Henning!
Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Precis som jag sa. IQ-testet vid mönstringen. Inget annat.
/H
/H
Nu fattar jag inte, var max 70 eller 65?
Nu fattar jag inte, var max 70 eller 65?
polarn har alla korten för de fordom man får framföra på vägarna förutom A behörighet. Snubben kuggade och klarade det på 4 försöket och sa att det var det svåraste proven av dem alla.
när jag skrev provet i höstas var det vissa frågor som jag funderade ens varför jag ska veta? en fråga fanns inte med ens i varken boken eller nå kurs underlag utan jag fick ringa VV för att fråga. DÖööh hur fan ska jag då veta det när det inte står i min bok?
Frågan var om nå märke som sitter bakom lastbil med släp :S
Triangelformad reflex?
Triangelformad reflex?
Triangelreflexerna sitter på alla släp.a tror det var det "märket"
Japp. Frågorna till traktorkortet är skitskoj. De flesta som tar det genom en trafikskola har aldrig ens kommit på tanken att framför en jordbrukstraktor. De ska ju bara impa på fjortisarna vid raggar-Statoil med sin snorgröna A-traktor med lila plyschklädsel och jättestereo i. Ändå måste de sitta och svara på frågor om styrbromsar och hur man ska hålla i ratten för att inte få tummarna avslagna när man kör i skogen.Grabben min tog traktorkort (för att kunna köra A-tralla) och fick skriva hela bilteorin + traktorprovet
"Hur lastsäkrar man löspressat hö" respektive "hur lastsäkrar man höbalar"
"vad ska man tänka på när man kör traktor på vägen med gödselspridare efter" osv...
Hade han däremot hostat upp 80 000:- för en mopedbil, istället för 10 000 för en kapad duett hade han fått köra den på mopedförarbevis istället.
Han tyckte det var jättekul... NOT
Japp. Frågorna till traktorkortet är skitskoj. De flesta som tar det genom en trafikskola har aldrig ens kommit på tanken att framför en jordbrukstraktor. De ska ju bara impa på fjortisarna vid raggar-Statoil med sin snorgröna A-traktor med lila plyschklädsel och jättestereo i. Ändå måste de sitta och svara på frågor om styrbromsar och hur man ska hålla i ratten för att inte få tummarna avslagna när man kör i skogen.
Njae, min inre syn pekade faktiskt mot något lite mera kawa-grönt.Är du släkt med Saida?
Sidan 248 (iaf i senaste upplagan) i Körkortsboken.Det stod i min bok
Aha, då fattar jag. Lite praofrågor alltså, de får inte vara med på riktigt förrän man sett att de är lagom svåra.70 frågot totalt, varav 5 är "testfrågor" som inte räknas in i bedömningen. Det är alltså 65 frågor som räknas.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|