Dags att hetsa inför NEC/REC Knutstorp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fick nästan dunka flaggan i huvudet på de som skulle in. Varför är det så svårt att snegla till mot flaggposten? Det var något som sas vara viktigt på förarmötet bara några minuter före start.

Är det så att man tjänar så mkt tid på att begrava huvudet i tankgropen de första 2/3 av rakan att det kan tänkas vara bättre än att se vad som händer runt omkring?

/A
Håller med du, och omnämnda team var inte det enda som missade.

Det var en svart flagga ute när vi åkte bakom SC. Jag körde då bakom det team som hade fått bestraffningen. I tre varv vinkade hans teampersonal på honom så att han skulle uppmärksama att han fått en svartflaggning, helt otroligt hur man kan missa det i snigeltempot.

Skulle gissa på att han såg flaggan och nummerskylten men inte kom ihåg sitt eget startnummer.

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Fick nästan dunka flaggan i huvudet på de som skulle in. Varför är det så svårt att snegla till mot flaggposten? Det var något som sas vara viktigt på förarmötet bara några minuter före start.

Är det så att man tjänar så mkt tid på att begrava huvudet i tankgropen de första 2/3 av rakan att det kan tänkas vara bättre än att se vad som händer runt omkring?

/A

Av min egna erfarenhet så kan jag nog säga att det är väldigt lätt att missa. När man kommer ut på rakan på Knutstorp är ju enda gången man kan vara lite avslappnad i kroppen och då glömmer man gärna att titta på posteringen.

Det är ju däremot inte fel att låta en signal ljuda (huligantuta) så förstår ju teamkompisarna och kan hjälpa till. Det är lättare att man ser dem trots allt....

/Urban

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

/A

Man har jämt göra med att titta på sin egen depåtavla. Svartflaggan kanske skulle vara på ett annat ställe än dom. Kanske vara tydligare med att meddela depåpersonalen svartflaggan och så att dom kan ta in honom.

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Man har jämt göra med att titta på sin egen depåtavla. Svartflaggan kanske skulle vara på ett annat ställe än dom. Kanske vara tydligare med att meddela depåpersonalen svartflaggan och så att dom kan ta in honom.

Hmm.. jag såg för visso ingen depåtavla på huvudposteringen... Saknade själv tutan, fast vissa team såg ju inte sina egna tavlor. På kvalet var det tom team som bad om svartflagg då deras förare inte såg sin egen skylt:rolleyes:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy