Du kan säkert hitta en kul motard som inte kostar skjortan att försäkra...eller om du VERKLIGEN tycker hojåkning är viktigt så kan du skita i allt annat i ditt liv och prioritera bara det. Köra oförsäkrat slår fan inte bara mot dig, det är andra som måste ta konsekvenser av dina val och det är skevt...
Påverka andra? Hur då? Påverkar ju mest mig, om jag skadar någon i processen när jag vurpar så får jag betala allt. Är jag försäkrad så står försäkringarna för det. Påverkar ju bara mig.
Kör jag som en idiot och skadar någon vare sig med försäkring eller inte - så tar det inte bort skadorna. Visst, jag kan bli skyldig att betala massor med pengar, men det är det jag försöker säga - det är att jag tar konsekvenserna.
Du kan ju alltid försöka att försäkra en MOTARD i Bergsjön.... dessa går åt som fan här. Det är den mest stulna hojtypen i orterna, den försäkringen är dyr den med. Har kollat upp det.
Får väl helt enkelt vänta några år och flytta ut härifrån
Helförsäkring på en 929: 20 000 kronor.
Helförsäkring på en ZX7R 15 000 kronor. Då är jag bunden hela året, och måste göra ägarbyte för att ställa av hojen, något som kan påverka ersättningsrätten när bolaget kollar vilka två ägare hojen pendlat mellan.
Och kom inte och jämför att det är samma sak som att stjäla bilar/motorcyklar man inte har råd med, du kan bättre än det... eller?