Det går utför på sporthoj när de flesta sitter och glädjer sig över folk som mist livet och skadats allvarligt. Hur tänker man då?
Jag tror inte att många här inne glädjer sig åt att Christoffer eller någon annan har kört ihjäl sig eller skadats. Det som upprör (även mig) är att de har ett eget ansvar i trafiken som de bevisligen skiter i, när polis jagar dem eller ber dem att stanna, så drar man bara och försöker köra ifrån i höga hastigheter och i samband med det skiter man också i övriga trafikanter, eventuella medpassagerare och polisen.
Händer en olycka då, så är det ingen annans fel än den som framför fordonet. Man har alltid ett val, man kan stanna för polisen, vilket är det rätta, och ta sitt straff i form av böter eller eventuellt indraget körkort en tid, eller så väljer man att vara dum i huvudet och dra, och då har man gjort det valet på egen hand, knappast någon annan som kan stå i skuld till om det händer något då.
Så, i dessa lägen saknar jag total empati för dessa människor, de gjorde sitt val, och fick betala dyrt för sin "balla" grej att försöka dra från polisen. Hade han haft en hjärna och tänkt ett steg längre, så hade han levt idag.
I min värld så är det enbart omoget och löjligt att ha detta tankesätt över huvudtaget, att ens tänka att "självklart försöker jag dra från polisen om de försöker stoppa mig". Ni som tycker att det är ballt och coolt att göra det, kan ju ha den tanken, men jag anser inte att ni ens ska få vistas på våra vägar då det, som alla vet nu, kan sluta oerhört tragiskt. Ren tur att ingen annan skadades eller avled i samband med detta. Tycker ni att det är bättre att dö eller lyckas döda/skada andra än att få böter, tillsägelse eller indraget körkort?