Dagens Manliga-grej

• Thread starter EmiliosFantomen
  • Start date

EmiliosFantomen

Guest
Var och lyfte skrot igår och reflekterade över hur gay det är med folk som tränar i linne och beundrar sig själva i speglarna.

Då kom jag osökt att tänka på Dagens Gay-grej tråden och tänkte att det skulle behövas en motpol till den för oss som bygger bastu av träd vi fällt själva osv.

Idag har jag dragit 90 meter 240mm2 kopparkabel (FKKJ 4x240/120) som väger 11kg/meter.

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Jag lyfte i ren ilska ett 6m långt 6"rör i svartstål idag(120kg?). Jag var tvungen att få upp det i liften å mina kollegor tyckte det var roligare att dricka kaffe. Det smakade bajs i munnen och nu bultar det i både axeln å ryggen. Men jag gjorde det. Och det var manligt.

Imorrn kanske jag är sjukskriven. :rolleyes:

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Jag har varit febrig och förkyld idag, och således tyckt väldigt synd om mig själv och trott att jag ska avlida. Det måste vara manligt. :gnissla

Som positiv manlighet var jag ute i söndags och paddlade kajak i havet 2 timmar innan solen gick upp :yoparty

Nej, det finns inget samband mellan punkt ett och två ovan...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag lyfte i ren ilska ett 6m långt 6"rör i svartstål idag(120kg?). Jag var tvungen att få upp det i liften å mina kollegor tyckte det var roligare att dricka kaffe. Det smakade bajs i munnen och nu bultar det i både axeln å ryggen. Men jag gjorde det. Och det var manligt.

Imorrn kanske jag är sjukskriven. :rolleyes:

Det med röret kan kanske ses som manligt men är du sjukskriven i morgon är du ju en fjolla:D

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
HD Sportster 48 2012
Känner mig jäkligt manlig nu när jag sitter framför datorn i mitt nyköpta skinnställ å väntar på våren...

Regnbåge

Överklassmedlem
Gick med
2 Dec 2008
Hoj
Två ben för tillfället.
Idag lekte jag med lego, hoppade i mamma och pappas säng, kollade på barnförbjudna filmer samt åt massor utav godis.

Tommy.exe

Guest
Det med röret kan kanske ses som manligt men är du sjukskriven i morgon är du ju en fjolla:D

Ja då får jag ju helt enkelt bita den sura tjuren i hornen å ställa klockan då.
Annars växer det väl fram en slida till eftermiddagen. :)

Jag försökte ta kort på krosskadorna på min axel men det syntes inte, dåligt ljus, så bild på min ludna varelse slipper ni (f.ö väldigt manligt att vara luden).

Lyfte du den med käften?

Det måste vara bra tråkigt på Chalmers....

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag var en sväng på Jula, köpte hammarlack på sprejburk, sedan lackade jag draget på bilen med det, efteråt ångrade jag att jag inte köpte penselvarianten istället, det täckte ju så dåligt, jag var ute efter den glasartade släta looken.

Skitsamma, ingen ska titta under min bil utom bilprovningen.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
klädde på mig mina arbetskläder som är en vecka skitiga. fullt med hål som uppståt pga eld! (svetsn o skärning :hihi )
svetsa plåtar. körde helvetesmaskiner från 60 talet som jag forma o klippte metalen med. körde truck o massakrera månsar.
prata kvinnor med de äldre killarna på jobbet..

så ja,, e jag manlig nog? :hihi

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
klädde på mig mina arbetskläder som är en vecka skitiga. fullt med hål som uppståt pga eld! (svetsn o skärning :hihi )
svetsa plåtar. körde helvetesmaskiner från 60 talet som jag forma o klippte metalen med. körde truck o massakrera månsar.
prata kvinnor med de äldre killarna på jobbet..

så ja,, e jag manlig nog? :hihi

1 vecka jag är glad om jag lyckas tvätta arbetsbyxorna/jackan 1 gång om året.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Kört H10 B.
Scania 92:a.
L 50.
Spettat tjäle.
Plankat på bussen.

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
Lämnat öl och sprit på varenda krog i malmö, burit på 50kg ölfat hela dagen, det blir fan inte manligare än så. (Räknade ut att jag lyft ca 21 ton öl och sprit idag :yoparty )

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bytt främre stötdämparfjädrarna på syrrans bil och lagat rost på min egen, det måste väl ändå klassas som manligt?:va :D

Merovingian

Guest
Manligt är inte nödvändigtvis synonymt med något bra eller häftigt.
Gränsar snarast ofta till pekoralt.

Mitt ledord i livet är värdighet, inte manlighet.

Skrattar åt balla Allan när han rakar huvet, petar in en snus, häcklar bögar på avstånd och tror att det på något vis ska ge respekt. Från polarna möjligtvis, men längre än så går det inte. En del har fått för sig att detta ska vara så kallat manligt. I min mening blir det inte mycket sorgligare än så.

För att följa tråden:
I morse vaknade jag innan klockan ringde så jag tog tillfället i akt och lät sinnet leka med allsköns imaginära kvinnor.
Det har gått ett par dygn, så nu börjar det bli dags för ett så kallat booty call.
Smutt.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...