Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är en originalhoj så det ska väl inte vara några problem att få igenom den.
Möjligtvis dålig bromsverkan fram... :hihi

Ja, jag blir lite fundersam på hur den där är regad, allt på den är ju nytt, men tydligen körs den utan frambroms, vilket den skulle slippa om den hade gamla papper, men då skulle den ÅAS inte behöva besiktas :va

Så tydligen monteras det på en frambroms och lite belysning/blinkers och annat nödvändigt för besiktningen vartannat år, men körs omkring i hopp om att polis och andra ska tro att den är byggd på gamla "bra" papper...

Jag pratade med en som hade byggt utan frambroms och hade drevbroms bak, följden blev att om man smorde kedjan hade man helt moderna låsningsfria bromsar....
Nu kördes den motorcykeln inte mycket, så han valde att köra osmord kedja
(ja, till och med vax rinner in på drevbromsen när man har kört en stund och stannar)

Men snyggt är det utan synliga bromsar...

Ja, jag blir lite fundersam på hur den där är regad, allt på den är ju nytt, men tydligen körs den utan frambroms, vilket den skulle slippa om den hade gamla papper, men då skulle den ÅAS inte behöva besiktas :va

Så tydligen monteras det på en frambroms och lite belysning/blinkers och annat nödvändigt för besiktningen vartannat år, men körs omkring i hopp om att polis och andra ska tro att den är byggd på gamla "bra" papper...

Jag pratade med en som hade byggt utan frambroms och hade drevbroms bak, följden blev att om man smorde kedjan hade man helt moderna låsningsfria bromsar....
Nu kördes den motorcykeln inte mycket, så han valde att köra osmord kedja
(ja, till och med vax rinner in på drevbromsen när man har kört en stund och stannar)

Men snyggt är det utan synliga bromsar...
En diskret fälgbroms monterad på sissybaren hade juh funkat ;)

Hojen i alla ära, men man kan även botanisera bland övriga klenoder som skymtar i bilderna:

Och en del andra godbitar på annons:

CR250.png

Hojen i alla ära, men man kan även botanisera bland övriga klenoder som skymtar i bilderna:

Och en del andra godbitar på annons:

View attachment 510962
Eliza skotermuseum är värt ett besök, han har samlat på sig många fina fordon

Eliza skotermuseum är värt ett besök, han har samlat på sig många fina fordon

Det där stället har jag planer på att besöka. Eliza skoter museum, bröderna Åhdens gitarr museum (varit där för snart 10 år sen) och ett besök till en optiker som kan fixa lins till dioptern till tävlingsluftgeväret tänkte jag försöka kombinera ihop på en resa till Umeå.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick