Daytona 675 STHLM

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Faan skärpning, det är dax igen! :mad:

LÖRDAG DEN 10 JULI
Northside, samling McD Upplands Väsby 11.30, fire up 12.00
Jag tar täten, teKLa kollar svansen så alla är med.

Kontrollerad körning (inga dumheter, eget tempo) = Kör ni snabbare än framförvarande, hoppa fram i ledet där vi stannar (kommer finnas många möjligheter).

Jag ska med! :yoparty
1. teKLa
2. Magniffen
3. bodhisattva
4. ЯK
5. djungel-Jim
6. ...
7. ...

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Oj det här inlägget missade jag - läser jag rätt när du skriver att du ska byta till S3 från en daytona?! Det är INTE koscher

E man +40 är de dags att inse sina begränsningar (eller hur Magbiffen ...) men vi kan leka i alla fall :banana Hatkärleken osar hett mellan S3 och Daytonaklubben.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Va fan ... då är jag ju bortrest :huvet Hur många gånger måste jag säga till dig Magniffico att du skall KOLLA med mig först innan du drar igång en MegaTriumphåkning :va :D Det här hade man lätt velat vara med på ...

Och det var 2009 som vi var ett stort glatt gäng med paPs i spetsen som åkte till Barnens Ö eller nått sånt :gnissla

Och vad det gäller byte till S3, så är det för att jag inser att jag inte är 20 längre ... till skillnad från vissa andra :blah:FU

nejnej Säcken, han menade 2008, du vet den gamla goda tiden när ALLA körde Speed/Street Triple... fast i och för sig hade vi ju en större träff 2009 då vi var blandade...

Kan inte vänja mig att hitta Magbiffens inlägg på Daytonatråden, känns så fel på nått sätt :D:krama

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
nejnej Säcken, han menade 2008, du vet den gamla goda tiden när ALLA körde Speed/Street Triple... fast i och för sig hade vi ju en större träff 2009 då vi var blandade...

Hmm...var det på våren..? Körde jag S3 eller D675 då? Faan, minnet efter 40 är som fiskdammen när man var liten... Man vet aldrig vad som dyker up... :rolleyes: :D

Kan inte vänja mig att hitta Magbiffens inlägg på Daytonatråden, känns så fel på nått sätt :D:krama

Ja jävlar, då kunde man ju häckla säcken för att han var en liten kärring! :yoparty
Fast de e klart, häcklandet kan ju fortsätta, fast nu e han en stor kärring istället... :D :krama

Komsi komsi lilla sirpa-lisa12, så ska magniffen lära dig köra S3 på riktigt! Dvs. på ETT hjul, vilket borde vara ett krav när man köper den.
"Nya S3 2010 - nu med Obligatorisk kravmärkt wheelieutbildning i priset" :)

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Det var back in da days när du körde S3, när fåfängan inte tagit över hojvalet :jagärenräserkille :hihi

Wheelieskola låter kanon! Kan du fakturera och skriva "kopieringspapper"?

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Faan skärpning, det är dax igen! :mad:

LÖRDAG DEN 10 JULI

Kontrollerad körning (inga dumheter, eget tempo) = Kör ni snabbare än framförvarande, hoppa fram i ledet där vi stannar (kommer finnas många möjligheter).

Fan, jag vill ju oxå vara med o tjöra jueh, men är tyvärr inte hemma aktuell dag... :( (Är iofs på GR:yoparty, men ändå:( )

Byt dag! ;)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Det var back in da days när du körde S3, när fåfängan inte tagit över hojvalet :jagärenräserkille :hihi"

JAGÄRVÄRSTARÄSERKILLEN!!! :mad:

Självinsikt är svårhanterat, låt mig först leka med 675:an på bana 1-2år till, sen joinar jag gubb-klubben igen... Men då får Triumph fanken utveckla motorn, jag vill ha minst 25hk till original, annars köper jag en DUCATI Streetfighter :mattias

Wheelieskola låter kanon! Kan du fakturera och skriva "kopieringspapper"?

But of course... :tummenupp :hihi

Fan, jag vill ju oxå vara med o tjöra jueh, men är tyvärr inte hemma aktuell dag... :( (Är iofs på GR:yoparty, men ändå:( )

Byt dag! ;)

GR? De ä ente synd om däj! :mad:

Bifogat

• Ducati_Streetfighter_S.jpg
    Ducati_Streetfighter_S.jpg
    232.9 KB · Visningar: 51

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
JAGÄRVÄRSTARÄSERKILLEN!!! :mad:

Självinsikt är svårhanterat, låt mig först leka med 675:an på bana 1-2år till, sen joinar jag gubb-klubben igen... Men då får Triumph fanken utveckla motorn, jag vill ha minst 25hk till original, annars köper jag en DUCATI Streetfighter :mattias
QUOTE]

Jupp, agree ... det borde rimligen komma en upphottad S3 framöver, varför inte 1200 cc :Bugar

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Faan skärpning, det är dax igen!

LÖRDAG DEN 10 JULI

Jag ska med!
1. teKLa
2. Magniffen
3. bodhisattva
4. ЯK
5. djungel-Jim
6. Magoshine
7. ...

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Lyfter på hatten och tackar inblandade för hjälpen idag! Andy's ruta sitter nu på min Hojj o det blev jävligt bra! Stor gurun roffe är istan så ni som vill är välkommna att hänga med på en pilsner lite senare!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Lyfter på hatten och tackar inblandade för hjälpen idag! Andy's ruta sitter nu på min Hojj o det blev jävligt bra!

Jävlar, glömde ringa tillbaks till dig... sorry :gnissla

tEKLa, Thom@s, MaScoot & jag va ut me hojarna å blev fotade av OLJEKYLD GSXR idag. Lätt att glömma saker när man e i rampljuset... :rolleyes: Sirpaliisa12 dök upp & visade nya gulsparven oxå. :D

Så nu har vi en nästan komplett ornitologisk lista:
1. Grönfink (Shooter)
2. Gulsparv (saeco12)
3. Blåmes (paPs)
4. Svarthuvad mås (Tom@s)
5. Svarthakad buskskvätta (cliffan, efter GR-avåkningen) :hihi
6. Vit stork (speed monster)
7. Svartbent strandpipare (MaScoot)

Stor gurun roffe är istan så ni som vill är välkommna att hänga med på en pilsner lite senare!

Umgåsintemedvemsomhelstlängre. :mattias Stjärnstatus :fakta

Jajaa...skojja ba. :D
Hade varit trewligt, men va på 40-årsfest igår å é lite sleten... dricker bara jordgubbssaft idag :rolleyes:

Å förresten lovade Tomp@ att han skulle hänga med idag när vi sågs, så jag skriver upp honom! Å Shooter åker med baraföratt, av bara farten :mattias

Faan skärpning, det är dax igen!

LÖRDAG DEN 10 JULI

Jag ska med!
1. teKLa
2. Magniffen
3. bodhisattva
4. ЯK
5. djungel-Jim
6. Magoshine
7. Tom@s
8. Shooter (fixa barnvakt.nu!) :krama
9. ...
10. ...

Last edited:

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Jag antar att det är triumph i länna som gäller om man ska serva daytonan? Är det möjligt att ta sig in till stan med något transportmedel efter man lämnat hojen där ute eller är det femtioelva kilometer till närmsta busshållplats?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag antar att det är triumph i länna som gäller om man ska serva daytonan? Är det möjligt att ta sig in till stan med något transportmedel efter man lämnat hojen där ute eller är det femtioelva kilometer till närmsta busshållplats?

tjena, finns en busshållplats 50 meter från TCL som tar dej mot stan :tummenupp

Lyfter på hatten och tackar inblandade för hjälpen idag! Andy's ruta sitter nu på min Hojj o det blev jävligt bra! Stor gurun roffe är istan så ni som vill är välkommna att hänga med på en pilsner lite senare!

Lugnt :banana det var lite meckande men det gick ju fint till slut!

Last edited:

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Däck

Hej,

orginaldäcken helt slut så jag behöver nya. Frågan är vad jag ska välja?
Vad har ni på era hojar? Vad funkar bra. Gillar aktiv körning så egenskaper jag söker är: Varma fort på gata men klarar lite bannötning utan att bli hala (en egenskap som rena silicadäck inte har om jag inte missförstått). Regnegenskaper helt ointressant då jag låter hojen stå när det är regn.

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hej,

orginaldäcken helt slut så jag behöver nya. Frågan är vad jag ska välja?
Vad har ni på era hojar? Vad funkar bra. Gillar aktiv körning så egenskaper jag söker är: Varma fort på gata men klarar lite bannötning utan att bli hala (en egenskap som rena silicadäck inte har om jag inte missförstått). Regnegenskaper helt ointressant då jag låter hojen stå när det är regn.

Testa antingen Metzler M5 eller Sportmax Sportsmart. Moderna däck som tål både bana och gata. Kör just nu Sportsmart och dom rockar. :yoparty

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin