Dags att förbjuda bad.

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Å folk säger att de e farligt å åka hoj..... Nä jag vill nog leva några år till så de blir mer hoj åkande å inget badande.:D
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Tror du inte jag vet hur phungckt stavas?
Om du skall agera språkpolis här har du skaffat dej ett sisifosarbete,(stavas även sisyfos). Var inne på den linjen men gav mej på den betydligt enklare uppgiften att tömma landets insjöar på vatten medelst fösning.
Jag är för halkmatta och michelingubbedräkt vid dusch. Tack för ordet.
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Tror du inte jag vet hur phungckt stavas?
Om du skall agera språkpolis här har du skaffat dej ett sisifosarbete,(stavas även sisyfos). Var inne på den linjen men gav mej på den betydligt enklare uppgiften att tömma landets insjöar på vatten medelst fösning.
Jag är för halkmatta och michelingubbedräkt vid dusch. Tack för ordet.

ja tor inget ja ba svaa på din fåga :pannkyss
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Skillnaden är att det går att dra in pengar på oss, och att det högst antagligen är fler politiker som vill ligga på stranden å glo på 18-åringar i bikini än som kör hoj... :rolleyes:


bikinihoj som vill köra stranden och glo på åriga, 18 politiker. ligga



:rolleyes:
 

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Ort
Mellan två träd
Hoj
900 Ninja -00
3149528 Jag har en släkting som fantiserar om att äga en hagelbössa varje gång en badare gör en sådan där fuck-you-burnout på sjön bredvid och i förra veckan frågade sig Dagens Nyheters Lars Linder varför badare överhuvudtaget behövs. Jag kan inte göra annat än stämma in i klagokören.

Vi har hastighetsbegränsningar och bilbälteslagar. Hjälmtvång för cyklister debatteras ideligen och vi låser in folk i finkan om de är för fulla för sitt eget bästa. Men att bada i en sjö utan bälte eller skyddsutrustning värd namnet och glida ut i farleden med 2 sparkande ben är fortfarande okej. I Sverige. År 2007.

Hur snabbt simmar de där värstingbadarna - 2, 3 knop?

Vem vill bränna rakt in i en simmar-katapult med en liten, liten människa av kött och blod som (inte ens) HÅLLER I SIG MED BARA HÄNDERNA?
Japp, det är bara till att hålla med för sån här är ju verkligheten idag. Jamenar det finns ju inte ens hastighetsbegränsningar för den som är extremt simkunnig och "tog-alla-dom-dära-simmärkena-i-skolan" människan.. Nää jag tror helt enkelt man måste sätta upp "knopkameror" vid varenda olycksbringande ställe som ska kallas badplats!! Det är sveriges ansvar för de som trotsar den varma och ibland riktigt sköna duschen för att nästan halvt drunkna i en dypöl som ändå bara består av fisk.

Föredrar hellre hojbikini på 81-åriga liggare som är politiker :yoparty
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Va det någon som sa nått om att inte vara språkpolis???:mattias
Undrar om jag inte läst nån välformulerad ordlek från Hoztic, (stavning?), nånstans, tror det.
Du är ju jätterolig, ingen distans alls!
Tyckte att han bjöd på den, hade nog bara lite brått precis som jag ibland. Sånt händer inte ofta när man skriver med penna, min erfarenhet.
Har inte uppfattat att H har vare sej syftningsproblem eller meningsbyggnadssvårigheter, därför tyckte jag det var ok att driva lite med hans inlaga. Erkänner att jag kan bli lite petig, försöker verkligen bättra mej!
Tycker dock det är fantastiskt kul när folk med grava grammatikaliska brister känner sej nödgade att tillrättavisa folk som har nåt vettigt att säja, och de gör det trots dyslektiska tendenser. De sistnämnda rättar jag ALDRIG! Varken här eller någon annanstans.
Behöver du utkämpa hans fighter? Det var väl för att jag inte ville "kjamas", stackars.
Ändrade pga syftningsfel, vad sägs om det?
Natt natt.
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
, och att det högst antagligen är fler politiker som vill ligga på stranden å glo på 18-åringar i bikini än som kör hoj... :rolleyes:

jasså är det där skon klämmer, de gillar inte att brudarna har så mycket kläder på sig, många fler brudar har börjat köra hoj så de är väl lite oroade över trenden, så det är därför tidningarna skriver som dom gör :D
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Undrar om jag inte läst nån välformulerad ordlek från Hoztic, (stavning?), nånstans, tror det.
Du är ju jätterolig, ingen distans alls!
Tyckte att han bjöd på den, hade nog bara lite brått precis som jag ibland. Sånt händer inte ofta när man skriver med penna, min erfarenhet.
Har inte uppfattat att H har vare sej syftningsproblem eller meningsbyggnadssvårigheter, därför tyckte jag det var ok att driva lite med hans inlaga. Erkänner att jag kan bli lite petig, försöker verkligen bättra mej!
Tycker dock det är fantastiskt kul när folk med grava grammatikaliska brister känner sej nödgade att tillrättavisa folk som har nåt vettigt att säja, och de gör det trots dyslektiska tendenser. De sistnämnda rättar jag ALDRIG! Varken här eller någon annanstans.
Behöver du utkämpa hans fighter? Det var väl för att jag inte ville "kjamas", stackars.
Ändrade pga syftningsfel, vad sägs om det?
Natt natt.

Nu får du nog läsa om tråden, det började med att du frågade vilket. Antagligen för att du inte kan låta bli att vara språkpolis

Vad sägs om nedanstående appropå att du aldrig rättar folk med dyslexitendenser?:rofl

Citat blueridge:
Om alla har koll på den närmast bakom...

Stavning, lite talspråk i sista meningen, som jag antar var avsiktlig? Du måste ha dyslexi "light" eller har stavningskontrollen blivit bättre. Ett föredömligt exempel för att vara på SH.

Slut citat
 
Last edited:

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
bada är farligt....

Polaren fick en manet på pung.. när vi var i Bulgarien (och det sved som fan sa han, fick dra ner brallerna och kolla om den var kvar)...

Kan bero på att han inte hade några inne byxor, kan kanske jämföras med att köra utan Hjälm:va :va iofa mycket farligare att bli av med/skada familjejuvelerna....

Så någon typ av DYR försäkring borde vara på sin plats..
 

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Cbr 600!
Idiot

Grattis trådskaparen! Du har vunnit en medalj. Vad det står på den får du själv lista ut!
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Vilken klockren tråd! Vore det inte kul med en kampanj där det trycks upp löpsedlar liknande kvällstidningarna, som sedan sprids över hela landet!
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Haha, helt underbar tråd!!!

Själv blir jag mest förbannad på allt oväsen badare för med sig :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu får du nog läsa om tråden, det började med att du frågade vilket. Antagligen för att du inte kan låta bli att vara språkpolis

Vad sägs om nedanstående appropå att du aldrig rättar folk med dyslexitendenser?:rofl

Citat blueridge:
Om alla har koll på den närmast bakom...

Stavning, lite talspråk i sista meningen, som jag antar var avsiktlig? Du måste ha dyslexi "light" eller har stavningskontrollen blivit bättre. Ett föredömligt exempel för att vara på SH.

Slut citat

Suck, jaja.
- Det började med att jag med den lättaste formen av ironi raljerade något över Hoztics inlägg, varpå du kände dej tvingad att styra upp saken. "Vilket?", skrev jag för att på samma sätt som du sparka in en öppen dörr helt i onödan. Detta var du snar att påpeka i din iver att rädda världen, (trumpeter och fanfarer).

- "Att hålla koll...", bara mitt ödmjuka inlägg i den diskussionen. Så gör vi och det brukar funka för man tvingas till bakåtkoll, ngt som vi,(även jag), ofta skyller andra trafikanter för att inte ha.

- Är det hela inlägget eller bara det om stavning som upprör dej?
Kakan presenterar sej som en elak person med dyslexi. Kommer inte ihåg den exakta ordalydelsen och skriver det alltså inte som ett citat. Ytterligare ursäktar hon sej i trådöppningen för sin stavning. Istället för att hacka på vad som är smärre felstavningar och peka ut varje litet fel, väljer jag att uppmuntra när jag tydligt ser att det är en människa som anstränger sej och tydligheten och tonen i vad hon skriver är det ju inget fel på, eller hur? Läser du hennes svar kan kanske utläsa att det inte togs emot fel.

Att påpeka saker på det sätt du gjorde är bara ett utslag av selektiv perception. Nu tänker jag sluta spamma ner den här tråden.

Ber trådskaparen och övriga om ursäkt för detta OT-käbbel.
Varsågod totte_kott, sista ordet är ditt!
Reserverar mej för stavfel, är stressad och inte så bra kompis med tangentbord.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Man borde montera spjut på botten så inte folk dyker för djupt.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Grattis trådskaparen! Du har vunnit en medalj. Vad det står på den får du själv lista ut!
Är en sån där badslyngel som gör fuck you burnout dyk och skvätter ner folk + att du riskerar din hälsa utan att ha något som helst omdöme genom att bada då förstår jag att denna kritik mot badjävlar svider.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top