Dags för supermotokurs på Åland igen!!!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
ja vad ska man säga hade hur kul som helst e super att få komma iväg å köra hoj.. kul att alla e så grymt trevliga så att stort tack till alla.... p.s har lite ont bara lite:yoparty

måste ju säga att åland by night is tha shit oxå:D

Jag glömde ju skriva helgen vurpa; LG, da man, da storyteller! Lyckades få hojen till andra sidan staketet och sig själv halvvägs genom staketet :skrämd
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
tack för en trevlig helg! Härligt gäng.

Ni som har bilder och filmer, maila mig gärna så lägger jag ut dem på hemsidan.

/Dawan
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Har nu lagt upp mina 344st bilder på min hemsida.

Hittade en och annan fartdåre med linsen :D

Länk
 

Bifogat

  • aa.JPG
    aa.JPG
    97.2 KB · Visningar: 66

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Tackar från tallin 98 gänget ;)
Var ju kul trots att man fick titta på andra dagen:huvet
Dawan, degen kommer in så fort banken har tid...
 

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Kan bara stämma in i det som redan sagts.
Det blev ett riktigt kul och lärorikt läger igen med helsköna människor.
Man bara gick omkring med ett leende hela tiden, och lyssnade på alla sköna kommentarer. :D

Och jag måste framhålla Nicke som lägrets cooling, en Duracellkanin som bara nöter på, fortare och fortare och fortare...

Ett stort tack till Teampyamas för ett kanonarrangemang. :tummenupp
Riktigt bra att få personlig coachning från M:et, jag fattar inte hur du hinner med att se alla detaljer och dessutom komma ihåg vem som gör vad.
Carola som skötte om alla skadade..som tur var inga allvarliga skador den här gången.
Och vår egen mysfarbror David som gick omkring och såg till att allt flöt på som det skulle.. Och ej att förglömma, han körde även alla avancerade maskiner i köket.. :tungan

Jag tycker boendet den här gången var kanon, kul när alla bor tillsammans.

Jag kör gärna 20 minuterspass..men kanske det beror på att man inte är direkt topptränad :huvet Ska jobba på det i Vinter..

Och jag tycker inte att vi startade för tidigt...
Vi är ju där för att åka hoj och inte ligga och sova. :yoparty

Ser redan fram mot nästa läger i mitten av Maj nästa år :tummenupp
(Då ska jag ha loctitat bakdrev)

Vi hörs!
//Thomas
 

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
KTM 525-07
Fantastiskt bra!

När jag bokade lägret så fundera jag på om det skulle gå att toppa vårens sucse. Vi hade ju så kul och så gött väder....Men den här gången var det ännu roligare. Trodde inte det fanns så många "goa göbbar" utanför Göteborg.:tungan...Kanske inte var det smartaste draget att dra ut och kalas på lördan. Men kul hade vi:D.

Skönt att ens team kolega tog på sig ansvaret att göra kursens praktvurpa. Så slapp man själv stå för det den här gången:D .

Stort tack till T Pyjamas! Ni e grymmast! Vart anmäler man sig till vårens kurs?:tuttar

Slängde upp några bilder i göteborgs tråden.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89135&page=339

Ses i vår! Puss å Kram Sputnik
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Hoppas ni kör ett läger på vårkanten och att man är välkommen som total rookie.

Ser ut att vara förbannat roligt!
 

sluggo80

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
årsta
Hoj
husa fe 550
riktigt givande kurser med bra feedback och supertrevliga människor.tack för en underbar säsong på bana.längtar redan till nästa resa.MVH // värmlandspöjka
 

JiEss

'nuff said!
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 640
Jag tycker att det är utmärkt att vara ute vid banan vid 9 och hinna köra sig varm innan det är dags att lära sig lite. För min del passar det bäst att köra halvtimmes pass, visst det är lite jobbigare men det ger mer, bara ut och springa igång flåset i vinter. :) Boendet var kanon, skitkul att bo ihop, blir automatiskt bättre sammanhållning. Tack igen för en fantastisk helg! Ses i vår igen!

/J
 

Shespider

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia RS 250, Kawasaki Ninja GPZ 250 R
Hej på er!
Jag måste oxå stämma i alla föregående talare och tacka för en trevlig helg. Jag är mycket glad och tacksam över att det inte blev några värre skador än det blev, trodde ett tag att jag skulle få tillkalla ambulans när jag kom fram och hittade en förare bakom staketet..."HUR kom han dit?! tackolov gled han under...En och annan omplåstring hör ju till (även på de mest genanta ställena, eller hur Klas?! heheh) Många goa skratt och på tok för lite sömn för min del, sitter nu här och är lite klen med halsont och huvudvärk. Tack ska ni ha allihop! Vi ses!

ps. Tack som fan för den bilden......... (heheheh)
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Kan inte säga emot någonstans. Jag hade precis hur kul som helst! Jag borde fått någon typ av "helgens tyngsta/mest udda hoj". 690n gick trots hög matchvikt rätt bra till slut, i alla fall när det blev torrt och man vågade lita på gummit mot asfalten! Hoppas det blir en uppföljare nästa år! Bra arrangemang och om det är 20 eller 30 min långa pass kan nog typen av övning samt vädret få avgöra. Som nu i helgen med 15 C passar 30 min pass rätt bra, men om det är 30 C är det nog väldigt få som kör säkert hela passet. Om det är en typ slideövning som man behöver många varv på sig att få till kan det nog vara bra med lite längre pass!

Stort tack tilll Pyamasgänget för givande instruktion och feedback (Martin och David), bra planering och sjysst boende (David) och inte minst finfin insats med pyttipannan och flaggning/övervakning (Carola)

/Mattias
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det var en riktigt trevlig helg, trots regn på lördagen! Grymt skoj att köra och riktigt najs att ha kurs. Jag var där med TomK o körde i våras, o även om det oxå var riktigt skoj så var det himla gott denna gången med kursmoment att träna på o få feedback på det.

Mycket trevligt folk o kursledare gjorde ju det hela ännu bättre!

Det gav minst sagt mersmak. Lutar nästan åt att jag åker dit den 21-22 sept oxå!

Här har ni lite bilder:
http://lilltryne.se/bilder/080830Aland/

Filmade mest, ska ta o klippa ihop det nån dag o lägga upp det mä.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det gav minst sagt mersmak. Lutar nästan åt att jag åker dit den 21-22 sept oxå!

Gör så! Då har du som "nykursad" och med banan kvar i ryggmärgen, säkert en del fördelar gentemot övriga och kan visa var skåpet ska stå :tummenupp

(fast 20-21 sept är nog bättre, då är det mer folk på plats ;) )
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top