Lite kort info om våran stolta konung:
Kungen köper sina skräddarsydda kostymer hos det anrika Götrich på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Efter måttagning skickas kungens önskemål till den italienska skräddarfirman Corneliani. Priserna börjar vid 8 000 kronor.
* 8000 är rätt billigt för en kostym, det är vad jag får pröjsa med och jag skall köpa något REPRESENTATIVT.
Kungen kör BMW på somrarna. Vintertid tar han Volvon från Drottningholm in till Slottet.
BMW och Volvo är bland Sveriges vanligaste bilar så???
Den svenska slagverksgruppen Kroumata är kungens stora favoriter. Dessutom gillar han Spice Girls. :kocko
Det finns väl fler än kungen som har annan smak än dig???
Kungens apanage är 37 miljoner kronor om året.
Ok, det är vad det kostar, inte så dyrt med tanke på allt resande.
Sina sportkläder köper kungen på Peak Performance på Jakobsbergsgatan i Stockholm. När kungen valt vad han vill ha lämnar han snabbt butiken. Adjutanten sköter betalningen med kreditkort.
Vad är det med detta?? Peak är väl inget extremdyrt märke, dessutom svenskt. Bra att han gynnar svenska bolag.
Bernadottedynastin har suttit på Sveriges tron sedan 1818.
Varje svensk medborgare betalar varje år fyra och femtio för att bära kungahusets kostnader.
do the math Felix...
1,25 öre om dagen,,, fan jag har inte råd!!
Kungen har helt slutat att dricka kaffe. Med rökningen är det svårare, trots enträget tjat från barnen att lägga av.
Läs snustråden, det är svårt att sluta
På kungens vänstra lillfinger sitter två ringar. Innerst, den tunna vigselringen i gult guld. Utanför en maffigare s k vapenring dekorerad med ätten Bernadottes vapen.
Jag har också en ring, Goines på forumet har en PA enligt piercing tråden, mycket kungligare...
Kungen har rösträtt, men har aldrig utnyttjat den.
Och? finns inte många vettiga alternativ att rösta på heller..
Kungens finaste orden är den brittiska Strumpebandsorden. Han fick den av Drottning Elizabeth 1985.
Kungen åker på svensktillverkade skidor från Edsbyns skidfabrik.
Kungen har, förutom tillgång till ett antal slott, också några privata krypin ute i landet. Bland annat en fiskestuga i Tärnaby och en sportstuga i Storlien.
Gött att slippa stadens brus ibland!
Werner Vögeli är kungens egen kock. Han får ofta bakläxa på sina menyförslag eftersom kungen är noga med fetthalten i maten. Då stryker Vögeli alla goda ord som ”gräddstuvad” och ”smörad” i menyn, men lagar samma mat ändå.
Vilken buse, min fru ger mig bakläxa om jag lagar mat med för mycket smör i också
Carl XVI Gustaf är Sveriges 74:e kung vi vet namnet på.
Kungen har 192 800 000 kronor i förmögenhet.
Hmm, hur många vårdplatser är det?
Skall vi stjäla kungens förmögenhet och in förliva den i statskassan menar du???
Kungen bor i en 28-rummare på Drottningholms slott.
Kungen äter gärna middag på restaurang Eriks i Gamla stan.
På fötterna har kungen gärna skor av märket Rodport. Helst modellen ”Wibram”, med ultralätt cellgummisula, för 1 300 kronor.
Karln har rätt billiga kläder överlag faktiskt, skor för 1,3 är väl inte extremt?? vad kostar dina?
När kungen ser på nyheter på tv väljer han Aktuellt klockan 21.00.`
Jaha?
lol