Dejta utländsk tjej

Status
Ej öppen för fler svar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej jag förstår att det inte är rasism, det är bara lite svårt för en som mig som blivit påverkad av kriget att tycka att nåt sånt är kul när jag har en faster, vänner och familjevänner som antingen dött eller blivit skadade pga kriget. Min faster hade turen att överleva när hon diskade i köket och en granat ramlade ner men å andra sidan fick hon nån chock och är sen dess psykiskt störd och mår allat annat än bra.

Pappas bästa vän fick granatsplitter i halsen och dog i pappas armar så man har lite svårt att hålla sig för skratt, oavsett om det är kriget i Libanon, exJugoslavien eller Afrika och som du säger...det är nog inte så lämpat att skriva det i just denna tråden. Nåja jag är inte direkt ursinnig eller så men det är iaf inte kul med såna skämt.

Jag är förvisso inte "er" utan jag är jag och tog du illa upp pga det så ber jag om ursäkt. Jag tolkar Svenne som en person av Svenskt ursprung, jag kallar en av mina närmaste vänner för Svenne eller Swaydi som det kallas på Libanesiska. Han kallar mig för Libanesen, det är inte samma sak som blatte då Svenne antyder att du är Svensk och inte menar att det är något negativt.

Så ser iaf jag på saken.

Verkar det på tjejen att hon kommer berätta för sina föräldrar om dig eller är det först om ni bli ihop? Om det är först ifall ni blir ihop så lär du få vänta med att få cred för den saken :D

det är helt ok om du kallar dina närmsta polare för det, men tycker att det är opassande och respektlöst att kalla svenskarna på ett offentligt forum för svennar, svennebananer osv, problemet är väl kanske att ordet svennebanan inte upprör lika mkt (svenskar brukar inte vara så lättkränkta som vissa andra grupper) som t ex om ngn skulle kalla ngn utlänning för blatte, "eeyy bruschan, visa lite respekt fan":D

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fullfjädrad hederskultur, nu även på Sporthoj:

Ang. att impa på henne så ska du inte ha tips på det. Du ska impa på henne genom att va dig själv och om inte det räcker så ska du inte behöva göra dig till, punkt!

Hur som hur, jag är född i Libanon och är således...Libanes. De uttryck och framförallt uttal som de andra skrivit här är helt åt helvete fel. Det finns bokstäver i det arabiska språket som en "västerlänning" aldrig kommer kunna säga, jag har bott här sen -89 och mina vänner (Svenskar, juggar mm) kan fortfarande inte uttala vissa bokstäver utan det blir ett mellanting som leder till att man bara garvar åt dom...men att våga försöka är positivt :)

Ang. dejtandet...vissa Libanesiska familjer är med moderna än genomsnittsSvensson (inget högt procenttal på det men du hajar) medans de flesta är som vilka pappor och mammor som helst som inte vill att deras dotter ska bli utnyttjad för att nån kille (Svensk eller annan nationalitet oxå för den delen...utländska killar är inte "bättre") ska få ligga. Skillnaden i detta är att eftersom familjen och alla de band som kommer med betyder så mkt för t.ex en Libanesisk familj så gör man mkt för att ens nära och kära ska bli sårad.

Det innebär att man är strängare och vill veta vad för kille ens dotter träffar, vad gör han, vem är hans polare och vad gör han på fritiden....t.ex då va. Detta kan gå i överdrift utan att familjen menar detta...jag känner dock igen det då jag har två systrar som är äldre än mig men som jag ändå skulle nita sönder och samman första bästa som skulle såra dom. Det är helt enkelt en gen vi Libaneser har, vi tar hand om de våra och även killarna i familjen så det ter sig inte enbart mot tuttlisorna i familjen.

Det finns naturligtvis oxå extremister (inom alla religioner) som förbjuder döttrarna att träffa killar och som kräver att de ska gifta sig osv osv osv men de är inte många.

Mitt råd till dig skulle va att pejla läget på hennes familj...är de tokstränga eller är de mer öppna i tanke och sätt och är integrerade? Är de det senare så bete dig som folk och visa respekt...det är otroligt viktigt. Du behöver inte hälsa på hennes familj det första du gör och komma med blommor osv men om detta leder nånvart och ni blir ihop så hälsa på hennes familj och visa att du har stake nog att möta hennes föräldrar och syskon så att de får ett ansikte till svennebananen som deras dotter träffar.

Detta kommer inte bara leda till att du själv får respekt utan även att du och tjejen ifråga får mer förtroende till att hitta på saker och även friare tyglar vid såna löjligt simpla saker som att övernatta ihop på nåt hotell eller whatever om ni är iväg nån helg.

Jag själv är väldigt Svensk av mig i sättet men den här Libanesgenen är ändå djupt rotad och jag tycker ärligt talat att den är bra om man tar fram den vid rätta tillfällen och inte överdriver saker och ting. Jag är oxå väldigt jämnställd och tycker att killar som tjejer ska få lika mkt fria tyglar så det inte är så att tjejen ska va en ängel och killen får knulla allt som rör sig, typ. Nu är inte alla lika perfekta som mig men de är inte heller automatiskt bergsgetter utan någon som helst förståelse för att de bor i ett annat land och utan vilja till anpassning.

Lycka Till hur som hur, känn dig fram och använd hjärnan bara så ska det nog gå bra.
Får man fråga var i Libanon hon är ifrån samt vilken religion hon har? Bara nyfiken för det kan spela roll gällande hur hon och hennes familj är :)

fy fan

Men alltså, banna honom någon, fort!

Extrajobbet kommer definitivt ge dig lite aktning och kommer oxå visa att du är medmänsklig och kommer att tas väldigt bra av hennes familj. Bra där :)

Ska man ge era jävla brorsor jobb? Vilka fan tror ni att ni är?

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
..jag känner dock igen det då jag har två systrar som är äldre än mig men som jag ändå skulle nita sönder och samman första bästa som skulle såra dom. Det är helt enkelt en gen vi Libaneser har

Ehm.. Och om tjejen i fråga är ett ärkesvin som härav blir dumpad, kan man då dessutom åka på spö för saken :va Låter som ett praktexempel till; håll sig långt borta som fan.

"en gen"? Försöker du påstå att människor från Libanon är synnerligen våldsamma av sig? Jag tror inte jag behöver dra några paralleller mellan våld och sunt förnuft...

Den bild du målar upp av människor som härstammar från Libanon stämmer inte riktigt överens med de jag känner, men de kanske har nåt fel i sin genbank.

Skylla våld på en gen, det var clever.
Jag är kriminell, det ligger i mina gener :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dani: Du är inte normal(du är Libanes höll jag på att skriva...) men nej. Det är inte en gen ni har utan det är er brist på utbildning och självkänsla som gör att många av just dina landsmän(och kvinnor) helt enkelt inte fungerar i ett modernt samhälle a la 2010.

Läs många personlighetsutvecklande böcker och tro inte så mycket på vad din "familj" har att säga så kanske du blir en egen person någon gång du med :)

Kram. Tror du behöver sånt.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
börjar nästa likna flashback fast lite snällare:D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
börjar nästa likna flashback fast lite snällare:D

Söker du så märker du rätt fort att så fort religion eller etnicitet kommer upp så blir det krig.

När var det senast världsfred nu igen?

akta erför chris ash, snart kommer han in om det finns en tråd med ordet krig i :D

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag trodde aldrig jag skulle se en invandrare belysa att det faktiskt Är genfel som gör er aggresiva och uppkäftiga :klappar Stryk för att man sårar syrran.. Jösses.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag trodde aldrig jag skulle se en invandrare belysa att det faktiskt Är genfel som gör er aggresiva och uppkäftiga :klappar Stryk för att man sårar syrran.. Jösses.

Tänk så vet han nånting som vi svennar inte vet??? :confused:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Vad trevligt att det finns fler än jag som uppskattar lite värdighet bland kvinnor av idag. Är du också taliban? :)

Älskade Värdighet. :)
Det viktigaste för en kvinna.
Att få behålla sin oskuld.
Att vara ren.
Orörd. Som en oplockad blomma.

Hon ska bara vara din, inte ha haft ett liv före,
än mindre haft ett sexliv före.
Helst inte ens ha tänkt tanken på sex, för då är hon oren.
Hon ska givetvis vara helt ointresserad av det sexuella, ja tills hon träffar dej förstås.
Men hon ska låta dej vänta. och vänta.
Och låta dej vänta ytterligare lite till, ja helst några månader, minst. För det är ju allmänt känt att desto längre hon låter dej vänta, desto ärofullare torde hon vara.

För riktigt värdiga kvinnor tänker ju inte på sex.
De talar inte om sex, de har inga sexuella fantasier.
De har inget sexliv, och onani vet de inte ens vad det är.

Det är givetvis först i mötet med dej, som denna värld öppnar sig. Att du likt en förstående mentor visar ömt denna nya värld för henne.
En värld som hon aldrig känt till, eller ens vågat tänka på, men som i mötet med dej har gjort henne till en riktig och ärofylld kvinna.
Nu mor till dina barn.

Nej, inte detta är inte något smutsigt ovärdigt sex, för sådant har bara sådana där andra sk ovärdiga kvinnor, du vet de där som har sex för sexets skull.
Usssssch!! Finns det sådana? Näe...?!!
Och vet du, jag har hört att det t.o.m finns kvinnor som har haft sex med mer än en person!!!!!
-va, näe?! Finns det verkligen sådana ovärdiga kvinnor?

Jo jag har hört att det finns kvinnor som både känner åtrå, kåthet och som tycker om att ha sex, och dessutom njuter av att leva ut denna känsla.
-Nä, fy va ovärdigt, det låter som något vi borde förkasta och spotta på, ja det gör vi! Jag tycker vi ska kalla dessa kvinnor för lössläppta och håna och se ner på dem för att de öppet lever ut sin sexualitet och är öppna med sina känslor och sin passion. Det gör vi.

För det måste ju vara osannolikt att det är möjligt för kvinnor att ha en egen sexdrift? -Nä, för det har väl bara prostituerade..?! Eller?! :va
-Menar du verkligen att det också skulle finns vanliga kvinnor med dessa drifter och begär? Och att de också skulle ha en egen vilja att leva ut dessa sexuella tankar och känslor, och att de också skulle kunna vara kåta?
-Kåta? Näe, fy va ovärdigt! En kvinna ska inte känna så. Då är hon smutsig. Det är ju ovärdigt att en kvinna har en egen sexlust och dessutom har sex (!), ja det är f-n t.o.m äckligt.
-Vet du, jag tycker vi ska benämna dem som lössläppta och håna dem, för så här kan vi inte ha det.
-Bra idè, vi är nedlåtande mot dem, för så här kan vi inte ha det, kvinnor som är fria i sin sexualitet.

Alltså kom igen nu grabbar, vilken tid lever ni i, egentligen ??! :cpparty :medeltiden

Edit: För dej som inte förstod att ovan text var skriven med ironi, så vet du det nu.
Ville mest visa hur absurd och nedlåtande denna tankegången är gällande kvinnors sexualitet och hur vi fortfarande blir dömda och (bedömda) efter hur vi väljer att leva ut vår sexualitet.
Det intressanta är också hur detta värdeladdade begrepp "värdighet" alltid oundvikligen förekommer i samband med en just icke sexuellt aktiv kvinna.

Och till alla er som tar varje tillfälle i akt att spy galla på allt vad som heter hederskultur, vad är det egentligen för politik ni själva proklamerar? Ta er en titt i spegeln va...för ni är ett par riktiga hycklare när det väl kommer till kritan.

Vad är det ni är så rädda för?! Vad är det som är så farligt och skrämmande med sexuellt aktiva kvinnor?!?
Varför är det fortfarande idag så j-vla tragiskt att det enda sättet för en brud att få respekt från er killar är att tvingas att omtransformera sig till någon slags Helig Maria, bara för att ni ska kunna ta henne på allvar?
Kom igen va grabbar, skärp er.

Last edited:

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Att vara ren.

Vill först av allt säga att jag håller med dig, typ.
Vill sen säga att likväl som honor till stor del styrs av hormoner och instinkter och annat för vetenskapen oförklarliga faktorer;), likväl(fast i BETYDLIGT mindre omfattning) styrs hanar av hormoner och instinkter. Den medvetna tanken kan såklart styra vårt beteende i stor utsträckning, men inte alltid.
Vi är djur och den som påstår annat bör sluta påstå saker...
En hane vill sprida sina gener vidare. En hane vill INTE hjälpa en annan hane att sprida sina gener vidare. Det säkraste sättet för en hane att veta att det är hans egen avkomma är om honan inte parat sig innan, alternativt att dräpa ev.konkurrents avkomma.
Vi är inte "bättre" nu än för 100.000 år sedan, hur mycket vi än tror oss vara det.

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Älskade Sporthoj, alla försök till att överdriva allt som går tas. Jag borde lärt mig att veta att alla är perfekta här och att man inte kan förvänta sig att folk ska ta vissa saker med en nypa salt.

En "gen" som gör att vi bryr oss mer om vår familj än andra kanske var lite fel skrivet, det jag ville belysa var just att vi bryr oss och tar hand om familj och vänner. Att jag skulle nita allt och alla som sårar min syster t.ex antog jag oxå att man skulle haja var lite bildligt talat men icke...hänvisar till ovanstående första stycke där varför ni tolkar det som ni vill. Skrev jag nånstans att det kvittar vad tjejen ifråga har gjort? Det var skrivet med utgångsläget att någon betett sig illa mot nyss nämnda tjej.

Jag har inga genfel, behöver inga kramar och definitivt inte mer utbildning eller självkänsla för att kunna fungera. Jag behöver inte heller sluta lyssna på min familj för jag värderar ändå allt efter egen ståndpunkt och handlar utefter det JAG tycker är lämpligt. Jag är mer "Svensk" än många Svenskar och behöver inte någon hobbypsykolog som säger att jag inte är en fungerande människa.

Nåja, jag skriver som jag gör och om ni väljer att tolka det som ni vill för att kunna skriv smarta kommentarer om hur dum i huvet jag är och om hur fel jag har...so be it. Sorry TS om detta ballade ur, jag får väl ta på mig ansvaret eftersom jag borde vetat bättre än att överhuvudtaget börja motargumentera på ett forum där tonläge, kroppspråk mm inte syns för att kunna läsa av vad en människa kanske menar.

Så, varsågod och fortsätt komma med smarta inlägg på min bekostnad...det är ju ändå det detta forumet är bäst på emellanåt :)

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fransyskor har däremot grova attitydsproblem.

Min granne, eller ja grannar. 2 systrar från Frankrike (Franssyskon?)

Alltid ett sånt j*vla liv på dom, hälsar aldrig på en när man möts, och då har vi ändå bott bredvid varandra i typ 2 år snart :va

Tacka vet jag Afrikaner, gladare prickar får man leta efter :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att vara ren.

Hon ska bara vara din, inte ha haft ett liv före,
än mindre haft ett sexliv före.
Helst inte ens ha tänkt tanken på sex, för då är hon oren.
Hon ska givetvis vara helt ointresserad av det sexuella, ja tills hon träffar dej förstås.
Men hon ska låta dej vänta. och vänta.
Och låta dej vänta ytterligare lite till, ja helst några månader, minst. För det är ju allmänt känt att desto längre hon låter dej vänta, desto ärofullare torde hon vara.

För riktigt värdiga kvinnor tänker ju inte på sex.
De talar inte om sex, de har inga sexuella fantasier.
De har inget sexliv, och onani vet de inte ens vad det är.

Det är givetvis först i mötet med dej, som denna värld öppnar sig. Att du likt en förstående mentor visar ömt denna nya värld för henne.
En värld som hon aldrig känt till, eller ens vågat tänka på, men som i mötet med dej har gjort henne till en riktig och ärofylld kvinna.
Nu mor till dina barn.

Nej, inte detta är inte något smutsigt ovärdigt sex, för sådant har bara sådana där andra sk ovärdiga kvinnor, du vet de där som har sex för sexets skull.
Usssssch!! Finns det sådana? Näe...?!!
Och vet du, jag har hört att det t.o.m finns kvinnor som har haft sex med mer än en person!!!!!
-va, näe?! Finns det verkligen sådana ovärdiga kvinnor?

Jo jag har hört att det finns kvinnor som både känner åtrå, kåthet och som tycker om att ha sex, och dessutom njuter av att leva ut denna känsla.
-Nä, fy va ovärdigt, det låter som något vi borde förkasta och spotta på, ja det gör vi! Jag tycker vi ska kalla dessa kvinnor för lössläppta och håna och se ner på dem för att de öppet lever ut sin sexualitet och är öppna med sina känslor och sin passion. Det gör vi.

För det måste ju vara osannolikt att det är möjligt för kvinnor att ha en egen sexdrift? -Nä, för det har väl bara prostituerade..?! Eller?! :va
-Menar du verkligen att det också skulle finns vanliga kvinnor med dessa drifter och begär? Och att de också skulle ha en egen vilja att leva ut dessa sexuella tankar och känslor, och att de också skulle kunna vara kåta?
-Kåta? Näe, fy va ovärdigt! En kvinna ska inte känna så. Då är hon smutsig. Det är ju ovärdigt att en kvinna har en egen sexlust och dessutom har sex (!), ja det är f-n t.o.m äckligt.
-Vet du, jag tycker vi ska benämna dem som lössläppta och håna dem, för så här kan vi inte ha det.
-Bra idè, vi är nedlåtande mot dem, för så här kan vi inte ha det, kvinnor som är fria i sin sexualitet.

.

Tagga ner nu lilla stumpilumpan, jag vill bara inte att mina barn ska få kliande varbölder i ansiktet när deras mamma ger dem en godnattkyss för att hon har sugit så mycket krogvaktsballe. Det är gött med slampor, absolut, men av ovan nämnda skäl har de sina begränsningar. Och efter 20 brukar de snabbt schangsera till slappa kinakrogskärringar med hesa röster.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det är gött med slampor, absolut, men av ovan nämnda skäl har de sina begränsningar.
Och efter 20 brukar de snabbt schangsera till slappa kinakrogskärringar med hesa röster.

Ok, alltid bra med nya vetenskapliga rön.
Som att kvinnor som har haft sex med någon annan
än dig transformeras till alkoholiserade gula
blendrökande vrak efter tonåren.

Vem hade kunna ana det. :confused:

Det är ju trots allt en avsevärd mängd damer vi talar om.
Närmare bestämt 100.00000% av alla nu levande kvinnor
(avrundat till 5 decimaler och under förutsättning
att du inte blivit knullad av mer än 250 kvinnor.
Eventuella män räknas inte med i denna ekvation.)

Det finns dock ett enda undantag.
Lena! Lena har knullat runt som fan.
Har två nära vänner som under mycken
glädje borrat tillsammans med henne.
Sedan har det ju som rapporterats i
tabloidpressen borrats och borrats.

Resultat? 24 år efter 20 ser hon ut så här:
lenaph2004album_65597950.jpg

Tyvärr syns inte kroginredningen, slappheten
och hesheten så bra på bild, men den bör ju
enligt senast rapporterade rön finnas där.

Övriga 100.00000% av våra lejdis ser således ut ungefär så här:
18.jpg

Unless............

Nämen vad är det jag gör? :näsblod

Matar troll.:fatta!

Sorry igen.....

/e

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
:D

Men du, ödsla inte mer tid, jag driver bara med Dunderhonung. För att vara seriös: Jag tycker inte man ska knulla på första dejten. Jag skulle inte vilja ha en kvinna på ett seriöst sätt som har varit runt för mycket. Jag ser det definitivt som något positivt att TS tjej inte lägger upp sig direkt. Att få detta till att alla kvinnor ska vara oskulder är ju något fantasifullt. Tycker du inte?

Låt mig få ha min smak av kvinnor så kan du och andra ta de som knullat runt hejvilt sen de var småbarn och låt andra tycka vad de vill i de här frågorna och lev ni efter masshysterin som söndagsbilagorna och Veckorevyn propagerar för. Den som gör att tjejer väljer att bli av med oskulden när de är 12 år, för det "ska man" liksom, och blir skadade för livet.

Kan vi komma överens om det? Annars får du komma med några vettiga argument till varför jag inte bör tycka som jag tycker.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
:D

Men du, ödsla inte mer tid, jag driver bara med Dunderhonung. För att vara seriös: Jag tycker inte man ska knulla på första dejten. Jag skulle inte vilja ha en kvinna på ett seriöst sätt som har varit runt för mycket. Jag ser det definitivt som något positivt att TS tjej inte lägger upp sig direkt. Att få detta till att alla kvinnor ska vara oskulder är ju något fantasifullt. Tycker du inte?

Låt mig få ha min smak av kvinnor så kan du och andra ta de som knullat runt hejvilt sen de var småbarn och låt andra tycka vad de vill i de här frågorna och lev ni efter masshysterin som söndagsbilagorna och Veckorevyn propagerar för. Den som gör att tjejer väljer att bli av med oskulden när de är 12 år, för det "ska man" liksom, och blir skadade för livet.

Kan vi komma överens om det? Annars får du komma med några vettiga argument till varför jag inte bör tycka som jag tycker.

Klassiskt fall av Hora/Madonna-komplexet. Ett psykoanalytiskt begrepp som syftar på att vissa män har svårt att se kvinnor som sammansatta individer när det gäller deras sexualitet. Idén föreslogs först av Sigmund Freud. Freud fann att vissa män hade svårt att se en och samma kvinna som mål för både romantiska och sexuella begär. Kvinnor delades upp i en falsk dikotomi: älskad eller älskarinna.

Ps. Dunderhonung är kung (eller ska man säga drottning)Ds.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...