Dags för supermotokurs på Åland igen!!!

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
KTM 525-07
Börjar närma sig nu!
Tänkte åka förbi Lelles och inhandla nytt broms- och kopplingshandtag, just in case. Tråkigt att behöva bryta bara för att man kört bort ett sådant, ett litet tips bara.

Ses om några veckor!
//Jonas

Ja det kan jag intyga:tungan . Så denna gången har man införskaffat diverse reservdelar. Ett annat tips är att ta beställningar på snus här hemma och köp 10stockar på båten. Så har ni finnansierat resan:tummenupp

Nu börjar det närma sig! Grymt sugen nu!
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Jag antar att min KTM 950 SM är för fet för banan? Eller kan den rulla runt i lugn grupp utan att vara i vägen?

Någons som har en bild på hur banan ser ut? Hittade ingen hos pyamas...
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Nu är semestrarna slut och vi kan börja planera hösten igen! Är ni sugna på att köra så mycket ni orkar så kom igen och anmäl er nu! Det har ramlat i en hel del anmälningar men det finns plats fortfarande.:tummenupp :yoparty

Jag antar att min KTM 950 SM är för fet för banan? Eller kan den rulla runt i lugn grupp utan att vara i vägen?

Någons som har en bild på hur banan ser ut? Hittade ingen hos pyamas...

Din KTM 950 är klart stor på banan men det är ingen omöjlighet. Du kommer nog inte behöva känna dig i vägen, det går att köra fort med en 950:tummenupp Du kan möjligtvis få kämpa mer är andra med vissa teknikmoment :)
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jag antar att min KTM 950 SM är för fet för banan? Eller kan den rulla runt i lugn grupp utan att vara i vägen?

Någons som har en bild på hur banan ser ut? Hittade ingen hos pyamas...

Första gången jag var på åland hade jag Sumon.
hade hur skoj som helst:tummenupp
Häng på du får prova husan lite om du vill så kan jag smiska sumo:D
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Första gången jag var på åland hade jag Sumon.
hade hur skoj som helst:tummenupp
Häng på du får prova husan lite om du vill så kan jag smiska sumo:D

Coolt - jag ska fråga frun om hon kan klara ungarna själv den helgen - får jag så kommer jag!

Alternativt kanske det finns ett barnvänligt Hotel på Åland man kan stoppa in familjen på? Jag ska googla och se vad som erbjuds!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Citat Helmut "Försökte se på eran sida hur många platser kvar det fanns men hittade inte.

Vill veta om man ens skall försöka börja dra dåliga ursäkter för sig själv för att vara borta en helg till."

Det är bara att samla på dig ursäkter för vi har gott om platser kvar!:D
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Citat Helmut "Försökte se på eran sida hur många platser kvar det fanns men hittade inte.

Vill veta om man ens skall försöka börja dra dåliga ursäkter för sig själv för att vara borta en helg till."

Det är bara att samla på dig ursäkter för vi har gott om platser kvar!:D

Var inga problem att hitta dom så nu är man bokad:huvet

Ska bli roligt!

Smart att ha med sig koppling och bromshandtag trots handskydd? eller brukar dom klara sig?
 

JiEss

'nuff said!
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 640
Handskydden tar första och största smällen men har en förmåga att flytta på sig, glider hojjen ut i gräset eller över curbsen så finns det risk att broms-/kopplingshandtag ryker all världens väg ändå. Så tråkigt att behöva packa ihop redan första dagen för att en sån sak händer. Lika bra att ha med sig ett par extra, mina kostade 724 kr och känns som en billig försäkring.
 

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
KTM 525-07
Jag har 1 plats kvar i kärran. Så om nån från Göteborg(eller i närheten) vill åka med så e det bara att hojta till.
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
hehe tid är ju inge problem, men värre och fixa fram pengar och så tills des. behöver minnst ett nytt backdäck och säkerligen en del olja, bensin är ju inte gratis och sen kursen, blir svårt och få de och gå ihop med månadens ekonomi tyvärr:S men blir väll fler år:D kanske man är ännu mer erfaren med tanke på att man bara haft kortet en månad:D

Vadå synd, nu har du ju tid på dig att boka in dig. Tänk om du sett det först i september när vi redan kört, då hade det varit synd ;)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Kom igen och anmäl er nu. Njut av sista solen och passa på att slita ner kanterna på däcken! Snart är hösten här så se till att kör nu!
Hinner ni inte betala innan fixar vi det med betalning på plats, se till att ha ett ok från mig eller David bara innan ni ger er av mot Åland, vi har gott om platser kvar:tummenupp
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Kom igen och anmäl er nu. Njut av sista solen och passa på att slita ner kanterna på däcken! Snart är hösten här så se till att kör nu!
Hinner ni inte betala innan fixar vi det med betalning på plats, se till att ha ett ok från mig eller David bara innan ni ger er av mot Åland, vi har gott om platser kvar:tummenupp

Perfekt - då kan jag vänta tills sista minut och låta väderprognosen styra då kanske... fru och barn lär ju inte uppskatta ett regnigt Åland lika mycket som ett soligt.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Kom igen och anmäl er nu. Njut av sista solen och passa på att slita ner kanterna på däcken! Snart är hösten här så se till att kör nu!
Hinner ni inte betala innan fixar vi det med betalning på plats, se till att ha ett ok från mig eller David bara innan ni ger er av mot Åland, vi har gott om platser kvar:tummenupp

Hur många är vi som är anmälda än så länge?
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top