Magnif Bastard
nästan perfekt
Finns massa tankar om inkörning. Själv led jag samma helveteskval som du Maffissen, så jag sket i förhållningsorderna som stod på tanken. Dock varmkörde jag ordentligt och undvek varvstopp innan första service. Vissa hävdar att en gasasataninkörd hoj går bättre, då det annars finns risk för att kolvringar inte sluter tätt bla blabla.
Jag tror det finns minst lika stora risker om man kör på för låga varv, att den får segdra.
Japp, jag har hört samma sak från bl.a. några riktigt seriösa racing-nissar som hållit på ett par år & iaf jag litar på (ska inte hänga ut dom här). Så helt ärligt håller jag mig väl någonstans "mittemellan", dvs. ingen fegis-tröttmössa-tråkivar-somna-bakom-styret-intjörning och inte heller gasa-satan-varvstopp-jagharjustfyllt18-fullt-spjäll-inga-mjäll-fasoner...
SBF helt enkelt
Hur går det med lackeringen av kraschisarna förresten? Racing-nisses fru ovan är lackerare, om du är intresserad
PS: LucaB, damen & jag drar ut runt 13.00 idag. Kommer att köra SH-rundan, ev. med viss modifikation, dvs. norrut på sköna vägar med obligatorisk avslutningsglass i waxholm.
Last edited: