Dagens väder i Linköping ?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det blev ju kanon det där. :banana Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.

Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy. :)
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Neutral skrev:
2250883 Det blev ju kanon det där. :banana Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.

Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy. :)

Nu är det en tidsfråga innan du bytt ut Kwacken mote en racer :tummenupp
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
2250883 Det blev ju kanon det där. :banana Kom något stänk men banan blev aldrig tillnärmelsevis blöt.

Bäst var att jag fick köra en riktig racer. Tack Teddy. :)
Tack själv för att jag fick köra din hoj, den var inte så lättkörd som jag trodde, motorbroms och responsen vid gaspåslag var respektingivande. I övrigt var motorkaraktären faktiskt inte helt olik en 250, den vill ha ordentligt med varv för att röra på sig. Fantastiska bromsar och en otroligt fin växellåda som är så tätstegad att den liksom trippar på tå. Det som kändes mest annorlunda var storleken och tyngden i hela paketet. Kul att du gillade Skatungen, du såg ut att trivas bra på en 250.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2251215 Bu eller bä? Fågel eller fisk?
Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma. :D Allt var så direkt och enkelt. Man satt helt rätt med fötterna också så man behövde inte klämma tanken vid acceleration och det bromsade ju så man skämdes. Efter några varv satt mellangasningen bättre också så det kändes ännu mer rejsigt :lol men man fick passa sig i kurvorna om den låg rätt i registret, ut ur Sviestadböjen hamnade jag alltid "rätt" i registret och då kändes det som om allting skulle explodera ungefär men jag antar att man ska utnyttja det och inte hålla rullen still. :rodnar Det enda som var sämre/ovant var att den ställde sig upp så fort man rörde frambromsen vilket naturligtvis ställer till problem i Torparn, min gör inte så. :va

Jag vet en till som ska prova racer även om det bara blir ett enstaka inhopp på Knutstorp. Kan bli intressant med tanke på tidigare meriter med tvåtakt och Knutstorp speciellt. ;)
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Snyggt jobbat teddy då har vi en till fast i tvåtaktsdimman...... :banana

Fick du föresten fason på svårstartandet?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2251232 Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma. :D Allt var så direkt och enkelt. Man satt helt rätt med fötterna också så man behövde inte klämma tanken vid acceleration och det bromsade ju så man skämdes. Efter några varv satt mellangasningen bättre också så det kändes ännu mer rejsigt :lol men man fick passa sig i kurvorna om den låg rätt i registret, ut ur Sviestadböjen hamnade jag alltid "rätt" i registret och då kändes det som om allting skulle explodera ungefär men jag antar att man ska utnyttja det och inte hålla rullen still. :rodnar Det enda som var sämre/ovant var att den ställde sig upp så fort man rörde frambromsen vilket naturligtvis ställer till problem i Torparn, min gör inte så. :va

Jag vet en till som ska prova racer även om det bara blir ett enstaka inhopp på Knutstorp. Kan bli intressant med tanke på tidigare meriter med tvåtakt och Knutstorp speciellt. ;)
Mellangasning är inte alls nödvändigt. Jag fick lära mig ett bra trick av Ako. När du växlar ner så släpper du ut kopplingen lite grann så att du slirar lite på den och då känner man mer direkt vad du har för varv vid varje nedväxling, man får ha lite "mellangas" så att säga.
Kul att du gillade det. Hojbyte till hösten för din del alltså. ;)

Kan det vara Mah-tin?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2251255 Mellangasning är inte alls nödvändigt. Jag fick lära mig ett bra trick av Ako. När du växlar ner så släpper du ut kopplingen lite grann så att du slirar lite på den och då känner man mer direkt vad du har för varv vid varje nedväxling, man får ha lite "mellangas" så att säga.
Kul att du gillade det. Hojbyte till hösten för din del alltså. ;)

Kan det vara Mah-tin?
Jag ville ge den extra smörjning men tänkte inte på ditt trick, hade fullt upp att inte köra av på insidan i kurvorna. :lol

G:sson med hoj från Nordgren.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
2251232 Framtiden är höljd i en ljuv oljedimma :D
Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.

Boris JR skrev:
2251239
Fick du föresten fason på svårstartandet?
Gissa! Jag skriver en rad om det i den ursprungliga tråden.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2251269 Jag ville ge den extra smörjning men tänkte inte på ditt trick, hade fullt upp att inte köra av på insidan i kurvorna. :lol

G:sson med hoj från Nordgren.
G:sson blir ju fett nice på en 250!
Man har ju ofta fullt upp med en massa saker när man ska köra, kan säga att jag inte heller brukar hinna med det fina tricket. :5sure
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2251270 Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.
Du kan få spetsa din mix med lite A747 om du vill. :)
Det är ju halva grejen med racingen.

Bästa kombinationen är dock ELFs underbart karamelliga doft och A747. Det luktar ljuvligt det. :D
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Teddy skrev:
2251270 Apropå oljedimma. Jag är otroligt nöjd med mitt val av drivmedel, alltså bensin och 2T-olja, men en sak som slog mig när jag låg köde bakom min egen hoj var hur lite det luktade, det var snudd på att man inte märkte att det var en tvåtaktare man låg bakom, och den lilla lukten som fanns luktade liksom...gräsklippare? En behaglig doft av ricinolja hade varit på sin plats. Som när man kör bakom Gustav eller Patrik Fredriksson. Inom mig bär jag på en konflikt mellan funktion och estetik. Hjärnan säger helsyntet och hjärtat säger ricinolja.

Lustigt. Jag tyckte att det luktade vääldigt mycket tvåtakt när du körde om mig.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
anja skrev:
2252261 Lustigt. Jag tyckte att det luktade vääldigt mycket tvåtakt när du körde om mig.
Det luktar såklart tvåtakt men det kan ju lukta olika mycket tvåtakt.
Som sagt ELFs bensin och A747 är underbart!
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top