Stor skillnad![]()
Samma hoj.
2 förare är samma.
Så 75% av teamet är samma ..... skulle kalla det liiiiten skillnad.
Får REC team köra i NEC utanför tävlan om plats finnes?![]()
Får REC team köra i NEC utanför tävlan om plats finnes?
Jag tyckte det var bra att HET körde REC i söndags, på så sätt fick jag tillfälle att köra om Nr:18 - och ett sådant tillfälle missar man inte!![]()
Hmm... Har jag förstått det rätt om jag säger att folk gnäller över att ett team med två deltagare som kör NEC har tagit en pallplats i REC?
Antingen så inser man att man inte ska ha någon buckla om man har tre eller fler framför sig oavsett vilka de är, eller så fördelar man bucklor till tex topp-15.
Vad är det som är så jobbigt med att få stryk av de som är bättre? Det händer mig varje gång jag rejsar.
Fråga: Nr 137 (gulklädd förare med gul hoj med grå cuts) fick ett stop-and-go i början av REC-racet. Varför fick han det?
Jag och polaren följde med spänning din klättring uppåt i fältet och led med dig när du möttes av stop-and-go-skylten! Hur länge måste man stå still egentligen? Du måste förlorat några varv där?
Han nonchade svartflaggan och fick stå still 5 min i depån
Han körde förbi svartflaggan 9 gånger....Ok, men hade han fått svartflagg tidigare? Betyder inte det att man skall avbryta loppet helt?
Hmm... Har jag förstått det rätt om jag säger att folk gnäller över att ett team med två deltagare som kör NEC har tagit en pallplats i REC?
Antingen så inser man att man inte ska ha någon buckla om man har tre eller fler framför sig oavsett vilka de är, eller så fördelar man bucklor till tex topp-15.
Vad är det som är så jobbigt med att få stryk av de som är bättre? Det händer mig varje gång jag rejsar.
REC är en rookie klass för oss nybörjare, en instegsklass där poängen till slut driver upp till NEC om man samlat på sig tillräckligt många.
Brånalt vill ju självklart ha så mycket pengar som möjligt i kassan varför han inbjuder team som kört NEC att köra i REC och vece versa.
Reglerna är otydliga och tolkning om detta är en rookie klass (B klass) eller inte kan diskuteras då den kallas Rookie EC och följdaktligen finns dom långsammaste i denna klass.
Jag vet inte vad R1000 åkare skull säga om det kliver in ett gäng sbk förare och tävlar lite för att dom vill få lite åktid.
Det finns en anledning till att det finns A och B klasser eller hur?
Jag har Mailat brånalt och frågat hur han motiverar ovanstående![]()
Reglerna är nog inte helt genomtänkta. En situation som man nog inte tänkt på är att fem NEC-team kan ta de fem första platserna i "REC-serien". Vem skall i så fall flyttas upp? Sen är det väl klart att folk undrar hur det kan komma sig att man deltar utom tävlan men ändå tar en buckla. Hur kan man få en buckla om man inte är med och tävlar?På vilken punkt är reglerna otydliga?
Han körde förbi svartflaggan 9 gånger....![]()
Haha, är det samma förare som blev utesluten från R1000 på Knutstorp för att ha kört om 2 ggr under gulflagg (inte så illa som det låter skall tilläggas. Det var visst inte alls solklart)?Han körde förbi svartflaggan 9 gånger....![]()
Ingen aning, en fråga som är värd att ta upp i GSXR1100R:s tråd om funderingar efter REC kanske?Kan man få önska en större svartflagg som är lite vettigt placerad till nästa år?
På KGA-rec var "svartflaggen" placerad bland alla depåskyltar och i sizen av ett större A4'a.
Det har jag ingen aning om.Haha, är det samma förare som blev utesluten från R1000 på Knutstorp för att ha kört om 2 ggr under gulflagg (inte så illa som det låter skall tilläggas. Det var visst inte alls solklart)?
Men enligt 50% definitionen(samma team om 50% av teamet är intakt) var HET Senior ett NEC team.Dvs det var HET som vann både REC och NEC om man ska köpa det resonemangetREC är INTE en klass där det krävs b-licens för att köra. Brånalt har INTE bjudit in NEC-team att köra REC.?
Ska vi kunna diskutera detta ämne är det dags att vi håller oss till fakta, inte till tolkningar. REC kom till med syftet att alla som ville köra ERF skulle kunna göra det. REC är för de team som inte får plats i NEC, samt för team som kör for fun, precis som vi gjorde i helgen. A- eller b-licens spelar ingen roll. Snabb eller långsam spelar heller ingen roll. Inte ett enda team blev utkvalat, hade det funnits en sån risk hade vi avstått att köra. Läs igenom reglementet och visa mej var det står att vi gjort fel. På vilken punkt är reglerna otydliga?
Kan man få önska en större svartflagg som är lite vettigt placerad till nästa år?
På KGA-rec var "svartflaggen" placerad bland alla depåskyltar och i sizen av ett större A4'a.
Nä, då är det inte samma. Jaha, det var Dennis, den rufflarenDet har jag ingen aning om.![]()
Dennis satt lungt på R1:an o väntade ut tiden och såg inte allt för bedrövad ut.![]()
Placeringen var iaf bra, längst fram vid depåräcket.Ja svartfalggan eller ffa siffrorna var väldigt otydliga.
Placeringen var iaf bra, längst fram vid depåräcket.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |