Dags igen, Mc-förare kraschade svårt under polisjakt

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nu får de f*n vara nog. Hur många ska mista livet/ skada sig allvarligt innan dom fattar vad dom håller på med??????? VARFÖR??

Du menar idioter som sätter sig på en knarr och vrider på rullen utan kontroll och skiter i att stanna för polis ??

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Finns troligen ingen fb som ersätter skadad hoj pga polisjakt,så det skadar iaf inte era premier :)

Oh man, they are all 'bout the bling bling...

Bolagen betalar inte ut ett smack, men anser säkerligen att det är ett fett hållbart argument för att höja premien med de årliga 3000%.

Ärligt talat, folk som anser att våra underbara blåklädda herrar ska sluta jaga motorcyklister borde ta sig en funderare på ifall de ska sluta jaga diverse psykotiska människor med yxor (de kan ju faktiskt hugga sig själva?) eller de simpla tjyvarna (de gör ingen skada ändå, varför bry sig?).
Nej nej nej, poliser är till för att förhindra och förebygga brott. Bryter man mot lagen får man står till svars!
Det som verkligen är tråkigt är att folk inte kan förstå detta, hur svårt är det att stanna och stå för sina fel och misstag?

Tvi fan...

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Jag tycker vi MC-förare borde lära oss någon gång att polisen vill ta oss som kör olagligt med all rätt, många av oss kör ihjäl sig och det är inte polisens fel. Vi kan väl ta ansvar för det handlande vi väljer istället för att skylla polisen på våra dödsfall? Nu är snart botten nådd!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu får de f*n vara nog. Hur många ska mista livet/ skada sig allvarligt innan dom fattar vad dom håller på med??????? VARFÖR??

"hörde han en motorcykel närma sig sig i hög fart i södergående riktning. Han gick då ut för att stoppa mc-föraren men föraren stannade inte"

vad tycker du att polismannen skulle gjort, ge ett konkret förslag!

tycker du att vi motorcyklister skall vara åtalsimmuna från t ex 1:e april till 30:e september där vi får bryta mot lagen och bete oss hur som helst i trafiken är det det du menar:va

editerar lite: när du skriver "dom" utgår jag från att det är polisen som avses.

Last edited:

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Nu börjar allt bli lite överdrivet, snart kan man skylla alla olyckor på polisen.
(Jag gasade järnet på vägen och mötte en polisbil, jag blev nervös och tappade kontrollen över hojen och dammade in i en bergvägg och det var polisens fel)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tydligen ingen större skillnad på hjärnaktivitet på en 22-åring och en 40-åring.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ja ska sluta åka hoj, det är d jag måste göra. Blir jävligt jobbigt att drutta omkull varje gång jag ser aina.

mojja83

Guest
Dom som skriker och klagar är inte dom som blivit haffade av lagen långa arm. Istället är det GR wannabes och snorvalpar som skriker ut att polisen kör ihjäl folk.

Det är inte polisen som drar på rullen det är piloten,
Och än har jag inte sett en skadad,dödad eller haffad pilot yttra sig över polisen aggerande.

Har själv åkt dit och blivit fälld på en grov vårdslöshet men inte fan var det polisens fel och visst fan var det min fot som styrde gas pedalen.

För dom som intresserar sig så finns min historia på zatzy.

Hade jag idag kommit farandes i min e92a m3 så hade jag gett fan i att stanna om mitt kk var i riskzonen då jag känner att jag har väldigt goda chanser att klara mig.

Men kommer jag i volvo suven lastad med familj i kommer jag aldrig få för mig att dra iväg.
Kommer jag på en sporthoj kommer jag stanna då jag inte bestitter nog med kunnande och rutin för att enkelt kunna dra en polis patrull, Om några år då jag spenderat några sommar på olika banor och har ett ex antal 1000 mil bakom styret kommer jag säkert tänka annorlunda.

Men att jag skulle beskylla polisen för att det är deras fel om jag kör ihjäl mig finns inte på kartan, Alla gör vi våra egna val.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag tycker att uppgifterna är väldigt knapphändiga än så länge. Tänk på det innan ni dömer ut både polis och förare. Utan fakta blir det mest bara jävligt plumpa kommentarer

Blackbeast

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Organdonator
Dom(Polisen). Det jag menar är att varför ska polisen börja jaga honom när dom har poliskontroll? Dom måste ju ha lite känsla och se att nej han hinner inte stanna så jag släpper honom. Men istället så måste polisen försöka ta han och göra nån hjälteinsats efter det som hände i sthlm. Anser inte att polisen gjort fel men dom som såg debatten igår om jakten i sthlm så pratade dom om bedömning, risker, är det värt det osv?

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Killen trodde nog att om han körde tillräckligt fort och okontrollerat så skulle polisen inte jaga honom.
Det var väl budskapet från i går?

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Jag tycker att uppgifterna är väldigt knapphändiga än så länge. Tänk på det innan ni dömer ut både polis och förare. Utan fakta blir det mest bara jävligt plumpa kommentarer

Faktiskt sant. Folk är jävligt snabba att döma ut MC-föraren här, han kanske hade en sjuk kattunge i cutsen som han var tvungen att få till veterinären innan det var för sent. Eller frugan kanske höll på att klämma ut en liten knodd på sjukan. Eller så bara kände han för att inte stanna. Lugna ner er nu era jävla hetsputtar...

kattunge_94590405.jpg

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
tikki said it.

lugna ner er tills mer info dyker upp, sen jäklar i det kan vi börja med påhopp till höger å vänster å ge detaljerade instruktioner i hur allt ska gå till:huvet:huvet:huvet:huvet

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Gubben måste ha sett KallaFakta och trodde bengen inte skulle våga jaga honom efter all skit de fått ev GhostRider...

FEEEL ! INgen cigarr, iställe rullstol kanske och kvaddad knarr ! Ännu en gång har man statuerat ett exempel ! Riktigt bra !

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...