Lesbiska och nudister är alltid sånna du inte vill ska va det!
En av mina vänner (och hennes flickvän) är lesbisk.
Jag bor relativt nära en nudiststrand.
Jag kanske borde dyka djupare i ämnet.... (eller i sjön)
Skulle aldrig grovhångla med nån ute på stan, men en kyss är ofta trevligt!Lugnt, hoppas det löser sig och att ni "finner varann". Vi Libaneser är rätt grymma Ang. respekten mot andra osv är det oxå skitviktigt, man står inte och råhånglar vid bussen t.ex framför allt och alla osv osv. Respekt mot gemene man kommer återkomma ofta.
"Granne med Oldsberg"...Gbg antar jag haha, du är välkommen till Storstan whenever
Precis så jag känner, man är så van vid att efter nån vecka så är det sänghalmen som gäller, men har man hittat en tjej som håller på sig så är hon inte ute för att leka och det känns tryggt(nu påstår jag inte att bara man får borra efter en vecka så vill alla bara leka av sig lite)Ah, libanesiskor kan vara sjukt fräscha. Särskilt de kristna som tagit intryck av fransyskorna. Och det Dani säger skulle jag tro stämmer ganska bra. Men när du väl blir accepterad så har du antagligen samma nytta av och blir själv del av deras familj. Har själv en fru med ursprung från den nedre medelhavsregionen och man vet mer vad familj innebär därnere. Så det ska vara. Men visst blir det nog lite extra skeptiska blickar mot en svensk i början.
Lycka till och var glad att det inte är ligga direkt. Då vet du att du fångat en ordentlig tjej.
Skönt att det är fler som har den uppfattningen!Det har dom!
Jag kanske borde dyka djupare i ämnet.... (eller i sjön)
Gör det, återkom med (detaljerad) rapport!
Kan någon rekomendera en bra undervattenskamera då?
Iofs räcker det med ett sjujäkla teleobjektiv från min altan, om man skulle vara lagd åt det hållet.
Nakenbada i umeå förresten? Låter föbaskat kallt!
Så när du startar en tråd och frågar om vilket teleskop du ska önska dig i julklapp så vet vi vad som är på gång... Att du vill sitta och smygtitta på 67-åriga tanter med taxöron som hänger ner till fotknölarna.Iofs räcker det med ett sjujäkla teleobjektiv från min altan, om man skulle vara lagd åt det hållet.
Och badbyxorna värmer inte så mycket som du tror, så du kunde lika gärna ha skrivit "bada i Umeå"
Sen när är det kul att en stad förstörs pga krig och att oskyldiga dör? Väx upp!
Lika kul som att man skulle kalla en tjej nåt "skoj" efter hon blivit brutalt våldtagen. Sen när är det kul att en stad förstörs pga krig och att oskyldiga dör? Väx upp!
Skulle aldrig grovhångla med nån ute på stan, men en kyss är ofta trevligt!
Japp, Gbg är det som gäller, men är i Thn lite då och då!
Ordnade förresten precis ett extrajobb åt hennes bror så det får jag förhoppningsvis lite cred för!
Jalla! Jalla! borde väl ge lite insikt.
Nedå, libaneser är väl haleuropéer typ så det ska inte vara några problem.
Precis så jag känner, man är så van vid att efter nån vecka så är det sänghalmen som gäller, men har man hittat en tjej som håller på sig så är hon inte ute för att leka och det känns tryggt
Självklart får man ju känna sig fram o göra saker som båda känner sig bekväma med.Jo men jag är oxå av den uppfattningen sen finns det ju inga givna regler för nåt, det är nåt mellan dig och henne och eftersom hon redan "förklarar" för dig hur det funkar osv gentemot andra mm så lär hon väl även visa dig vad som är OK och inte.
T-Town rulezor y0
Extrajobbet kommer definitivt ge dig lite aktning och kommer oxå visa att du är medmänsklig och kommer att tas väldigt bra av hennes familj. Bra där
Taliban, med min dåliga skäggväxt???? Nä jag får nog hålla mig till nåt lite mindre manligt!Vad trevligt att det finns fler än jag som uppskattar lite värdighet bland kvinnor av idag. Är du också taliban?
Ang. att impa på henne så ska du inte ha tips på det. Du ska impa på henne genom att va dig själv och om inte det räcker så ska du inte behöva göra dig till, punkt!
Hur som hur, jag är född i Libanon och är således...Libanes. De uttryck och framförallt uttal som de andra skrivit här är helt åt helvete fel. Det finns bokstäver i det arabiska språket som en "västerlänning" aldrig kommer kunna säga, jag har bott här sen -89 och mina vänner (Svenskar, juggar mm) kan fortfarande inte uttala vissa bokstäver utan det blir ett mellanting som leder till att man bara garvar åt dom...men att våga försöka är positivt
Ang. dejtandet...vissa Libanesiska familjer är med moderna än genomsnittsSvensson (inget högt procenttal på det men du hajar) medans de flesta är som vilka pappor och mammor som helst som inte vill att deras dotter ska bli utnyttjad för att nån kille (Svensk eller annan nationalitet oxå för den delen...utländska killar är inte "bättre") ska få ligga. Skillnaden i detta är att eftersom familjen och alla de band som kommer med betyder så mkt för t.ex en Libanesisk familj så gör man mkt för att ens nära och kära ska bli sårad.
Det innebär att man är strängare och vill veta vad för kille ens dotter träffar, vad gör han, vem är hans polare och vad gör han på fritiden....t.ex då va. Detta kan gå i överdrift utan att familjen menar detta...jag känner dock igen det då jag har två systrar som är äldre än mig men som jag ändå skulle nita sönder och samman första bästa som skulle såra dom. Det är helt enkelt en gen vi Libaneser har, vi tar hand om de våra och även killarna i familjen så det ter sig inte enbart mot tuttlisorna i familjen.
Det finns naturligtvis oxå extremister (inom alla religioner) som förbjuder döttrarna att träffa killar och som kräver att de ska gifta sig osv osv osv men de är inte många.
Mitt råd till dig skulle va att pejla läget på hennes familj...är de tokstränga eller är de mer öppna i tanke och sätt och är integrerade? Är de det senare så bete dig som folk och visa respekt...det är otroligt viktigt. Du behöver inte hälsa på hennes familj det första du gör och komma med blommor osv men om detta leder nånvart och ni blir ihop så hälsa på hennes familj och visa att du har stake nog att möta hennes föräldrar och syskon så att de får ett ansikte till svennebananen som deras dotter träffar.
Detta kommer inte bara leda till att du själv får respekt utan även att du och tjejen ifråga får mer förtroende till att hitta på saker och även friare tyglar vid såna löjligt simpla saker som att övernatta ihop på nåt hotell eller whatever om ni är iväg nån helg.
Jag själv är väldigt Svensk av mig i sättet men den här Libanesgenen är ändå djupt rotad och jag tycker ärligt talat att den är bra om man tar fram den vid rätta tillfällen och inte överdriver saker och ting. Jag är oxå väldigt jämnställd och tycker att killar som tjejer ska få lika mkt fria tyglar så det inte är så att tjejen ska va en ängel och killen får knulla allt som rör sig, typ. Nu är inte alla lika perfekta som mig men de är inte heller automatiskt bergsgetter utan någon som helst förståelse för att de bor i ett annat land och utan vilja till anpassning.
Lycka Till hur som hur, känn dig fram och använd hjärnan bara så ska det nog gå bra.
Får man fråga var i Libanon hon är ifrån samt vilken religion hon har? Bara nyfiken för det kan spela roll gällande hur hon och hennes familj är
Lika kul som att man skulle kalla en tjej nåt "skoj" efter hon blivit brutalt våldtagen. Sen när är det kul att en stad förstörs pga krig och att oskyldiga dör? Väx upp!
Det där är inget som du egentligen behöver känna dig träffad av.
Det är andra halvan av ett gammalt (Och i och för sig ganska dåligt skämt) som i sin helhet lyder "Hon heter Berit men vi kallar henne Beirut för att hon är så bombad".
Det är meningen att det roliga ska vara att just den personen är korkad men jag kan förstå att dom som faktiskt varit i eller har anhöriga som varit i Beirut när det varit skottlossning och bombningar inte ser det roliga i det.
Bomber och krig är aldrig kul.
Och jag kan hålla med om att det kanske är smaklöst att lägga in det i en tråd där det handlar om just personer därifrån (Eller andra delar av världen där det varit eller är krig)
Men det dåliga skämtet har i sig inget egentligen att göra med rasism eller att invånare i Beirut skulle tycka att det var roligt med bomber.
Är folk verkligen så känsliga nu för tiden att man inte kan driva med någonting?
Det där är inget som du egentligen behöver känna dig träffad av.
Det är andra halvan av ett gammalt (Och i och för sig ganska dåligt skämt) som i sin helhet lyder "Hon heter Berit men vi kallar henne Beirut för att hon är så bombad".
Det är meningen att det roliga ska vara att just den personen är korkad men jag kan förstå att dom som faktiskt varit i eller har anhöriga som varit i Beirut när det varit skottlossning och bombningar inte ser det roliga i det.
Bomber och krig är aldrig kul.
Och jag kan hålla med om att det kanske är smaklöst att lägga in det i en tråd där det handlar om just personer därifrån (Eller andra delar av världen där det varit eller är krig)
Men det dåliga skämtet har i sig inget egentligen att göra med rasism eller att invånare i Beirut skulle tycka att det var roligt med bomber.
hade det varit tvärtom och ngn svensk hade skrivit: " ett ansikte till blattejäveln" hade det förmodligen blivit ett jävla levande på er, det hade skrikits rasist till höger å vänster, var e bullysmile när man behöver honom
Självklart får man ju känna sig fram o göra saker som båda känner sig bekväma med.
På henne lät det i alla fall att han blev väldigt glad. Dock vet han ju inte vem jag är än!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|