Sagt det förr, självskadebeteende också jag understundom ägnar mig åt.Lyssnade på P1 länge igår.
Sagt det förr, självskadebeteende också jag understundom ägnar mig åt.Lyssnade på P1 länge igår.
Titta hur Samnytt hetsar mot svarta.
Stor chans jag läser det där, lika lockande som att dela en ölburk med en uteliggareEtt år efter påskkravallerna - vad har vi lärt oss? - P1 Morgon
Det har gått ett år sedan de så kallade påskkravallerna ägde rum.Vad har vi lärt oss från det som hände?Hör Paulina Neuding, ledarskribent Svenska Dagbladet ...sverigesradio.se
Ladies and gentlemen, I give you... Jonna Sima
Var beredda på att få ett mentalt haveri som kanske är omöjligt att helt återhämta sig från.
Stor chans jag läser det där, lika lockande som att dela en ölburk med en uteliggare
Orkar inte med vare sig denne eller "hesa Fredrik" Furtenbach, speciellt i kombination.Dag 1:
Vi är helt objektiva på svensk public service och att ingen i högern håller med om det är konstigt, alla i vänstern har dock rätt i sitt medhåll om vår oerhörda objektivitet, men det är en slump att vänstern tycker rätt.
Dag 2:
Jag har kommenterat all inrikes- och utrikes politik sedan 70-talet och haft en direkt påverkan på svensk politik och debatt.
Att jag nu tar jobb på en "agendasättande" tidning med extrem inriktning och skriver om hur elaka den blåbruna regeringen är mot invandrare som kräver att de arbetar bevisar bara att jag var objektiv under hela min karriär på Sveriges Radio.
Den som är intresserad av mer om denna stora objektivitet kan med fördel läsa vidare på egen hand. Genusfru med Högerpopulistiskt fokus tex. ?
Sverige, ett sådant pajasland, kan ingen bara make it lagom again?
Fast det där är ju lögn från din sida.När det är oroligheter utomlands så heter det upplopp, när det är upplopp hemma heter det oroligheter. Intressant.
Ja, tyckte Kajsa Dovstad (som är läkare) förklarade det begripligt i gårdagens veckopanel i Kvartal. Är ju svårt att kritisera det hela om det är så hon är född. Har förstått det som att tillståndet är rätt ovanligt. Sen kan det ju iofs vara befogat att diskutera hur man skall göra distinktionen mellan vilka som kan ställa upp som kvinnor respektive män i idrotter där testosteronnivån har stor betydelse för resultatet. Skulle man utgå från testosteronnivån skulle det kanske även lösa problemet med hur man inom elitidrotten skall hantera personer som bytt kön på ett sätt som inte blir orättvist sett till resultaten.Till häromdagen trodde jag att boxaren det tjafsas om var transperson, men det är ju en person född med kvinnliga könsorgan med atypisk gensammansättning.
Ja det är inte bara vänstermedia som utelämnar information som inte stämmer in i narrativet.Till häromdagen trodde jag att boxaren det tjafsas om var transperson, men det är ju en person född med kvinnliga könsorgan med atypisk gensammansättning.
Istället för att gaffla om att media ”mörkar” obekväma uppgifter eller för fram något specifikt narrativ vore det väl bättre att alla ställer krav på att det som förmedlas skall vara sakligt, med sanningen överensstämmande och uppfylla en viss etisk miniminivå?Ja det är inte bara vänstermedia som utelämnar information som inte stämmer in i narrativet.
Och xxy eller xyy eller...?Istället för att gaffla om att media ”mörkar” obekväma uppgifter eller för fram något specifikt narrativ vore det väl bättre att alla ställer krav på att det som förmedlas skall vara sakligt, med sanningen överensstämmande och uppfylla en viss etisk miniminivå?
När det gäller idrottare är det enligt mig enkelt:
XX = damklassen
XY = herrklassen
Och om det är vad man identifierar sig som?Och xxy eller xyy eller...?
Rätt komplex fråga och inte riktigt så svart-vit som man kan tro.
Men hur komplex det än är så måste man göra någonting för det är bara kvinnlig idrott som drabbas.
Manlig "drabbas" ju inte.
Oavsett om det är testo/kromosomer/yttre kön, eller en kombination av dessa, så måste någon form att tydliga regler till så man inte blir portat från VM men får vara med i OS tex.
Sport ska vara rättvis, det tror jag alla är med på, och nu är den inte alltid det för kvinnor.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|