Dagens gangsterrap

Allstaar

Guest
Haha är det ingen utav er genier som tänkt tanken att dom kan va hyrda? Allt behöver inte va snott eller köpt. Majoriteten utav allt ni ser i musikvideos är hyrt/lånat. Från kläder till smycken till fordon.

Merovingian

Guest
Det är svårt att inte vara elitist när man bli konfronterad med material som detta.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fint med fördomar.

Näe, men med tanke på hur många såna det stjäls så måste de väl ta vägen någonstans? Har svårt att tro att dessa killa skulle slanta upp 20k eller mer av sina surt förvärvade slantar för att köpa en fyrhjuling....

Intressant att man inte ser regplåten på EN ENDA av hojarna i filmen.
Är det en slump måntro?

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Näe, men med tanke på hur många såna det stjäls så måste de väl ta vägen någonstans? Har svårt att tro att dessa killa skulle slanta upp 20k eller mer av sina surt förvärvade slantar för att köpa en fyrhjuling....

Intressant att man inte ser regplåten på EN ENDA av hojarna i filmen.
Är det en slump måntro?
Så bara för att de är invandrare och inte har registreringsplåt är de kriminella i din värld?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fyfan, så vidriga djävla kräk. Inte bara har de snott en sporthoj. De har dessutom snott en Lamborghini och en helikopter. De där djälva WT-asen har ju knappast köpt dem själva och dessutom ser man ju inte regnumret på vare sig hoj, bil eller helikopter. fy fan :mad::mad::mad:
[YOUTUBE-ID]Nxq-wCf5G8o[/YOUTUBE-ID]

Merovingian

Guest
Fyfan, så vidriga djävla kräk. Inte bara har de snott en sporthoj. De har dessutom snott en Lamborghini och en helikopter. De där djälva WT-asen har ju knappast köpt dem själva och dessutom ser man ju inte regnumret på vare sig hoj, bil eller helikopter. fy fan :mad::mad::mad:

Lite annan nivå på den produktionen till skillnad från den diskuterade som är filmad med hemkamera och polarna från grannhusen.
Fast det är klart, han kan ju ha sålt väldigt bra med alla sina 21 fans på fejan.

Jag är lite nyfiken på det där i början; den svenska drömmen.
Vad är det för något? :va

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Haha är det ingen utav er genier som tänkt tanken att dom kan va hyrda? Allt behöver inte va snott eller köpt. Majoriteten utav allt ni ser i musikvideos är hyrt/lånat. Från kläder till smycken till fordon.

Jag tror att de gärna vill ge intryck av att grejorna är stulna. En del är säkert stulet. Annat är lånat. Möjligen har de hyrt ett par mopeder för småpengar. Någon lysande ekonomi tror jag ingen av de ingående i produktionen har. Skall de leva på "musiken" kommer de att svälta ihjäl. Med all rätt. Det värsta är att om de haft lite självdistans och humor, så kunde de mångdubblat sin publik.

Merovingian

Guest
OM du och din lillesyster bestämmer sig för att spela in en blingbling:ig musikvideo. Hur många timmar skulle det ta dig att låna ihop ett par schyssta hojar och bilar?

Nu har jag varken en lillasyster eller vänner, så du får komma fram med en bättre analogi.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hela tuben är full av liknande
[YOUTUBE-ID]7DpWdwQ6FPY[/YOUTUBE-ID]

Även om jag tycker att ALL gansterrap är skräp, så är ju det där ganska bra för att vara just det. Och definitivt jämfört med de där första tomtarna.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Även om jag tycker att ALL gansterrap är skräp, så är ju det där ganska bra för att vara just det. Och definitivt jämfört med de där första tomtarna.

I den låten är det ju Jacco som är grym och han kommer från Labyrinth och inte Kartellen. Kartellen har ju däremot "riktiga gangsters".

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
I den låten är det ju Jacco som är grym och han kommer från Labyrinth och inte Kartellen. Kartellen har ju däremot "riktiga gangsters".

Som sagt, det må vara "jämförelsevis bra", men det är fortfarande skräp för mig.

Närmsta jag kan sträcka mig är nog Advance Patrol.. Annars stannar jag med LoopT, Promoe, Chords, Timbuk, Iam, Kheops, Shurik´n, Superci mf.. BRA hiphop:

Jag säger som Snook: "..långt innan rap mest kom att handla om sex, och 50 cents hund.."

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA