Dejta utländsk tjej

Status
Ej öppen för fler svar.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Tjejen är väl minsta problemet. Försök att impa på hennes bröder och far!
Jag ska få chansen att träffa hennes bror om några veckor så det känns helt ok. Får se vad man kan impa på honom, men nåt borde det väl kunna vara! Får väl säga att man kört hoj då borde han bli impad!!! :yoparty

Vad är det som är så annorlunda, definiera pliz?
Eller är det bara som du tror kanske..? ;)
Hon är nog som kvinnofolk är som mest, så det är ju som bekant inget
att hetsa upp sig över.... :tungan :D
Kan vara små saker som att hon är noga med att inte kyssas på allmän plats, hon pratar mycket om respekt för andra invandrare. Sen tar det längre tid med vissa saker, är inget negativt bara annorlunda mot vad jag är van vid. Är inga stora saker, men det är som sagt något som jag inte är van vid.

Det bästa borde väl ändå va att vara sig själv, funkar inte det så är hon förmodligen inget för dig och då är det väl bara att leta vidare...

Edit: Kan tyvär ingen arabiska duger det med ryska eller finska?
Självklart ska jag vara mig själv, men att imponera med nån liten fras på arabiska kan alltid vara kul. Ryska eller finska tror jag tyvärr inte så mycket på, men tack för erbjudandet!:gnissla

Fråga Mårten Andersson om råd?
http://www.kanal5play.se/klipp/play/rawcomedyclub-s04e05-marten
:rolleyes:

Har du provat med franska kärleksfraser?

Gör det inte mer komplicerat än vad det är. Börjar du ge dig in på ett språk som du inte behärskar så kan det ge dig mera problem än vad det skapar möjligheter. Kommer du lite längre i förhållandet så kanske du kan be henne att lära dig ett par ord eller så. Då kan det i sig vara väldigt smickrande eftersom det kan visa ett djupare intresse för vem hon är, hennes kultur och vart hon kommer ifrån.
Franska kan fungera, men jag tror starkare på arabiska!
Hon har redan börjat lära mig några ord, men jag är ganska trög så kommer inte ihåg dem så bra...

Ang. att impa på henne så ska du inte ha tips på det. Du ska impa på henne genom att va dig själv och om inte det räcker så ska du inte behöva göra dig till, punkt!

Hur som hur, jag är född i Libanon och är således...Libanes. De uttryck och framförallt uttal som de andra skrivit här är helt åt helvete fel. Det finns bokstäver i det arabiska språket som en "västerlänning" aldrig kommer kunna säga, jag har bott här sen -89 och mina vänner (Svenskar, juggar mm) kan fortfarande inte uttala vissa bokstäver utan det blir ett mellanting som leder till att man bara garvar åt dom...men att våga försöka är positivt :)

Ang. dejtandet...vissa Libanesiska familjer är med moderna än genomsnittsSvensson (inget högt procenttal på det men du hajar) medans de flesta är som vilka pappor och mammor som helst som inte vill att deras dotter ska bli utnyttjad för att nån kille (Svensk eller annan nationalitet oxå för den delen...utländska killar är inte "bättre") ska få ligga. Skillnaden i detta är att eftersom familjen och alla de band som kommer med betyder så mkt för t.ex en Libanesisk familj så gör man mkt för att ens nära och kära ska bli sårad.

Det innebär att man är strängare och vill veta vad för kille ens dotter träffar, vad gör han, vem är hans polare och vad gör han på fritiden....t.ex då va. Detta kan gå i överdrift utan att familjen menar detta...jag känner dock igen det då jag har två systrar som är äldre än mig men som jag ändå skulle nita sönder och samman första bästa som skulle såra dom. Det är helt enkelt en gen vi Libaneser har, vi tar hand om de våra och även killarna i familjen så det ter sig inte enbart mot tuttlisorna i familjen.

Det finns naturligtvis oxå extremister (inom alla religioner) som förbjuder döttrarna att träffa killar och som kräver att de ska gifta sig osv osv osv men de är inte många.

Mitt råd till dig skulle va att pejla läget på hennes familj...är de tokstränga eller är de mer öppna i tanke och sätt och är integrerade? Är de det senare så bete dig som folk och visa respekt...det är otroligt viktigt. Du behöver inte hälsa på hennes familj det första du gör och komma med blommor osv men om detta leder nånvart och ni blir ihop så hälsa på hennes familj och visa att du har stake nog att möta hennes föräldrar och syskon så att de får ett ansikte till svennebananen som deras dotter träffar.

Detta kommer inte bara leda till att du själv får respekt utan även att du och tjejen ifråga får mer förtroende till att hitta på saker och även friare tyglar vid såna löjligt simpla saker som att övernatta ihop på nåt hotell eller whatever om ni är iväg nån helg.

Jag själv är väldigt Svensk av mig i sättet men den här Libanesgenen är ändå djupt rotad och jag tycker ärligt talat att den är bra om man tar fram den vid rätta tillfällen och inte överdriver saker och ting. Jag är oxå väldigt jämnställd och tycker att killar som tjejer ska få lika mkt fria tyglar så det inte är så att tjejen ska va en ängel och killen får knulla allt som rör sig, typ. Nu är inte alla lika perfekta som mig men de är inte heller automatiskt bergsgetter utan någon som helst förståelse för att de bor i ett annat land och utan vilja till anpassning.

Lycka Till hur som hur, känn dig fram och använd hjärnan bara så ska det nog gå bra.
Får man fråga var i Libanon hon är ifrån samt vilken religion hon har? Bara nyfiken för det kan spela roll gällande hur hon och hennes familj är :)
Schyssta råd Dani, evigt tacksam! Får bjuda på fika nästa gång jag är i Thn!
Självklart handlar mycket om respekt och jag kommer inte behandla henne på annorlunda sätt än en svensk tjej som jag ger full respekt till.
Hon är ortodox-kristen och kommer från Beirut.
Hon verkar inte så hårt hållen hemifrån utan vi träffas ganska ofta utan problem och hennes föräldrar verkar vara hyfsat moderna från det hon berättat, men man får förhoppningsvis träffa dem snart o bilda sig en egen uppfattning.

Libanesiska kvinnor kan i vissa fall vara det vackraste som finns :tummenupp
GRATTIS!!!!
Helt klart väldigt vackra! Hon har en fantastisk utstrålning!

Tack för alla råd, men självklart kommer jag vara mig själv, men samtidigt vill man ju imponera med småsaker det gör man ju oavsett om tjejen är från Japan, USA, Sverige eller Libanon!

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Kan vara små saker som att hon är noga med att inte kyssas på allmän plats, hon pratar mycket om respekt för andra invandrare. Sen tar det längre tid med vissa saker, är inget negativt bara annorlunda mot vad jag är van vid. Är inga stora saker, men det är som sagt något som jag inte är van vid.

-----------------------------------------------

Schyssta råd Dani, evigt tacksam! Får bjuda på fika nästa gång jag är i Thn!
Självklart handlar mycket om respekt och jag kommer inte behandla henne på annorlunda sätt än en svensk tjej som jag ger full respekt till.
Hon är ortodox-kristen och kommer från Beirut.
Hon verkar inte så hårt hållen hemifrån utan vi träffas ganska ofta utan problem och hennes föräldrar verkar vara hyfsat moderna från det hon berättat, men man får förhoppningsvis träffa dem snart o bilda sig en egen uppfattning.

Helt klart väldigt vackra! Hon har en fantastisk utstrålning!

Tack för alla råd, men självklart kommer jag vara mig själv, men samtidigt vill man ju imponera med småsaker det gör man ju oavsett om tjejen är från Japan, USA, Sverige eller Libanon!

Lugnt, hoppas det löser sig och att ni "finner varann". Vi Libaneser är rätt grymma :D Ang. respekten mot andra osv är det oxå skitviktigt, man står inte och råhånglar vid bussen t.ex framför allt och alla osv osv. Respekt mot gemene man kommer återkomma ofta.

"Granne med Oldsberg"...Gbg antar jag haha, du är välkommen till Storstan whenever ;)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ah, libanesiskor kan vara sjukt fräscha. Särskilt de kristna som tagit intryck av fransyskorna. Och det Dani säger skulle jag tro stämmer ganska bra. Men när du väl blir accepterad så har du antagligen samma nytta av och blir själv del av deras familj. Har själv en fru med ursprung från den nedre medelhavsregionen och man vet mer vad familj innebär därnere. Så det ska vara. Men visst blir det nog lite extra skeptiska blickar mot en svensk i början.

Lycka till och var glad att det inte är ligga direkt. Då vet du att du fångat en ordentlig tjej.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
var glad att det inte är ligga direkt. Då vet du att du fångat en ordentlig tjej.

Äh vadå det där är bra krystkristet amerikatjafs,
man kan väl få både och. En man och en kvinna
möts och blir attraherade till varandra. Känns det
rätt har man sex. Enkelt.

-"Näe du vet, det finns vissa regler och ritualer som
måste följas..bla bla bla..vad skall folk...tänk om alla..."

Fokkit, varför pruta på livet?

För vår del var det knullrufs 3 timmar efter första ögonkontakten.
Helt ok nu med, 17 år och 3 barn senare.

:yoparty

/E

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Äh vadå det där är bra krystkristet amerikatjafs,
man kan väl få både och. En man och en kvinna
möts och blir attraherade till varandra. Känns det
rätt har man sex. Enkelt.

-"Näe du vet, det finns vissa regler och ritualer som
måste följas..bla bla bla..vad skall folk...tänk om alla..."

Fokkit, varför pruta på livet?

För vår del var det knullrufs 3 timmar efter första ögonkontakten.
Helt ok nu med, 17 år och 3 barn senare.

:yoparty

/E

Pruta på livet? Man knullar runt och lever rövare tills man känner sig mogen för nåt annat. Då träffar man förhoppningsvis en fin flicka som är den rätta och om allt stämmer så gifter man sig. Det har alltid varit min filosofi. Vad kan vara mer leva livet än det? Om det viktiga och "inte pruta på livet" är att få knulla sin framtida fru så fort som möjligt så har du och jag verkligen skilda uppfattningar. :confused:

Merovingian

Guest
Fransyskor har däremot grova attitydsproblem.

Man måste stryka dem medhårs, bara. Samtidigt som man vevar vilt med armarna och verbalt asserterar sin roll som hane så att rödvinet stänker och croissant-smulorna sprutar ur käften på en.
Man måste lära sig finna njutning i fruktlös argumentation. Välkommen till kontinenten.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Om det viktiga och "inte pruta på livet" är att få knulla sin framtida fru så fort som möjligt så har du och jag verkligen skilda uppfattningar. :confused:

Fast det stod ju inte så i min text. Bara i ditt huvud. :rolleyes:'

Jag skrev att vill man så får man utan att behöva
titta i excelarket om man nått den politiskt korrekta
fasen i förhållandet för sådan aktivitet.

Känner man inte för det så är det bara att låta bli, man är fri att välja. :tummenupp

Men man skall väl inte behöva vara rädd för att inte längre
betraktas som en fin flicka eller pojke och inte få bilda
familj bara för att man har lust till varandra?

Rena Afghanistan annars!

:gnissla

/e

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
"Vi kallar henne Beirut för hon är så jävla bombad."

Lika kul som att man skulle kalla en tjej nåt "skoj" efter hon blivit brutalt våldtagen. Sen när är det kul att en stad förstörs pga krig och att oskyldiga dör? Väx upp!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Fast det stod ju inte så i min text. Bara i ditt huvud. :rolleyes:'

Jag skrev att vill man så får man utan att behöva
titta i excelarket om man nått den politiskt korrekta
fasen i förhållandet för sådan aktivitet.

Känner man inte för det så är det bara att låta bli, man är fri att välja. :tummenupp

Men man skall väl inte behöva vara rädd för att inte längre
betraktas som en fin flicka eller pojke och inte få bilda
familj bara för att man har lust till varandra?

Rena Afghanistan annars!

:gnissla

/e

Och allt jag skrev var att han har fångat en ordentlig flicka. Då blev du lessen i ögat och tyckte inte att jag borde få tycka så. Kan man inte tycka olika?

Min uppfattning är att lösaktiga fruntimmer fyller en viktig samhällsfunktion men inte som mor åt mina barn. Du tycker annorlunda. Fine by me. Men jag är tydligen både taliban och extremkristen amerikan för det.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom