Dagens gangsterrap

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Som sagt, det må vara "jämförelsevis bra", men det är fortfarande skräp för mig.

Närmsta jag kan sträcka mig är nog Advance Patrol.. Annars stannar jag med LoopT, Promoe, Chords, Timbuk, Iam, Kheops, Shurik´n, Superci mf.. BRA hiphop:

Jag säger som Snook: "..långt innan rap mest kom att handla om sex, och 50 cents hund.."

Finns en del annan bra svensk hiphop du bör spana in då, typ Labyrinth, Roffe Ruff, Organismen (Lär du inte missat ändå va?) och kanske Toffer (dåligt producerat men kommer bli en stjärna ;)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Som sagt, det må vara "jämförelsevis bra", men det är fortfarande skräp för mig.

Närmsta jag kan sträcka mig är nog Advance Patrol.. Annars stannar jag med LoopT, Promoe, Chords, Timbuk, Iam, Kheops, Shurik´n, Superci mf.. BRA hiphop:

Jag säger som Snook: "..långt innan rap mest kom att handla om sex, och 50 cents hund.."

Först rullar du upp gäng på gäng som visar på god smak. Sen skjuter du allt i sank genom att nämna SNOOK!!!???!?! :pangihuve

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Först rullar du upp gäng på gäng som visar på god smak. Sen skjuter du allt i sank genom att nämna SNOOK!!!???!?! :pangihuve

Haha.. Jaja, men kom inte på nån annan som så högtidligt sågat alla gangsterrap vid fötterna.

Och ärligt talat så håller faktiskt Snook en högre standard än statusen förtäljer i min bok. De lärde sig nåt i bergen med hallon de små liven :tummenupp

Ja.
De sticker ju dessutom inte under stol med att de är kriminella. Har du lyssnat på deras låttexter?

Bara för att folk SÄGER att de är straight och dricker bira betyder inte det att de inte packar bajs och sippar Cointreau.

Jag sitter här och väntar på SH-cheyen som alltid envisas med att hylla Fronda när diskussionen gäller kvalitetsmusik.

Haha.. Har hon legat med nån där eller?

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Svensk hiphop är död. Och den har varit det de senaste tio åren. 95% av allt som händer inom den svenska hiphopscenen är att några nollor sitter och släpper låtar via nätet om hur bra de själva är. Eller hur dålig någon annan är. Eller både och.

Vi kan ju jämföra t.ex. denna:
[YOUTUBE-ID]93r2d7BnVJI[/YOUTUBE-ID]

Med den här:
[YOUTUBE-ID]WKV7Crl-41g[/YOUTUBE-ID]

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Svensk hiphop är död. Och den har varit det de senaste tio åren. 95% av allt som händer inom den svenska hiphopscenen är att några nollor sitter och släpper låtar via nätet om hur bra de själva är. Eller hur dålig någon annan är. Eller både och.

Vi kan ju jämföra t.ex. denna:
Latin Kings

Med den här:
Skogsturkar

Då får du ju läsa på lite. Jämför med dessa istället:

[YOUTUBE-ID]_ahsAzWWRjM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]tB67X8oBEg8[/YOUTUBE-ID]

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Det tråkiga med "gangster rap" är att det föder småkriminella puckon som helst slår in rutan på din v70 och tar ditt cigg paket eller rånar dig när du ligger däckad på gatan efter nyårsafton.

Tacka fan för lilla al fadji!

En låt med betydligt bättre text!
[YOUTUBE-ID]yDll7_0lypU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]WAC1x38v6eA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]WO7YQ6TTN1k[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Då får du ju läsa på lite. Jämför med dessa istället:

Supersci

Promoe
Hur menar du nu? Vad ska jag läsa på om? Och ska de där fem år gamla låtarna illustrera att det görs något spännande inom svensk hiphop idag?

[YOUTUBE-ID]-9ysOY-XJns[/YOUTUBE-ID]

Ska man prata om hiphop med en svensk anknytning som kom i mitten av 2000-talet så föredrar ju jag plattan Boom Lucy av Hearin' Aid framför båda de ganska beigea exemplen du kastade fram.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ska det vara hiphop på svenska eller bara svensk hiphop?

[YOUTUBE-ID]HJrPYOGes5s[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]HGmZ7VUv2VY[/YOUTUBE-ID]

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Ska det vara hiphop på svenska eller bara svensk hiphop?

Apropo Stor måste jag länka till denna efterssom det finns så gott om tydligen tungt kriminellt belastade +20 åringar som traschar moppe utan regplåt i denna video

[YOUTUBE-ID]hcnxhZxcnug[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...