Dagens i-landsproblem

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag var tvungen att slänga en tredjedel av grädden då jag inte behövde mer till köttfärssåsen. Det borde finnas mindre förpackningar.

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Inge problem serru, bara du övertalar den Amerikanska fordonsindustrin, Hälsa Willie G Davidson när du är där :D

Vi har amerikanska maskiner på jobb, halva maskinparken närmare bestämt. En av leverantörerna/installatörerna tyckte att dom skulle gå över till metriska systemet i stället. Det ger en ett brett leende att höra en amerikan tycka något oamerikanskt är bättre!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi har amerikanska maskiner på jobb, halva maskinparken närmare bestämt. En av leverantörerna/installatörerna tyckte att dom skulle gå över till metriska systemet i stället. Det ger en ett brett leende att höra en amerikan tycka något oamerikanskt är bättre!

Jag pratade också med en amerikansk tekniker som ville gå över till det metriska systemet snarast, han sa:

We are going to be metric eventually, atleast we are getting there inch by inch...

Det är klart, det går ju fortare då än om dom närmar sig cm för cm...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ni har fan inga riktiga problem :mad:

En knäckemacka är 2½" bred, eller 6.3cm

En standard osthyvel är 2" bred, eller 5.1cm

Ostar är totalt ostandardiserade, men ICA säljer en färdigpackad ost som är precis som mackan 2½" bred MEN DET ÄR JU INTE HYVELJÄVELN!!!!!!!!

Hur jävla svårt kan det vara med standardiseringar egentligen????

Jag skiter väl i att NASA kraschade en marslandare för att dom hade beställt bromsfallskärmen från frankrike och måttsatt i tum medans fransmän använder det metriska systemet, det är bagateller i standardiseringsvärlden....

kn%25C3%25A4cke.jpg

Image.aspx

k150s.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Bah, varför var inte skärmen jag fick av grannen svart? Nu har jag en svart och en vit datorskräm, de matchar varandra inte.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ni har fan inga riktiga problem :mad:

En knäckemacka är 2½" bred, eller 6.3cm

En standard osthyvel är 2" bred, eller 5.1cm

Ostar är totalt ostandardiserade, men ICA säljer en färdigpackad ost som är precis som mackan 2½" bred MEN DET ÄR JU INTE HYVELJÄVELN!!!!!!!!

Hur jävla svårt kan det vara med standardiseringar egentligen????

Jag skiter väl i att NASA kraschade en marslandare för att dom hade beställt bromsfallskärmen från frankrike och måttsatt i tum medans fransmän använder det metriska systemet, det är bagateller i standardiseringsvärlden....

Vad sägs då om en standardiserad 13mm ringnyckelolshyvel?

attachment.php

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad sägs då om en standardiserad 13mm ringnyckelolshyvel?

attachment.php

Den skulle jag faktiskt kunna acceptera trots att den säkert gör for smala skivor, bara för att den är tuff.
Men det hade ju passat bättre med en 1/2" eftersom hyvlar och mackor är tum standard...

Jag köpte faktiskt en ny hyvel häromdagen, den gör 4mm tjocka ostskivor som standard, jag har lyckats skränka om den så den gör 3mm, men tunnare än så går inte.

Nåja, ost är gott...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jämt när man har sex med tre snygga tjejer samtidigt och börjar närma sig ett avslut, så vräker den minst attraktiva av dem ur sig: "Spara lite åt mig!".

Så jävla irriterande.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det kom en postorderkatalog i posten idag och i den fanns inga (0!) bilder på halvnakna kvinnor, blev sjukt besviken, vad fan skall man då med en sån till? :va
:(

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fyllde på med alldeles för mycket frukt i mitt fruktfat i onsdags. Nu måste jag se till att äta upp allt innan jag går hem imorgon fredag.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC