Dags igen, Mc-förare kraschade svårt under polisjakt

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Sådant här bara sabbar för MC-Sverige, många tycker redan att vi är rena galningar, och detta gör bara att de får vatten på sin kvarn.
Vi gör alla en björntjänst när vi kör på detta sätt.
Var en man, stanna och ta boten FFS!

BW

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
:krama :krama :krama :krama

friday grabbs.. and gails.... bara hoppas på fint väder så man kan damma av knarren lite.
kanske lite jakt för de som gillar det. vill man inte riskera det så kör man ju därefter.. det är inte klurigare än så att fatta liksom :yoparty

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Beroende på situationen; hurudan polisbil, åt vilket håll står den, hinner de iväg genast, hur fort kör jag, hurudant före, är det mörkt eller ljust osv, så skulle jag kanske försöka dra.

MEN ALDRIG SKULLE JAG SKYLLA PÅ ATT DET ÄR POLISENS FEL OM DET HÄNDE NÅT!!!

Däremot tycker jag att de kanske inte borde jaga förare i all oändlighet. En bil, även om det är erfarna poliser som kör, är rätt farlig för andra medtrafikanter vid 240km/h när andra bilar kör ca 100km/h, räcker med en omärksam förare som byter fil i fel tidpunkt.

Dubbelmoral...? :confused:

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Staten får ta bort trafikpoliserna eftersom Mc-förare verkar köra ihjäl sig bara dom ser dom :rolleyes:

Japp! Eller också införa ett moment i riskutbildningarna som heter: Hur du undviker att krascha när du ser en polis på vägen...

I detta moment får man helt enkelt träna på hålla hojen på två hjul trots att det är poliser i närheten. Kanske kan få träna lite extra på att hitta bromsen också när polisen signalerar stopp.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...har inte orkat läsa igenom hela tråden men jag kommer med en förmodligen helt vansinnig idé så här på fredagen, STANNA helt enkelt om man får/har polisen efter sig. Ja jag vet att det låter helt sjukt att göra något så enkelt så har vi löst alla/dom flesta "olyckor" som idag anses vara polisrelaterade.....//G.ammal

Stängde av "debatten" häromkvällen när ett visst nylle dök upp i rutan och gav dubbelmoralen ett ansikte än en gång, fortfarande irriterad...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Nu vet varken jag eller du hur det funkar, men jag är fullkomligt säker över att det finns ett trygghetsnät för sådana här fall där individen som är skyldig får en betalningsplan där han får betala av allt.

Självklart kommer inte den invalidiserade stå där utan någon hjälp, eller omsorg.
Och det skyddsnätet finansieras av vem?

Men visst, så länge du kommer undan att pynta så, är jag med och betalar :tummenupp

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Har inte orkat läsa hela denna tråden efter att ha följt och läst alla inlägg i "KallaFaktaTråden" ....men nu får det väl vara nog med tjatet om polisens inblandning i mcolyckor...OM det uppenbarligen inte handlar om att polisen fysiskt sett till så en olycka skett, prejat eller liknande.
Det finns endast en sak som är skuld i dessa olyckor som varit på tapeten nu....det är den rullen på höger sida på hojen som föraren sitter och håller i och hur den personen väljer läge på den...!!!!!! Släpp den och dra i handtaget framför när personer i uniform i färgade bilar uppmanar dej till att stanna så kommer du att må mycket bättre..!!!

Skärpning nu där ute på vägarna....kör med insidan av huvudet och låt oss njuta av kurviga vägar i solsken och stå för er körning om det nu gått lite för fort...gäller även mej själv såklart. Njut o lev väl... :)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Och det skyddsnätet finansieras av vem?

Men visst, så länge du kommer undan att pynta så, är jag med och betalar :tummenupp

Vurpar jag med trafikförsäkring så pyntar ni ändå... försäkringarna höjs.

Ett exempel.

Man ska helt enkelt hålla sig på hjulen, det är det bästa för alla. Så som folk kör (de flesta som har helförsäkring) så är det väl inte konstigt att situationen är som den är just nu.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ingen som har tänkt tanken att han de facto inte såg polisen som försökte stoppa han?

Tråkigt att killen drattar av vägen men det är upp till var och en att ta sina beslut.

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
"Mannen är misstänkt för grov olovlig körning då han saknade körkort, drograttfylleri, narkotikabrott och vårdslöshet i trafik. Motorcykeln var dessutom stulen." Och att polisen dessutom var 400 meter bakom minst, finns inte mycket att säga, föraren har sig själv att skylla

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Mannen är misstänkt för grov olovlig körning då han saknade körkort, drograttfylleri, narkotikabrott och vårdslöshet i trafik. Motorcykeln var dessutom stulen." Och att polisen dessutom var 400 meter bakom minst, finns inte mycket att säga, föraren har sig själv att skylla

Det var bergväggens fel!
Och samhällets!

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
http://www.unt.se/osthammar/skadad-mc-forare-brottsmisstankt-1726210.aspx

"Mannen är misstänkt för grov olovlig körning då han saknade körkort, drograttfylleri, narkotikabrott och vårdslöshet i trafik. Motorcykeln var dessutom stulen."

Detta gör ju det hela så mycket mer intressant. Då Sporthojs folket hatar poliser som jagar MC-förare, men även hatar folk som snor hojar...

Vilket hat vinner här?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
http://www.unt.se/osthammar/skadad-mc-forare-brottsmisstankt-1726210.aspx

"Mannen är misstänkt för grov olovlig körning då han saknade körkort, drograttfylleri, narkotikabrott och vårdslöshet i trafik. Motorcykeln var dessutom stulen."

Detta gör ju det hela så mycket mer intressant. Då Sporthojs folket hatar poliser som jagar MC-förare, men även hatar folk som snor hojar...

Vilket hat vinner här?

På något sätt kan det säkert vinklas till att det är polisens fel ändå. :rolleyes:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Det var nog det sheriffen tänkte när snubben ignorera stoptecknet.
"Den killen har nog inte rent mjöl i påsen."
snarare än
"En mönstermedborgare med lite vårrost i rullen. Jag låter honom sticka."

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Vem var då han Furstenhoff eller kepskillen, är det nån känd fartprofil eller vad?.

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Som polis får man fan skit för vad man än gör.

Kör de efter någon som begår brott...som under efterföljandet/förföljandet skadar sig eller någon annan så får polisen skit.

Kör de inte efter någon som begår brott...som sedan skadar någon annan så får polisen skit för att de inte gjorde något.

Så jag ställer frågan till alla er experter där ute...hur borde polisen agera? och svaret borde komma inom, säg 2-3 sekunder, då de beslut som polismännen skall fatta oftast är sekundoperativa.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Dåså, nu har det kommit fram fler fakta i fallet, då kan vi sluta spekulera. I detta fall är det solklart att föraren får skylla sig själv. Köra på en stulen sporthoj och vara drogpåverkad ingen smart kombination

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...