Dags för supermotokurs på Åland igen!!!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Nu är det dags för supermotokurs på Åland igen! Alla deltagare verkade nöjda förra gången så nu kör vi en repris. Datum för tillställningen är 30 - 31 augusti. Nyhet för den här gången är att vi har fixat ett gemensamt boende för samtliga deltagare och boendet ingår i kursavgiften! Vi har det gemensamma boendet för att kunna ha trevligt tillsammans även på kvällen med lite bastu och därtill passande drycker (sportdryck...). Om planerna går i lås kommer vi även ha lite bonusaktiviteter på kvällen.

Precis som förra gången kommer ni få köra så mycket ni bara orkar. Jag kan nästan garantera att ingen kommer önska mer bantid på vägen hem. Vi varvar teori och praktik ute på banan för att ni ska få så mycket personlig feed back som möjligt och därmed kunna utvecklas maximalt.

Länk till rapport från förra lägret: http://www.teampyamas.se/index.asp?page=49&aid=210

För mer info samt bokning: www.teampyamas.se

Du kan även kontakta mig Martin eller David enligt kontaktuppgifter nedan om du har ytterligare frågor. PM här på SH går givetvis också bra.

David Johansson (Dawan)
Mobil 070-9995975
Mail david@teampyamas.se

Martin Engström (M:et)
Mail martinengstrom77@hotmail.com

Välkomna /Team Pyamas
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Hur är det med körkortskrav på kursen?
Jag vet inte om jag hinner få mitt innan kursen går av stapeln.
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Blir riktigt sugen! Kommer om jag lyckas få med någon av skånepågarna dit....

ja e' me lite sugen, vi kan väl snackas om de wanted...:D

vad kommer de kosta, å vad ingår i priset.. lyckas inte hitta de här omkring...
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
ja e' me lite sugen, vi kan väl snackas om de wanted...:D

vad kommer de kosta, å vad ingår i priset.. lyckas inte hitta de här omkring...

Hej

Det finns utförlig information om kursen på Team Pyamas hemsida under kursutbud. Men i stort så är det en 2 dagarskurs. Förmiddag dag 1, kväll dag 1 och eftermiddag dag 2 är det fri körning. Eftermiddag dag 1 och förmiddag dag 2 är det utbildning. Ni kommer köra 20 minuter varje timme. Förra gången hade vi 30 minuters körning per timme men det slutade med att alla kom ut sent och körde in tidigt för att det var för jobbigt. Nu kommer vi kunna vara mer effektiva.
Boendet ingår också i priset. Där vi bor så finns det storkök så man kan förvara och laga sin egen mat. Det finns även en bastu som man kan dra historier i på kvällarna :)
Prisexempel på resa över till Åland med Eckrölinjen så kostar det 240 kr tur och retur för 2 personer i minibuss, inte så farligt med andra ord.

Priset vi tar för kursen inkl boende är 950 kr. Då kan jag lova att ni kommer få köra mycket. Ni kommer med största sannolikhet även ha kapat en del på varvtiderna runt banan:tummenupp

MVH /Martin Team Pyamas
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
jag ahde hängt med dig upp om jag inte haft tjocksmockhojen nu :rolleyes:

Va fan, funkar säkert perfa. Jag ska ta med 690n också. Roligt att fläska runt det vidundret också. Kanske slirkopplingen kan få komma till sin rätt också.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Va fan, funkar säkert perfa. Jag ska ta med 690n också. Roligt att fläska runt det vidundret också. Kanske slirkopplingen kan få komma till sin rätt också.

Det var mest LC4: or på förra kursen, även några 690 så det är inga problem att köra med den:tummenupp
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Hej pyamasgubbar och tack för erat senaste läger där som va kanon!
Vi ska försöka komma på nästa oxå!
En fråga/önskan..
Kan ni höra er för om det går att hyra in sig på rallycrossbanan på fredagen och/eller på måndagen?
(det finns en viss person som inte fattar att man ska bli trött av att köra hoj:D ..tror du vet vem.. )

Och om man åker med utan att köra hur bokar man sin del i boendet som ni hade?

Ses..
Tommy å Nicke 247
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Hej pyamasgubbar och tack för erat senaste läger där som va kanon!
Vi ska försöka komma på nästa oxå!
En fråga/önskan..
Kan ni höra er för om det går att hyra in sig på rallycrossbanan på fredagen och/eller på måndagen?
(det finns en viss person som inte fattar att man ska bli trött av att köra hoj:D ..tror du vet vem.. )

Och om man åker med utan att köra hur bokar man sin del i boendet som ni hade?

Ses..
Tommy å Nicke 247

Boka in Nicklas så följer du bara med. Inga problem :tummenupp Ska höra med dem om crossbanan.

/Dawan
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Om planerna går som planerat så har jag ny hoj inom kort. Och jag blev sjukt sugen efter att ha sett bilder från förra lägret.

så om nte alla pengar gått till att köpa hoj så kommer jag försöka komma över:)

Lite frågor.
Hur många platser har ni? hur många platser per grupp?

och hur är det tänkt med grupperna? jag skulle själv gissa att jag hamnar i medel. men jag vete inte hur alla andra medelgubbar är... hur har ni tänkt?

Edit: en fråga till. måste man ha skinnställ lr funkar allvädersbrallor och överkroppsskydd?
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Om planerna går som planerat så har jag ny hoj inom kort. Och jag blev sjukt sugen efter att ha sett bilder från förra lägret.

så om nte alla pengar gått till att köpa hoj så kommer jag försöka komma över:)

Lite frågor.
Hur många platser har ni? hur många platser per grupp?

och hur är det tänkt med grupperna? jag skulle själv gissa att jag hamnar i medel. men jag vete inte hur alla andra medelgubbar är... hur har ni tänkt?

Edit: en fråga till. måste man ha skinnställ lr funkar allvädersbrallor och överkroppsskydd?


Det finns alltid mer pengar någonstans :) Klart du ska med, inte kan du väl missa ett sånt gyllene tillfälle att få köra in dig och hojen :tummenupp

Vi har 45 platser och det är 15 per grupp. Gruppindelningen gör vi på plats och är det någon som vill byta grupp under tiden så går det utmärkt.

Jag återkommer om klädkraven inom kort.

MVH /Martin Team Pyamas
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Det finns alltid mer pengar någonstans :) Klart du ska med, inte kan du väl missa ett sånt gyllene tillfälle att få köra in dig och hojen :tummenupp

Vi har 45 platser och det är 15 per grupp. Gruppindelningen gör vi på plats och är det någon som vill byta grupp under tiden så går det utmärkt.

Jag återkommer om klädkraven inom kort.

MVH /Martin Team Pyamas


gött mos. då vet jag.

hör av dej om klädser:tummenupp
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Blir riktigt sugen! Kommer om jag lyckas få med någon av skånepågarna dit....

Jag har bokat, bor i kristianstad om du känner för att samåka.

Det var mest LC4: or på förra kursen, även några 690 så det är inga problem att köra med den:tummenupp

Gött att ha med en väghoj också, tror att ålands poliser uppskattar den bättre än 560:n om det råkar bli lite gatåka in till mariehamn på kvällen.
 
Last edited:

Linkan_85

Guest
Hej. Är grymt sugen på att åka med på Kursen. Men vart kan man handla billiga crash puckar till hojjen, och till styret?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hej. Är grymt sugen på att åka med på Kursen. Men vart kan man handla billiga crash puckar till hojjen, och till styret?


krashpuckar:
axlar: skateboardhjul på typ stadium. gängstav och 4 muttrar på biltema.
fotpinnar: skärräda från ikea alternativt sån plast va de nu heter som man kan hitta hos mekaniska verkstäder och sånt. jag vet inte vart man kan köpa de som vanlig svensson dock.

Till styret anser jag att man inte skall snåla. köp ett par riktiga med aluskena. dom ligger på typ 600 spänn. Kraschar du illa med vanliga plast utan aluskena kan du knäcka hanstagsarmarna ändå. och dom är inte gratis...


edit: helvete va illa jag skriver. men det får du leva med.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top