Demokrati eller inte?

Avskaffa kungahuset?

• Antal röstningar
    0

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
@capi, word of advice

Du började bra med en resonerande läggning. Bemötte de flesta argumenten med filosofisk, politisk och/eller sociologisk ansats. Ok trådnamnet var lite missvisande men vi är alla nybörjare någon gång i poll-samanhang.
Men som alla vet, när man vridit en boll tillräckligt mycket fram och tillbaka så har man sett hela ytan. Där någonstans tog ditt tålamod slut och argumenteringen började bli lite sluggerartad med ömsom sarkasm, ömsom ren otrevlighet. Fram tills dess var det strålande.

En diskussion är en diskussion, en debatt är en debatt och oftast så fins det ingen vinnare bara ett utbyte av åsikter. Så om du tagggar ner lite inför nästa omgång - i nästa tråd - så är du ett välkommet inslag i gruppen "villgärnadebbateraförviärfrustrerade". :tummenupp

gladh

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Bingo skrev:
Jo, Socialdemokraterna är skitduktiga när det kommer till val. Ni vinner alltid :D

"Ni"??? Det tar jag som en förolämpning, vad får dig att tro att jag är sosse?

"Hellre död än röd" är mitt motto :D

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Skalman skrev:
"Ni"??? Det tar jag som en förolämpning, vad får dig att tro att jag är sosse?

"Hellre död än röd" är mitt motto :D

Ähh Skalman. Kom ut ur garderoben. Du vill ju vara en avundsjuk, lämmeltågsföljande, vaneröstande, fetarslad bidragstagare som vi andra sossar.
:rolleyes:

gladh

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
gladh skrev:
Ähh Skalman. Kom ut ur garderoben. Du vill ju vara en avundsjuk, lämmeltågsföljande, vaneröstande, fetarslad bidragstagare som vi andra sossar.

gladh

Eh. Nä. Fast fetarslad var ganska nära sanningen :tungan

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Jepp, fetarslad är en typisk sosse-egenskap.

Annars brukar pösmagat betongblock, verklighetsfrånvänd maktgalning, miffo, politikerjävel och andra epitet funka bra :3freak

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:
Annars brukar pösmagat betongblock, verklighetsfrånvänd maktgalning, miffo, politikerjävel och andra epitet funka bra :3freak

gladh

Men hur går det ihop med dina hippiepeaceloveandunderstanding-tendenser gladh?? Är du inte sosse likt förbaskat?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Men hur går det ihop med dina hippiepeaceloveandunderstanding-tendenser gladh?? Är du inte sosse likt förbaskat?

Självdistans, min käre långhårade kontorsslav, självdistans.
Tyvärr så har sossarna som parti famlat för mycket åt mitten, så jag måste ju få ondgöra mig ibland.
Annars så är jag en PK idealist :rolleyes:

gladh

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
gladh skrev:

gladh
Nu skrev du väl fel... det skulle väl vara :fakta och inte :rolleyes:?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
kaZmur skrev:
Nu skrev du väl fel... det skulle väl vara :fakta och inte :rolleyes:?

@kaZmur: även om du är kdu anhängare och därmed förmodligen inte läskunnig så borde du åtminstone kunna förstå symbolspråket :fatta!

:hihi
gladh

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
gladh skrev:
@capi, word of advice

Du började bra med en resonerande läggning. Bemötte de flesta argumenten med filosofisk, politisk och/eller sociologisk ansats. Ok trådnamnet var lite missvisande men vi är alla nybörjare någon gång i poll-samanhang.

suck...hur många gånger.....har jag förklarat trådens/pollen utformning?

Men som alla vet, när man vridit en boll tillräckligt mycket fram och tillbaka så har man sett hela ytan. Där någonstans tog ditt tålamod slut och argumenteringen började bli lite sluggerartad med ömsom sarkasm, ömsom ren otrevlighet.

Är det ok att bli störd av att folk skiter i att läsa trådjäveln innan de kräks ur sig sin goja? Vill dessutom minnas att jag i ett antal inlägg begravt diverse yxjävlar med de personer som berörts.

Fram tills dess var det strålande.

En diskussion är en diskussion, en debatt är en debatt och oftast så fins det ingen vinnare bara ett utbyte av åsikter. Så om du tagggar ner lite inför nästa omgång - i nästa tråd - så är du ett välkommet inslag i gruppen "villgärnadebbateraförviärfrustrerade". :tummenupp

Nu känns det genast mycket bättre då Gladh har sagt att jag är välkommen om jag taggar ner lite.

gladh

Börjar bli förbannat trött på allt jävla gnäll över hur jag har formulerat mig. Om någon tex gör ett inlägg i tråden som bara består av: Lägg ner. så skiter jag faktiskt fullständigt i om ngn tar till gråten när jag förklarar att det är valfritt att läsa/deltaga. Om man inte vill det så kan man ju på ren svenska: STICKA. Eller hur?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Sorry Capi, trodde precis som gladh att du hade förstått något men så är inte fallet. Fortsätt vinna trådar du ....

Du beter dig rent schizo i tråden och sen stör du dig på att folk inte följer dina regler ....som förändras allteftersom?

Men helt rätt av dig, ta till den trevliga tonen när Gladh ger dig ett par välmenande råd.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
capi skrev:
Börjar bli förbannat trött på allt jävla gnäll över hur jag har formulerat mig. Om någon tex gör ett inlägg i tråden som bara består av: Lägg ner. så skiter jag faktiskt fullständigt i om ngn tar till gråten när jag förklarar att det är valfritt att läsa/deltaga. Om man inte vill det så kan man ju på ren svenska: STICKA. Eller hur?

Så länge du fortsätter med den inställning du visar bländande prov på här så ska du inte bli förvånad om du fortsätter att få kängor av folk.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Men helt rätt av dig, ta till den trevliga tonen när Gladh ger dig ett par välmenande råd.
En rejäl käftsmäll är det enda språk en röding begriper :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
En rejäl käftsmäll är det enda språk en röding begriper :D

Visserligen, men till och med på gladh, den snällaste av dem alla? Räcker det inte att lugga honom lite pacifistiskt i håret?

Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
capi skrev:

Okej, om man sträcker ut en hjälpande hand och får den inte bara biten utan att MIFFOT även spottar en i ansiktet då blir även pacifist-gladh jävligt förbannad.
Jag drar tillbaka mina råd och lägger fram ett annat - låt bli att befinna dig på min sida.

Du kan få ett till föresten - lär dig skilja på vänner och fiender, annars kommer den ena kategorin att växa på den andras bekostnad.

gladh

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Du capi, jag sitter här och håller stenhårt med dig i sak vad gäller monarkin. Men ditt beteende är så dåligt och hela din diskussionsattityd är så undermålig att det ändå börjar kännas som att du har fel.. :7peta Sluta med det nu innan du börjar omvända en massa antirojalister bara för att dom vill jävlas med dig..

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
gladh skrev:
...

Du kan få ett till föresten - lär dig skilja på vänner och fiender, annars kommer den ena kategorin att växa på den andras bekostnad.

gladh

URRninja skrev:
...

Sluta med det nu innan du börjar omvända en massa antirojalister bara för att dom vill jävlas med dig..

Jag skrev det i tidernas begynnelse, dvs på sidan 3 typ. Get off my side capi, du motverkar saken...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
t-rex skrev:
Jag skrev det i tidernas begynnelse, dvs på sidan 3 typ. Get off my side capi, du motverkar saken...

Låt oss säga såhär Rexen.
- Du är en källa till inspiration :bow

gladh

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...