkar vara väldigt svårt trots att det är en av de mest sålda sporthojarna på 2000-talet. Kan inte tänka mig något bökigare än att hitta delar till en väldigt speciell modell som delar väldigt lite med andra samtida hojar. Det är liksom inte en honda cub som han säljer....
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Precis...
Jag har en K6 med tankproblem och att få tag i en ny/bättre begagnad tank verkar vara väldigt svårt trots att det är en av de mest sålda sporthojarna på 2000-talet. Kan inte tänka mig något bökigare än att hitta delar till en väldigt speciell modell som delar väldigt lite med andra samtida hojar. Det är liksom inte en honda cub som han säljer....
En sån här?
Screenshot_20241010_134404_Facebook.jpg
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Hällefors...

View attachment 504963
View attachment 504964
Tejpade strålkastare är töntigt. Metall är tufft!

View attachment 504965
Han har lite svårt att stava till 82 hästar men 95 är ju nära nog. Inte så kinkigt om man vill ha en asful hoj. Att den har en Masseck-kåpa är ingen fördel. Särskilt inte med det kapade kåpglaset. Eller heter det framruta på Blocket?
En hygglig sänkning från 24 till 10.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top