Dags att hetsa inför NEC/REC Knutstorp

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Vi är inget NEC-team, förväxla inte oss med HET. Vi är HET senior team. Det är stor skillnad.

Nej det är inte stor skillnad och det verkar ju ni ha insett eftersom ni var med utom tävlan. Men det är klart att pokal vill man ju ha, så att man kan skriva på sporthoj hur många pokaler man har...

PS. Jag har en:)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4

Vi valde att låta poängen gå vidare ner i fältet av skälet att vi inte ville påverka serieställningen såhär i slutet av säsongen. Målet med helgen var att vår mekaniker ville rejsa lite, då är inte poängen så viktig.

Men det kan väll inte vara så svårt för er mek att hitta ett team att köra i? Jag kan inte förstå varför ni som i ärlighetens namn inte har i Rec att göra måste köra där? Att få kliva upp på pallen och ta imot jublet är få förunnat och jag tycker ganska synd om dom som nu kom fyra fast som egentligen kom trea poängmässigt. Om man nu ska köra utan tävlan som ni nu gjort får man väl göra det hela vägen eller :va

björn

Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Vi är inget NEC-team, förväxla inte oss med HET. Vi är HET senior team. Det är stor skillnad.

Stor skillnad :va

Samma hoj.
2 förare är samma.

Så 75% av teamet är samma ..... skulle kalla det liiiiten skillnad.

Får REC team köra i NEC utanför tävlan om plats finnes?:yoparty

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Men det kan väll inte vara så svårt för er mek att hitta ett team att köra i? Jag kan inte förstå varför ni som i ärlighetens namn inte har i Rec att göra måste köra där? Att få kliva upp på pallen och ta imot jublet är få förunnat och jag tycker ganska synd om dom som nu kom fyra fast som egentligen kom trea poängmässigt. Om man nu ska köra utan tävlan som ni nu gjort får man väl göra det hela vägen eller :va

björn

Det är många som tycker saker, men det är klart att både vi och Roger (meck) vill ha pokal när man kör bra.
Det är faktiskt som så att REC inte är en rookie-klass i år. Det var aldrig tänkt som en ren rookieklass. I själva verket var det egentligen bara de som kört förra året och placerat sig bra som skulle ha fått köra i NEC. Team som Dynamate med Jimmy Lindström borde alltså ha kört REC i år.

Det kanske är på sin plats med en regeländring tills nästa år, men tills dess tänker inte jag skämmas för att jag har åkt REC i år. Det är ju kul o köra och när jag väl är iväg en helg kör jag gärna så mycket som möjligt.

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Ge fan i att tafsa på min pokal!:mad:
Vi valde att låta poängen gå vidare ner i fältet av skälet att vi inte ville påverka serieställningen såhär i slutet av säsongen.

Är inte reglerna att man måste anmäla sig till serien? I så fall får ni ju poäng?!
Eller kan ma välja att åka utanför serien?? Gäller detta isåfall bara REC eller även NEC.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
I själva verket var det egentligen bara de som kört förra året och placerat sig bra som skulle ha fått köra i NEC.
Hur är egentligen "team" definierat i reglementet? Kan man ta över namnet från ett team som gått bra tidigare och då få en fribiljett till NEC?

Orkar inte kolla saken själv...

Edit: orkade ändå: "För att det skall anses vara samma Team skall 50% av Teamet bestå av samma sammansättning nästa säsong."

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
Det är många som tycker saker, men det är klart att både vi och Roger (meck) vill ha pokal när man kör bra.
Det är faktiskt som så att REC inte är en rookie-klass i år. Det var aldrig tänkt som en ren rookieklass. I själva verket var det egentligen bara de som kört förra året och placerat sig bra som skulle ha fått köra i NEC. Team som Dynamate med Jimmy Lindström borde alltså ha kört REC i år.

Det kanske är på sin plats med en regeländring tills nästa år, men tills dess tänker inte jag skämmas för att jag har åkt REC i år. Det är ju kul o köra och när jag väl är iväg en helg kör jag gärna så mycket som möjligt.

Haloj, Tänkte bara säga att jag är riktigt imponerad att ni klarar av att köra NEC, BOTT och REC med toppresultat!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Stor skillnad :va

Samma hoj.
2 förare är samma.

Så 75% av teamet är samma ..... skulle kalla det liiiiten skillnad.

Får REC team köra i NEC utanför tävlan om plats finnes?:yoparty

Fråga Brånalt! Tror säkert att det är möjligt om det finns plats. På anderstorp är det ju ganska gott om plats.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Fråga: Nr 137 (gulklädd förare med gul hoj med grå cuts) fick ett stop-and-go i början av REC-racet. Varför fick han det?

Jag och polaren följde med spänning din klättring uppåt i fältet och led med dig när du möttes av stop-and-go-skylten! Hur länge måste man stå still egentligen? Du måste förlorat några varv där?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Hmm... Har jag förstått det rätt om jag säger att folk gnäller över att ett team med två deltagare som kör NEC har tagit en pallplats i REC?

Antingen så inser man att man inte ska ha någon buckla om man har tre eller fler framför sig oavsett vilka de är, eller så fördelar man bucklor till tex topp-15.

Vad är det som är så jobbigt med att få stryk av de som är bättre? Det händer mig varje gång jag rejsar.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy