Dags igen, Mc-förare kraschade svårt under polisjakt

Twintrouble

Bannad
Gick med
3 Mar 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille R -00
Jag känner med de anhöriga men varför blottas altid sporthojjen ,den gör inga fel endast den som sitter på hojjen.
Så låt oss alla sportare än en gång tänka på varandra och ha kul ses på knudan i år....ps såg filmen av polisen pga de i stholm sicket skämt skattebetalarnas pengar haha polisen kan åka hem .. :)
'

Frööjdh

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2011
Hoj
1999 suzuki bandit
Jo helt sant att var man bär ansvar för sina egna handlingar och agerande .
Troligen finns det garanterat både en och annan i detta forum som enligt dom själva besitter rimliga argument för att inte i onödan stanna på konstapel blås anmodan.
Det får stå upp till var och en vem är väll jag att döma ?
Men om man nu tar ett hypotetiskt antagande att Konstapeln vid en jakt märker att den jagade är för dum/full/hög/oansvarig/adrenalin jagande/ eller av annan tänkbar orsak omotiverad att parkera för stunden.
Samt att den fina/för förhoppningsvis opåverkade / välutbildade representanten för vårats rättssamhälle märker att den usla smitaren är förutom lagtrotsare även en urusel förare som med största sannolikhet kommer att klota om han blir ytterligare stressad eller bara fortsätter i samma takt.
Om detta nu står klart för våran lagman (nej resonemanget ät teoretisk så jag vill inte diskutera antagande problematik med närmsta representant för det civila våldsanvändandet) om han nu då fortsätter skulle det inte kunna var lite som att både döma och straffa i stundens ingivelse ?
Om det vore så tror jag inte det är enskild konstapels uppgift att agera vare sig domare eller bödel.
Dessutom hade inte ens Stalins Ryssland dödsstraff för fortkörning (troligtvis för att ingen tänkte tanken dock) vilket man i realiteten skulle kunna kalla resultatet av det hela.

Har dock som dom flesta negativa kritiker ingen lösning på problemet men kan se en viss liten liknelse med glada Poliser som glatt skroderar HOPPA DIN FEGE USLING till någon självmords kandidat en solig eftermiddag .

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...