Dejtingsajter

Non@me

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
På gång
Jag skulle vilja veta vad ni anser och tycker om att ens sambo som man lever ihop med är registrerad på diverse dejtingsajter (både utlänska och svenska).
Där han då har en kontaktannons där han söker efter nån tjej från 18 och uppåt. Skickar meddelande + virtuella kyssar och dylikt till olika tjejer.
Skulle kännas som en spark i baken om nån av ens tjejpolare är inne där och ser att ens sambo söker tjejer på nätet. Vet ju inte om han tänkt att träffa dom IRL. Men jag tycker inte det är moraliskt rätt.
Trodde att ett förhållande skulle bygga på ärlighet gentemot varann. Så frågan är om man är ett surrogat tills han hittat nånting bättre.

Från en ledsen tjej :(

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det där låter inget vidare. Har du inte konfronterat honom så är det dax nu.

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Non@me skrev:
2285939 Jag skulle vilja veta vad ni anser och tycker om att ens sambo som man lever ihop med är registrerad på diverse dejtingsajter (både utlänska och svenska).
Där han då har en kontaktannons där han söker efter nån tjej från 18 och uppåt. Skickar meddelande + virtuella kyssar och dylikt till olika tjejer.
Skulle kännas som en spark i baken om nån av ens tjejpolare är inne där och ser att ens sambo söker tjejer på nätet. Vet ju inte om han tänkt att träffa dom IRL. Men jag tycker inte det är moraliskt rätt.
Trodde att ett förhållande skulle bygga på ärlighet gentemot varann. Så frågan är om man är ett surrogat tills han hittat nånting bättre.

Skulle min tjej göra så hade jag dumpat henne på fläcken.
Ställ dig frågan vad din sambo gör på dejtingsaiter. Inte för att få nya recept på fattiga riddare eller tips på hur man öppnar ett juicepaket utan att hälften rinner ut. Han är där för han vill hitta något nytt eller nått vid sidan om.
Skulle han bara vara där för att han gillar att flörta/ragga så är det i min värld ialla fall helt fel. Man raggar inte på andra när man är sambo.

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Beror väl lite på om man har haft konto och har vänner där, samt att man numera står som "upptagen" eller liknande. Detta förutsätter dock att man har ett förhållande där man litar på varandra.

Står han som singel eller flirtig går det ju bort!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
MjO skrev:
2285982 Beror väl lite på om man har haft konto och har vänner där, samt att man numera står som "upptagen" eller liknande. Detta förutsätter dock att man har ett förhållande där man litar på varandra.

Står han som singel eller flirtig går det ju bort!

Äh vaddå, vänner mailar man till eller ringer..........

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag skulle fan klassa det lika illa som otrohet i stort sätt, sådär ska han inte hålla på! Är man lycklig tillsammans ska man inte hålla på och lägga ut kontaktannonser.
Jag skulle nog inte lita på min sambo för fem öre om hon gjorde så, utan då får hon nog packa ihop och dra (eller jag).
Visst att man kanske kan snacka på ett forum t.ex. med diverse folk man aldrig träffat, men att sätta ut en kontaktannons är nog lite "over the top"

Snuttan

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
röd å vit...
Non@me skrev:
2285939 Skickar meddelande + virtuella kyssar och dylikt till olika tjejer.
Hmmm... Vem äger/står på kontraktet till bostaden? Om det är du tycker jag att du ska byta lås... Datorn ställer du utanför (om den tillhör honom). Och resten av hans prylar. Varför hålla fast vid någon som han?

Dark_Messenger

Guest
Där går fan gränsen. Att man är kompisar med både tjejer o killar etc. det måste man acceptera. Men i en seriös relation håller man inte på sådär. Bara snudd på bättre än att vara otrogen.

Konfrontera snubben o fråga varför han hänger på datingsajter när han har dig. Lovar att han kommer få svårt att förklara den! :tummenupp

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Det finns ju lite olika sätt att tackla det.

1: Dumpa fan utan diskussion
2: Ta ett rejält snack om det, dock tror jag inte att han kommer att sluta om det gått så långt.
3: Låt en av dina vänner regga sig och kolla vad han gör där. Raggar han uppenbart gå till punkt 1.

björn

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Non@me skrev:
2285939 Jag skulle vilja veta vad ni anser och tycker om att ens sambo som man lever ihop med är registrerad på diverse dejtingsajter (både utlänska och svenska).

Nej, sånt håller man inte på med om man är 2... absolut inte sambo. Skulle kastat datorn, typ så här :argpådato

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Regga dig själv eller be din kompis regga sig på sidan och börja ragga på din sambo. Verkar han intresserad av att göra nått så dumpa han / konfrontera han.

Känns som att datinsajter är kanske inte ett ställe man söker "bara vara kompis" relationer..

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Non@me skrev:

Pfjaaa... Reggade du dig här för att få svar på den frågan? Eller är du ute efter hämnd? I så fall har du kommit rätt! :banana

För övrigt undrar jag varför det kommer kännas som en spark i baken först när en tjejkompis ser det? Hur fan känns det nu då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är ju bara att dumpa, han har för avsikt att flörta kommer han säga men han skulle lätt gå hela vägen om han fick chansen. Troligtvis gör han det redan utan att du inser det.
En sån kan du aldrig lita på, tro mig då jag själv har varit en sådan. Svinaktiga beteenden som man alltid kom undan med, i efterhand tycker jag nästan synd om mitt ex men bara nästan då hon knullade runt som en tok hon också. Iofs efter att hon fick reda på vad jag gjorde men ändå :näsblod

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker Martin Timell borde bli moderator i OT.

När fan räcker det, ingen drogfri människa kan hävda att mitt spammande är värre än dessa kärlekstrådar från tjejer i övre MF-åldern utan MC.

fy fan

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Markus skrev:
2286079 Jag tycker Martin Timell borde bli moderator i OT.

När fan räcker det, ingen drogfri människa kan hävda att mitt spammande är värre än dessa kärlekstrådar från tjejer i övre MF-åldern utan MC.

fy fan

Jag har varit i kontakt med farbror Barbro, men han (hon?) hade fullt upp med nåt hifi-forum.

Förslag på moderatorer? Lill-Babs? Lotta Engberg? Nån med erfarenhet av massor av män och smaskig otrohet måste det nog vara iaf.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy