Demokrati eller inte?

Avskaffa kungahuset?

• Antal röstningar
    0

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
1 Om jag nu verkligen är Persona non grata här på forumet så får ni väl för fan se till att jag blir bannad istället för att sitta och lipa om det.

2 Gladh, jag har alltid gillat dig och de tecken på intelligens/omdöme du har visat. Därför var det extra störande att det var du som skrev de så kallade "välmenande råden". Jag hade säkert uppskattat dina kloka ord om jag hade varit ett 15-årigt moppefucko.
Blir hellre kallad Miffo än klappad på huvudet.
Jag vägrar att tiga när någon kliver in i en tråd och inte har något vettigare än "lägg ner" att säga. Sorry. I det fallet så ligger provokationen i den andra pennan.

3 Get off my side? Har vad jag minns inte bett någon att varken Get on eller Get off my side? Folk får tycka precis vad fan de vill, naturligtvis. Måste ju då anta att det gäller mig också. Den dagen då jag ändrar åsikt för att det inte passar någon annan lär ju inte inträffa innan ett stort svart hål äter upp oss. Då lovar jag att ändra mina åsikter beträffande religion, men det är ett ämne för en anna tråd/poll... :tungan

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
capi skrev:
1 Om jag nu verkligen är Persona non grata här på forumet så får ni väl för fan se till att jag blir bannad istället för att sitta och lipa om det.

2 Gladh, jag har alltid gillat dig och de tecken på intelligens/omdöme du har visat. Därför var det extra störande att det var du som skrev de så kallade "välmenande råden". Jag hade säkert uppskattat dina kloka ord om jag hade varit ett 15-årigt moppefucko.
Blir hellre kallad Miffo än klappad på huvudet.
Jag vägrar att tiga när någon kliver in i en tråd och inte har något vettigare än "lägg ner" att säga. Sorry. I det fallet så ligger provokationen i den andra pennan.

3 Get off my side? Har vad jag minns inte bett någon att varken Get on eller Get off my side? Folk får tycka precis vad fan de vill, naturligtvis. Måste ju då anta att det gäller mig också. Den dagen då jag ändrar åsikt för att det inte passar någon annan lär ju inte inträffa innan ett stort svart hål äter upp oss. Då lovar jag att ändra mina åsikter beträffande religion, men det är ett ämne för en anna tråd/poll... :tungan

1 Beror på hur moderatorerna uppfattar dig. När jag läste ditt svar hade jag gärna förordat en banning, men det är inte upp till mig - varken då eller nu.

2 Va skönt att du åtminstone sett "tecken" på inteligens och omdöme. Ska jag bli glad över det?
Mina råd till dig gav jag för att det är trevligt att personer som tänker orkar debatterar på detta fora. Men att det är likaledes trevligt att man inte ger sig på sina sk. meningsfränder. Det du inte lyckades med var att avsluta diskussionen på vettigt sätt. Det enda du gjorde var att du agerade just som ett bortskämt moppefucko som envist proklamerade "jag har rätt ni har fel, jag har rätt ni har fel - och dessutom är det min min min tråd".
Konstruktivt?
Nej!

För övrigt har jag inte sagt att du är välkommen. Jag har bara sagt att du kunnat bli ett välkommet inslag i debatten.

Nu skiter i allafall jag i denhär tråden.

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,430801,00.html

Han går från klarhet till klarhet som en vis, upplyst representant för Sverige.

Hur då menar du?? Genom att sköta sitt jobb?

Han kan inte åka iväg på officiellt statsbesök och sen snacka skit om sin värd så fort han kommer hem. Förutsatt att citatet är riktigt så tycker jag att han balanserar det snyggt - Han har inte fått intrycket av att hans värd är en förtryckare, men han stänger inte helt dörren för att det faktiskt vara så.

Vi har officiella förbindelser med Kina ....
Varför är det värre med Brunei?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Hur då menar du?? Genom att sköta sitt jobb?

Han kan inte åka iväg på officiellt statsbesök och sen snacka skit om sin värd så fort han kommer hem. Förutsatt att citatet är riktigt så tycker jag att han balanserar det snyggt - Han har inte fått intrycket av att hans värd är en förtryckare, men han stänger inte helt dörren för att det faktiskt vara så.

Vi har officiella förbindelser med Kina ....
Varför är det värre med Brunei?

Därför att han är där på privatbesök och inte på officielt statsbesök.

Brunei har ingen fri press, ett parti med 200 medlemmar, ett antal samvetsfångar som ännu inte efter flera år fått rättegång. DumKungen (tm) har inget där att göra så länge han är kung. Hann får ha vilka polare som hellst så länge han är privatperson, men vänta nu - han kan ju inte vara privatperson eftersom han har bördsrätt av födsel.

Nä, gör om gör rätt, avsätt.

gladh

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gladh skrev:
Därför att han är där på privatbesök och inte på officielt statsbesök.

Brunei har ingen fri press, ett parti med 200 medlemmar, ett antal samvetsfångar som ännu inte efter flera år fått rättegång. DumKungen (tm) har inget där att göra så länge han är kung. Hann får ha vilka polare som hellst så länge han är privatperson, men vänta nu - han kan ju inte vara privatperson eftersom han har bördsrätt av födsel.

Nä, gör om gör rätt, avsätt.

gladh

Förvisso inte ett officiellt statsbesök men dock godkänt av Sveriges riksdag.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Resan till Brunei tycker jag var fel när vi skickar en person som vi fråntagit rätten att uttala sig politiskt. Han kommer få fan för sina uttalanden om Brunei, men vad ska han göra när han ombeds uttala sig. Det är inte bara en slak lina han har att balansera på, det är desutom en klen sådan.

Jag blir inte klok på om detta är attt betrakta som statsbesök eller inte men jag har hört att det var officiellt med en representant för regeringen närvarande.

Med tanke på att han nu åkte dit så anser jag att hans utalanden är rätt ok. Han måste vara försiktig eftersom han flås levande av media om han trampar fel, vilket han har gjort nu. Problemet är bara att han hade fått fan om han öppet kritiserat Bruneis statsskick också.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Problemet är bara att han hade fått fan om han öppet kritiserat Bruneis statsskick också.

Problemet är väl att de är polare sen gammalt och därmed tror jag att DumKungen(tm) inte har några större betänkligheter vad gäller förvarandet av Hassanal Bolikah. Dessutom delar de ju på en facination för snabba bilar - så de har nog inga problem med umgänget. I detta fallet så är det DumKungen(tm) som själv har slackat linan.

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:
Problemet är väl att de är polare sen gammalt ....

Enligt vem?? Tarras-Walberg(?) förnekar bestämt förekomsten av en vänskapsrelation mellan Knugen och Sultanen. Varför skulle hon ljuga?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Enligt vem?? Tarras-Walberg(?) förnekar bestämt förekomsten av en vänskapsrelation mellan Knugen och Sultanen. Varför skulle hon ljuga?

Göteborgsposten 1 februari:
Utrikesdepartementets protokollchef Chatrine von Heidenstam berättar att det var kungen själv som bad att statsbesöket i Vietnam skulle förlängas till att även omfatta Brunei och sultanen.
- De är kompisar. Han har varit där en gång tidigare på privat besök.

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Dagens AB

" Hovets presschef Elisabeth Tarras-Wahlberg vill dock inte kalla dem ”kompisar". Till DN har hon sagt:
– Kungen och sultanen är inte "kompisar". Sultanen känner inte kungen, jag tror att de har träffats en gång. "

Vem ska man tro på, tro på, tro på när,
Tro på när allt är så här....

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chrille skrev:
Resan till Brunei tycker jag var fel när vi skickar en person som vi fråntagit rätten att uttala sig politiskt.

...

Exakt.

Vill han träffa sina polare står det honom fritt. När han gör det i egenskap av kung blir han dock en representant, officiell eller inte. Börjar han då härja om att "det ser bra ut, för kungen hälsade på alla", ja då vettefan om han är speciellt lyckad.

Men vem vet, han kanske drar in en jätteaffär för...eh..... tja, nåt...

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
gladh skrev:
Göteborgsposten 1 februari:
Utrikesdepartementets protokollchef Chatrine von Heidenstam berättar att det var kungen själv som bad att statsbesöket i Vietnam skulle förlängas till att även omfatta Brunei och sultanen.
- De är kompisar. Han har varit där en gång tidigare på privat besök.

gladh

Jag tror...att någon har försagt sig.. :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
Hmmm, mina pengar ligger inte på Elisabeth iallfall. PR-människor är ofta inte helt objektiva.

Och journalister är inte en typ av pr-människor? De skapar vad vi lär oss att uppfatta som sanningen. Skrämmande...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Dagens AB

" Hovets presschef Elisabeth Tarras-Wahlberg vill dock inte kalla dem ”kompisar". Till DN har hon sagt:
– Kungen och sultanen är inte "kompisar". Sultanen känner inte kungen, jag tror att de har träffats en gång. "

Vem ska man tro på, tro på, tro på när,
Tro på när allt är så här....

Tarras-Wahlberg tror mer på monarkin än vad kungahuset själv gör. :va
Så jag ser UD:s Protokollchef som en mer opartisk källa. Dessutom, varför vill man ta initiativ till att träffa någon man inte är polare med och dessutom ha privata samtal med den samme.

I rest my case

gladh

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chrille skrev:
Och journalister är inte en typ av pr-människor? De skapar vad vi lär oss att uppfatta som sanningen. Skrämmande...

En typ, möjligt. Men långt ifrån samma typ som tarras.

Edit: Var inte den andra en protokollchef från UD? Rätt hög trovärdighet där faktiskt.

Edit2: Vafan, jag är o spammar CS-tråden, jag hinner inte med.....

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...