Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Hivmannen

Medlem
Gick med
19 Feb 2021
Hoj
Honda cb600 hornet -99 Honda cb900 hornet -02
En av mina första tankar med den där 350.000 BMW var att man lär stinka utav bara helvete bara man provkör cykeln med avgassystemet som slutar framför fötterna..

Men det är bara en bagatell när man granskar bygget.

notrightrider

An assault on the future.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
När folk börjar rabbla nypris på ingående delar, eller rent av grejer som ligger nya i kartong utan att ha blivit monterade vet man att något är skumt och att begärt pris är åt helsefyr fel.

Men...

...K60 Heidenau monterade åt rätt håll är mer än vad de flesta klarar av.
Värt 350 papp?

En mardröm att besiktiga den dag man börjar titta lite närmare på saker och ting.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Sen verkar det vara viktigt att han köpte den av Patrik för 10år sedan då han nämner hans namn flera gånger i annonsen.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

Helt plötsligt framstår min prisidé på kompressor Hondan som minst sagt relevant 😉 Nu tror jag att den där hojen är lika lättsåld som min Honda skulle vara till mitt tilltänkta pris.

Han nämner inget om den är regbesiktad i det där utförandet, det är ju minst sagt en intressant uppgift speciellt med tanke på vilka pengar som det handlar om.

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Hmm…hemmagjort kåpglas månne? :lol
Jag undrar dock om det inte är en modernare instrumentpanel.
Såg det verkligen ut så original på den gamla hojen?
Mer tidstypiskt är väl runda klockor, ofta kromade.

Nope.
Blinkers, parkeringsljus ("extraljuset"!) strålkastaren och mätarhuset är alla original och ritade med hjälp av designern An Glehook i en byggklosstil som var ful redan när den presenterades.

Till råga på allt fick hojen tillnamnet "Seca" på vissa marknader - något som fick racerbanor i alla världsdelar att snabbt som tusan se till att regga just sitt namn som ett varumärke för att slippa utsättas för liknade vanära.

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det där är den designmässiga förlagan till både MT-09 OCH Tenere 700. :fakta

Mv

Sammanbrott. Det heter sammanbrott isådana här lägen. Jmfr sammanbrott i förhandlingar eller låt italiensk infrastruktur och betongteknik fungera som illustration.

XJ 750 är fö en bra motvikt till den just nu aktuella tråden:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Till råga på allt fick hojen tillnamnet "Seca" på vissa marknader - något som fick racerbanor i alla världsdelar att snabbt som tusan se till att regga just sitt namn som ett varumärke för att slippa utsättas för liknade vanära.
IMG_0816.jpeg
Östbergas svar på Laguna Secas The Corkscrew. Leder till Årsta Partihallar.

Styret, TT-styret på Blocket-XJ750n är högt och har en knasig vinkel dessutom.
Jag hade det lägsta och naturligtvis nedvinklat så det lirar med Raask-pinnarna.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har alltid undrat när japanerna (och tyskarna) skall ta sitt förnuft till fånga och (åter) låta italienarna stå för designen? Själva är de ju faktiskt inte så bra på det.

#pininfarina #giugiaro #tamburini

Mvh

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Suzuki GSX-R1000 -07
Rejält köttiga reflexer på backspeglarna! 😮

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag har alltid undrat när japanerna (och tyskarna) skall ta sitt förnuft till fånga och (åter) låta italienarna stå för designen? Själva är de ju faktiskt inte så bra på det.

#pininfarina #giugiaro #tamburini

Mvh
Du glömde ju den bästa , Bertone , som bland annat designat BMW C1 , Citroën Xantia , XM , BX 😃

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre