abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej jag förstår att det inte är rasism, det är bara lite svårt för en som mig som blivit påverkad av kriget att tycka att nåt sånt är kul när jag har en faster, vänner och familjevänner som antingen dött eller blivit skadade pga kriget. Min faster hade turen att överleva när hon diskade i köket och en granat ramlade ner men å andra sidan fick hon nån chock och är sen dess psykiskt störd och mår allat annat än bra.
Pappas bästa vän fick granatsplitter i halsen och dog i pappas armar så man har lite svårt att hålla sig för skratt, oavsett om det är kriget i Libanon, exJugoslavien eller Afrika och som du säger...det är nog inte så lämpat att skriva det i just denna tråden. Nåja jag är inte direkt ursinnig eller så men det är iaf inte kul med såna skämt.
Jag är förvisso inte "er" utan jag är jag och tog du illa upp pga det så ber jag om ursäkt. Jag tolkar Svenne som en person av Svenskt ursprung, jag kallar en av mina närmaste vänner för Svenne eller Swaydi som det kallas på Libanesiska. Han kallar mig för Libanesen, det är inte samma sak som blatte då Svenne antyder att du är Svensk och inte menar att det är något negativt.
Så ser iaf jag på saken.
Verkar det på tjejen att hon kommer berätta för sina föräldrar om dig eller är det först om ni bli ihop? Om det är först ifall ni blir ihop så lär du få vänta med att få cred för den saken
det är helt ok om du kallar dina närmsta polare för det, men tycker att det är opassande och respektlöst att kalla svenskarna på ett offentligt forum för svennar, svennebananer osv, problemet är väl kanske att ordet svennebanan inte upprör lika mkt (svenskar brukar inte vara så lättkränkta som vissa andra grupper) som t ex om ngn skulle kalla ngn utlänning för blatte, "eeyy bruschan, visa lite respekt fan"
Last edited: