Den här borde jag väl klara av =)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Alicia skrev:
Snackas det om två tjejdagar??
Oh låter intressant, så länge det inte krockar med någon tävling.
Tungt att vara Teamchef :hihi
Ja, ska jag sitta å kuska till Gotland så ska det vara 2 dagars, annars kuskar jag inte:)

Pejo skrev:
Hur många killdagar tror ni det är rimligt med ?
Killdagar är inte rimligt alls.
För vi ska ha tjäjjsnack å sånt på tjäjjdagarna :banana

Sluta nu spamma i MARIAs tråd :D
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Haha, jo två dagar ska det vara, jag trodde att du menade att det skulle bli en tvådagars dag till...krångligt de blev nu då... att det skulle bli fyra dagar allstå, en tvådagars tjejdag två gånger... äh

TinaTjejen skrev:
Ja, ska jag sitta å kuska till Gotland så ska det vara 2 dagars, annars kuskar jag inte:)


Killdagar är inte rimligt alls.
För vi ska ha tjäjjsnack å sånt på tjäjjdagarna :banana

Sluta nu spamma i MARIAs tråd :D
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Ni vill ha jämlikhet!
Men ändå så utesluter ni oss grabbar..... :argpådato

Stå ni vid spisen laga mat!
Låt mekandet o körandet överlåta på oss böjs!













NU FÅR JAG STRYK!
Me love it!
Gott nytt på er!
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Först: Grattis till den nya hojen! :tomten

Personligen tycker jag att den ser ALLDELES för stor ut för dig, men men...det är inte min rumpa i sadeln. :näsblod

Jag tycker dock att det är konstigt att du lägger upp denna tråden för att höra folks åsikter om storleken, men sedan viftar du bort alla åsikter som inte passar det du egentligen vill höra. :va
Du tar inte heller till dig några argument om att den skulle vara för stor, trots att dessa argument är både riktiga och framförda på ett bra sätt.

/Rikard
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Hur ser det ut nu då efter sankningen?? hur mycket kom hojen ner? måste du sanka satet ? bara undrar.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Konstigt att tjejer alltid får så många inlägg i sina trådar... -Blir lite avis. Ser kanon ut ju! Man behöver ju inte ha båda fötterna i när man stannar.
 

150MC #1

Liten tuva stjälper ofta stor Ducati
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati 749
Heja, heja! :banana Grattis till köpet! :tummenupp
Du skulle nästan platsa i vår eminenta klubb men hela 1,56... Fan, du är ju skitlång.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
det ser ju jättebra ut det där, inte alls så tokigt som jag trodde från början. Kul att du valde en hoj som inte är helt mainstream. Du kommer säkert att få många härliga mil i sommar med den där (för du ska väl inte bara torrsimma i garaget med den :tungan ). Bara en sak jag undrar över, fick du med stödhjulen eller? annars kan jag tipsa om att det finns superbilligt på Biltema. :tungan (Ta det där som ett skämt, och inte för allvarligt :) )Ta det lungt med den där tills du har vant dig vid vridet i den där för det lär va en väldans skillnad mot din gamla hoj. Du kommer garanterat att gilla den :tummenupp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Fast... Den är italiensk, så det är ingen "use and forget"-hoj, som hondan.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
Rikard Thunderace skrev:
Jag tycker dock att det är konstigt att du lägger upp denna tråden för att höra folks åsikter om storleken, men sedan viftar du bort alla åsikter som inte passar det du egentligen vill höra. :va
Du tar inte heller till dig några argument om att den skulle vara för stor, trots att dessa argument är både riktiga och framförda på ett bra sätt. /Rikard

Viftar bort gör jag inte, jag tar till mig både för & nackdelar, och ska testa sådant som rekommenderats angående sänkning m.m. Tack vare denna tråd har jag även fått en knippe pm med tips på olika inställningar till Millen :Bugar

Det låter på dig som om du tycker att jag skulle ha avstått från ett köp pga vad en del skrivit i tråden. Jag tror även jag att Millen är för stor, men det är 99% av sporthojar över 700 kubik för mig...

Så om jag kommer klara av Millen pga mina fysiska begränsningar vet jag ju inte förrän jag har testat. Känns den för tung, svårhanterlig, osv så får jag sälja den :(

[PlastRaket] skrev:
det ser ju jättebra ut det där, inte alls så tokigt som jag trodde från början. Kul att du valde en hoj som inte är helt mainstream. Du kommer säkert att få många härliga mil i sommar med den där (för du ska väl inte bara torrsimma i garaget med den :tungan ). Bara en sak jag undrar över, fick du med stödhjulen eller? annars kan jag tipsa om att det finns superbilligt på Biltema. :tungan (Ta det där som ett skämt, och inte för allvarligt :) )Ta det lungt med den där tills du har vant dig vid vridet i den där för det lär va en väldans skillnad mot din gamla hoj. Du kommer garanterat att gilla den :tummenupp

Har funderat på det där med automatiska stödhjul som fälls ut när man stannar.. :tummenupp

150MC #1 skrev:
Heja, heja! :banana Grattis till köpet! :tummenupp
Du skulle nästan platsa i vår eminenta klubb men hela 1,56... Fan, du är ju skitlång.


Åh, det är första gången jag är för lång för något! :Bugar
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Maria1980 skrev:
Det låter på dig som om du tycker att jag skulle ha avstått från ett köp pga vad en del skrivit i tråden. Jag tror även jag att Millen är för stor, men det är 99% av sporthojar över 700 kubik för mig...

Nej, jag baserar inte min åsikt om att du skulle avstått från att köpa denna hojen på grund av vad somliga anser i tråden utan för att jag personligen tycker att den ser för stor ut. :pannkyss

Jag inser att du antagligen inte vill "nöja dig" med en sporthoj som har mindre än 700 kubik (i alla fall med tanke på tråden, samt det du skrivit i inlägget ovan) vilket jag på ett visst sätt finner motsägelsefullt. En större maskin har naturligtvis mer kraft och ett helt annat effektregister, men jag ser inte fördelen med detta om man inte klarar av att hantera detta på grund av sina kroppsliga förutsättningar. Då är min personliga åsikt att det både blir en roligare, bättre och säkrare körupplevelse/körning om man köper en motorcykel som man har förutsättning till att klara av att hantera. :)

Sist men inte minst vill jag framföra att jag naturligtvis hoppas att allt kommer att gå bra med den nya hojen och att du kommer att övervinna de hinder som förelegat fram till nu. :tummenupp

Mvh
Rikard
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
Rikard Thunderace skrev:

Motsägelsefullt? :confused:

Jag har tröttnat på högvarvandet i min förra 600 och vill därför byta upp mig till en maskin som drar redan på låga varv, jag vill ha lite mer muller... Det är väl ett normalt steg för många hojåkare, så jag förstår inte varför jag ska behöva nöja mig med max 700 kubik bara för att jag är liten.

Det finns många korta mc-förare som både kan hantera och njuta av körningen utav större hojar. Jag tror att jag (med lite justeringar av styr-sadelavstånd, sänkning m.m) kan hantera Millen när jag väl kör den. Det dilemma som jag har med de flesta sporthojar är att de är tunga att handskas med vid stopp och även från marken. Jag har köpt Millen för att testa, går det så är det underbart, då har jag en hoj att utvecklas med i många, många år.

Igår provade jag Millen efter sänkningen, det kändes bra, nådde med halva fossingarna på båda sidor :Bugar
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Bah, vad vet soffpanelen egentligen om storlekens betydelse? Daijiro Kato var väl också kanppt en tvärhand hög men satt ändå som gjuten på sin hoj. Det blir nog bra det där.
 

Bifogat

  • kato.jpg
    kato.jpg
    71.3 KB · Visningar: 242
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Maria1980 skrev:
Jag har tröttnat på högvarvandet i min förra 600 och vill därför byta upp mig till en maskin som drar redan på låga varv, jag vill ha lite mer muller... Det är väl ett normalt steg för många hojåkare, så jag förstår inte varför jag ska behöva nöja mig med max 700 kubik bara för att jag är liten.

Precis...läs mitt inlägg en gång till! :tummenupp
Kul att hojen verkar bli bra! :)
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Teddy skrev:
Bah, vad vet soffpanelen egentligen om storlekens betydelse? Daijiro Kato var väl också kanppt en tvärhand hög men satt ändå som gjuten på sin hoj. Det blir nog bra det där.

Kato var 162 cm, den nya giganten i moto-gp blir nu Pedrosa med 158 cm och 47 kg.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Teddy skrev:
Bah, vad vet soffpanelen egentligen om storlekens betydelse? Daijiro Kato var väl också kanppt en tvärhand hög men satt ändå som gjuten på sin hoj. Det blir nog bra det där.

O han stannar vid många rödljus i sidvind med den där eller? :kocko
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
CorbenDallas skrev:
O han stannar vid många rödljus i sidvind med den där eller? :kocko

Det är inte att stanna vid rödljus som är svårt, utan att parkera. Och det gör räcerförare också. Om du snackar sånt du inte begriper (jag gissar att du är över 165 cm lång) så tycker jag inte att du ska använda kocko-smajjlyn när du citerar något som Teddy skriver. För han är inte ett dugg kocko.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top