Daytona 675 STHLM

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Finns massa tankar om inkörning. Själv led jag samma helveteskval som du Maffissen, så jag sket i förhållningsorderna som stod på tanken. Dock varmkörde jag ordentligt och undvek varvstopp innan första service. Vissa hävdar att en gasasataninkörd hoj går bättre, då det annars finns risk för att kolvringar inte sluter tätt bla blabla.

Jag tror det finns minst lika stora risker om man kör på för låga varv, att den får segdra.

Japp, jag har hört samma sak från bl.a. några riktigt seriösa racing-nissar som hållit på ett par år & iaf jag litar på (ska inte hänga ut dom här). Så helt ärligt håller jag mig väl någonstans "mittemellan", dvs. ingen fegis-tröttmössa-tråkivar-somna-bakom-styret-intjörning och inte heller gasa-satan-varvstopp-jagharjustfyllt18-fullt-spjäll-inga-mjäll-fasoner... :brinnerup

SBF helt enkelt :tummenupp

Hur går det med lackeringen av kraschisarna förresten? Racing-nisses fru ovan är lackerare, om du är intresserad :)

PS: LucaB, damen & jag drar ut runt 13.00 idag. Kommer att köra SH-rundan, ev. med viss modifikation, dvs. norrut på sköna vägar med obligatorisk avslutningsglass i waxholm.

Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Tack för tipset om lackerande hustru, men jag skall först göra ett försök själv. Men det blir säkert så att det blir kasst och jag måste ha proffshjälp.

För övrigt kan meddelas att vi har husbilen bredvid en Tiger och en Rocket på campingen ... Det känns tryggt. Att bo bland bra folk!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tack för tipset om lackerande hustru, men jag skall först göra ett försök själv. Men det blir säkert så att det blir kasst och jag måste ha proffshjälp.

För övrigt kan meddelas att vi har husbilen bredvid en Tiger och en Rocket på campingen ... Det känns tryggt. Att bo bland bra folk!

Husbilen? Borde du inte moddat den med ett mc-ställ där bak för daytonan? Va? Vavavavava!?!? :D Skulle ju vara perfa när det blir bandagar :)

LucaB, tack för en schysst repa i norrort! :yoparty
Kollade kartan när jag kom hem, visade sig att vi tog av en vänster för tidigt, annars hade vi varit spot on. Men det löste sig ju ändå.

Du missade en skön glasspaus i Waxholm, efter det blev det färjor & halvfulla spjäll 222:an hemåt. Du kom ihåg mercan som blockade dig norrut på E4 va? Historien upprepade sig, men den här gången var det en Audi S6 som fick storhetsvansinne... :dummer :hihi

Nån som ska med imorrn vid bra väder?
Jag är vid Shell Globen & tankar upp runt 11-tiden.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Husbilen? Borde du inte moddat den med ett mc-ställ där bak för daytonan? Va? Vavavavava!?!? :D Skulle ju vara perfa när det blir bandagar :)

LucaB, tack för en schysst repa i norrort! :yoparty
Kollade kartan när jag kom hem, visade sig att vi tog av en vänster för tidigt, annars hade vi varit spot on. Men det löste sig ju ändå.

Du missade en skön glasspaus i Waxholm, efter det blev det färjor & halvfulla spjäll 222:an hemåt. Du kom ihåg mercan som blockade dig norrut på E4 va? Historien upprepade sig, men den här gången var det en Audi S6 som fick storhetsvansinne... :dummer :hihi

Nån som ska med imorrn vid bra väder?
Jag är vid Shell Globen & tankar upp runt 11-tiden.

Ja tack själv soft liten tur, tyvärr var jag lite seg i kolan! Ja den där jävla nöten blockade mej fem sex gånger :huvet

Fy fan för bilförare (förutom när man kör bil själv då :hihi

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Ägare av husbilen (Pappa) säger att den inte pallar en sporthoj på aktern. Däremot pågår lobbyarbete för en dragkrok eller större som hojen går in i.

Håller med om att det vore perfekt.

Hemma nästa vecka, då måste vi åka!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Ingen Daytona som känner för att dra ut en sväng senare eller är alla borta på äventyr och på bandagar?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Ingen Daytona som känner för att dra ut en sväng senare eller är alla borta på äventyr och på bandagar?

nä inte i dag!

Men i morgon torsdag ska jag hämta daytonan från service i Länna, vet inte riktigt vilken tid, då tänkte jag ta en bulten efter det :tummenupp

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Damen & jag tog Sorunda - Rosenhill - Bulten en repa idag, men det var klent med både Daytoner & Öfvriga tripplar...

Stötte på Snajdarn vid Rosenhill, det låter som ett kastbyte till plastraket inte är långt borta där... :hihi

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Vafalls?! :confused:
Har du lekt Bosse-bildoktor nu, eller vaddå? :hihi

Skulle ut och leka med mina bästisar i går, den gick 10 m sen bludder sen död :huvet

Blir TC i morgon med hot om kroppskada om den inte blir klar inför fredagens tur till Sviesta.

Är du nöjd med din bebis? Finns ytterligare en vit på TC :D

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Skulle ut och leka med mina bästisar i går, den gick 10 m sen bludder sen död :huvet

Blir TC i morgon med hot om kroppskada om den inte blir klar inför fredagens tur till Sviesta.

Är du nöjd med din bebis? Finns ytterligare en vit på TC :D

Har du provat att tanka på sistone? :D
Hoppas de kan fixa det på TC imorrn iaf (de har en dunk bensin, jag har sett den!), annars kan jag ta biljetten till Sviesta :krama :3freak

GRYMT nöjd med min vita bebis. Ska in med vita springaren på 80-milaservice på onsdag, så då blir det på med extraprylarna oxå :yoparty Sen ska jag förbi Effektbolaget så får han hjälpa mig ställa in fram- & bakdämp.

Har du fixat det, med tanke på banåka? Du borde kanske hänga med & göra det...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Har du provat att tanka på sistone? :D
Hoppas de kan fixa det på TC imorrn iaf (de har en dunk bensin, jag har sett den!), annars kan jag ta biljetten till Sviesta :krama :3freak

GRYMT nöjd med min vita bebis. Ska in med vita springaren på 80-milaservice på onsdag, så då blir det på med extraprylarna oxå :yoparty Sen ska jag förbi Effektbolaget så får han hjälpa mig ställa in fram- & bakdämp.

Har du fixat det, med tanke på banåka? Du borde kanske hänga med & göra det...

I'm in, ring mej på onsdag :tummenupp

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
cool, men vi kanske ska boka först! (om min hojj också är fixxad vill säja) Vi hörs i veckan!!

Har kollat med Tommy på Effektbolaget, ok om vi glider förbi där runt 16-tiden på onsdag. :tummenupp

Jag räknar med att plocka ut min hoj från service på TC Länna vid 15-tiden, så vi kan ju ses där om ni har möjlighet, annars är adressen Mekanikervägen 4 i Tullinge.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Har kollat med Tommy på Effektbolaget, ok om vi glider förbi där runt 16-tiden på onsdag. :tummenupp

Jag räknar med att plocka ut min hoj från service på TC Länna vid 15-tiden, så vi kan ju ses där om ni har möjlighet, annars är adressen Mekanikervägen 4 i Tullinge.

Fasen va sweet. Min står på TC och får jag tillbaka den är jag nog på :tummenupp

Det var något med några brädor till någon altan som skulle fixas ... men det kan jag nog förtränga

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka