Dagens teoriprov... Ska det vara så här?

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Tog B först och fick göra om allt för A senare, skrev däremed de båda olika proven.

Tokig skillnad. A var hård och dryg med flera alternativ som var rätt. B var i det närmaste aslätt och jag var osäker på 2-3 frågor.

Får jag rösta så blir det på det senare.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Nu fattar jag inte, var max 70 eller 65?

Fem av dom är kontrollfrågor som inte räknas!

Skrev själv upp för a förra året och märkte samma skillnad själv mellan skolans programfrågor och provet! Tycker ändå det är bra att man får lov att tänka till lite och använda sina kunskaper än att bara lära sig utantill! Sen går det alltid att ifrågasätta vägverkets syn gentemot verkligheten i fråga om riskmoment!

Då jag tog b för 10år sen så var det riktigt lätt! bara att memorera pärmarna och gå och skriva!

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det är tillräckligt lätt idag. Meningen är att ha läst boken. Då är det inte för svårt om man har gjort det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
(nu gäller det här främst B behörighet, men ändå)
Jamenvadfanihelvete ska man veta hur många som körde rattfull 2007 för? :va

Eller hur många hekto koldioxid biljäveln släpper ut mellan kiruna och kalmar?

Hela jävla provet är skit, sen körningen, "ecco drajving", det ska väl dom skita i, jag vill att min biljävel ska få flödigt med sås och har jag nu betalat extra för en GTI-WRC edition av biljäveln för att få sexväxlad låda så har jag tamejfan inte tänkt hoppa över hälften, då hade jag köpt en Amazon med trepetad låda direkt!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
polarn har alla korten för de fordom man får framföra på vägarna förutom A behörighet. Snubben kuggade och klarade det på 4 försöket och sa att det var det svåraste proven av dem alla.

när jag skrev provet i höstas var det vissa frågor som jag funderade ens varför jag ska veta? en fråga fanns inte med ens i varken boken eller nå kurs underlag utan jag fick ringa VV för att fråga. DÖööh hur fan ska jag då veta det när det inte står i min bok?
Frågan var om nå märke som sitter bakom lastbil med släp :S

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
polarn har alla korten för de fordom man får framföra på vägarna förutom A behörighet. Snubben kuggade och klarade det på 4 försöket och sa att det var det svåraste proven av dem alla.

när jag skrev provet i höstas var det vissa frågor som jag funderade ens varför jag ska veta? en fråga fanns inte med ens i varken boken eller nå kurs underlag utan jag fick ringa VV för att fråga. DÖööh hur fan ska jag då veta det när det inte står i min bok?
Frågan var om nå märke som sitter bakom lastbil med släp :S

Triangelformad reflex?

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
Kände precis som dig ( gösen) satt där och fattade inget men jag blev ändå godkänd. Skrev upp för BE kort

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Grabben min tog traktorkort (för att kunna köra A-tralla) och fick skriva hela bilteorin + traktorprovet
"Hur lastsäkrar man löspressat hö" respektive "hur lastsäkrar man höbalar"
"vad ska man tänka på när man kör traktor på vägen med gödselspridare efter" osv...
Hade han däremot hostat upp 80 000:- för en mopedbil, istället för 10 000 för en kapad duett hade han fått köra den på mopedförarbevis istället.

Han tyckte det var jättekul... NOT

Farsan tog körkort för tung släp, för att få dra samma husvagn som han alltid dragit, fast med en annan bil som är tyngre.
Det har knappast blivit svårare att hålla ekipaget på vägen när han har en dragbil som är dubbelt så tung, men nu måste han kunna saker som han aldrig förr har behövt kunna för att dra den, det känns jätterelevant hur man ska lastsäkra tunnor på ett slätt flak för att man har bytt bil.

Hela jävla körkortsystemet är ett enormt jävla skämt, och då har jag inte gett mig in på dom nya mopedkörkortsreglerna än.
(EDIT) "Handledarutbildningen" kan få mig att spräcka ett blodkärl, men den är redan diskuterad i en annan tråd

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
På någotvis måste man väl försvara de med mindre intresse för framföring av fordon? Utan att vara speciellt jätte intresserad av att få framföra fordon enligt boken (iaf när det gällde B-kk) eller vara begåvad utöver den vanliga så har jag skrivit prov men fel av antalet av ett långfinger på tre prov (A, B, T) Är man intresserad av att få ett körkort, snarare än att lära sig köra bil är det kanske inte lika så lätt.

Ett, må hända, dåligt exempel;
Hur många kommer ihåg sin första religonslektion i skolan?
Hur många kommer ihåg sin första lektion i sexualkunskap?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
a tror det var det "märket"
Triangelreflexerna sitter på alla släp. :brynad

Jag tycker att provet är för lätt nu. På många frågor man man använda uteslutningsmetoden och direkt stryka alla alternativ som verkar helt galna. Annat var det när jag skrev för A1 -98. Då var det gamla provet med 40 frågor och flera svarsalternativ kunde vara rätt. Då gällde det att använda de små grå lite extra så man inte missade något. För om fyra svarsalternativ på en fråga var rätt och man bara hade kryssat tre så fick man fel på hela frågan ändå. :gnissla

Grabben min tog traktorkort (för att kunna köra A-tralla) och fick skriva hela bilteorin + traktorprovet
"Hur lastsäkrar man löspressat hö" respektive "hur lastsäkrar man höbalar"
"vad ska man tänka på när man kör traktor på vägen med gödselspridare efter" osv...
Hade han däremot hostat upp 80 000:- för en mopedbil, istället för 10 000 för en kapad duett hade han fått köra den på mopedförarbevis istället.

Han tyckte det var jättekul... NOT
Japp. Frågorna till traktorkortet är skitskoj. De flesta som tar det genom en trafikskola har aldrig ens kommit på tanken att framför en jordbrukstraktor. De ska ju bara impa på fjortisarna vid raggar-Statoil med sin snorgröna A-traktor med lila plyschklädsel och jättestereo i. Ändå måste de sitta och svara på frågor om styrbromsar och hur man ska hålla i ratten för att inte få tummarna avslagna när man kör i skogen. :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Japp. Frågorna till traktorkortet är skitskoj. De flesta som tar det genom en trafikskola har aldrig ens kommit på tanken att framför en jordbrukstraktor. De ska ju bara impa på fjortisarna vid raggar-Statoil med sin snorgröna A-traktor med lila plyschklädsel och jättestereo i. Ändå måste de sitta och svara på frågor om styrbromsar och hur man ska hålla i ratten för att inte få tummarna avslagna när man kör i skogen. :D

Är du släkt med Saida?

Bifogat

• Eeepan.jpg
    Eeepan.jpg
    18.6 KB · Visningar: 99

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
70 frågot totalt, varav 5 är "testfrågor" som inte räknas in i bedömningen. Det är alltså 65 frågor som räknas.
Aha, då fattar jag. Lite praofrågor alltså, de får inte vara med på riktigt förrän man sett att de är lagom svåra.

Trodde i min enfald att frågorna hängde ihop med vad man borde kunna, inte hur svåra de verkar vara, men det var väl naivt...

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...