PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Vägrar svara på frågan då det lär vara många som "bräker" ut att "jag minsann aldrig blivit kuggad". Men läser med nöje det dom som delger svaret på frågan ?
Guilty as charged...Vägrar svara på frågan då det lär vara många som "bräker" ut att "jag minsann aldrig blivit kuggad". Men läser med nöje det dom som delger svaret på frågan ?
Född -57 eller tidigareVadå köra upp på motorcykel??? Körde upp med bil - det räckte
Jepp - gamla o goda årgångar, men har väl passerat bäst före datum....Född -57 eller tidigare
Själv född -59 tog A-kortet 44 år efter B-kortet. Enkelt? Nej, dett blir inte lättare med åren, jag lovar!!! Men det gick bra, vid första försökt.Jepp - gamla o goda årgångar, men har väl passerat bäst före datum....
Förra året!!! Gratulerar, men varför just då?? Var fanns hojintresset innan? (kvävt i sin linda av karriär, familj, ekonomi????)Själv född -59 tog A-kortet 44 år efter B-kortet. Enkelt? Nej, dett blir inte lättare med åren, jag lovar!!! Men det gick bra, vid första försökt.
Efter en -jag skulle inte kalla den god- natts sömn så har jag fått tillräckligt mycket distans till gårdagen för att försöka mig på en analys av vad som hände. Förhoppningsvis hjälper det även mig i bearbetningen:
Efter den sista fadäsen så kom provledaren och gjorde slut på mitt lidande. Jag kan absolut inte klandra honom, jag skulle inte vilja ha mig själv på vägarna i det tillstånd jag befann mig just då.
- Jag var otroligt nervös hela sista veckan innan uppkörningen. Redan när jag satte mig på hojen för att åka till testområdet så märkte jag att jag var stel och att det påverkade min körning. Så från start hade jag ingen bra känsla på hojen.
- Jag hade många småsaker rörande uppkörningen i huvudet ("Ska man ha övningskörningsvästen på?", "Ska jag ha hjälmen på när jag leder in hojen?") o.s.v. vilket ytterligare spädde på nervositeten.
- Säkerhetskontroll: Fick kolla stötdämpningen, inga problem
- Leda hojen: Gick bra
- Lågfarten: Satte ner foten 2-3 gånger ganska omgående. Senare delen av lågfarten gick bättre, men fick inget flyt i körningen. Blickpunkterna som jag tidigare så nogsamt övat in försvann från medvetandet.
- Högfarten: Själva slalomen och vändningen gick bra, men vid inbromsningen så låste jag bakhjulet rejält.
- Bromsprov 70: Låste bakhjulet, fick en blackout och lättade på både fram- och bakbroms.
Planen framåt är att se till att öva mer för att komma tillbaka till den bra magkänsla jag hade efter mitt "genrep" i söndags då alla moment bara klaffade, gång efter annan.
Till nästa uppkörning är jag mer ödmjuk och som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag lärt mig att livet går vidare, med eller utan A-kort även om det är svårt/omöjligt att förstå det i stunden.
Jag är lite rädd att jag nästa gång, istället för att vara nervös för själva körprovet, kommer vara rädd för själva nervositeten (förväntansångest). Fördelen är ju dock att jag nu vet upplägget och slipper fundera över ovidkommande småsaker.
Om jag kuggar för andra gången så ringer jag bara en körskola och köper så många lektioner som krävs för att kunna behålla lugnet även vid uppkörningen. Tredje gången gillt, måhända?
Låg i mitten på enkelriktade gator.
Det finns tyvärr en del olika falanger med olika religiösa idéer om vars man ska ligga på olika vägar, även hos körkortsförrättarna.Är det inte det man bör göra? Tänker att risk för möte är låg på en enkelriktad gata
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |