http://capishe.se/nyhet/ny-trailer-till-elysium-med-matt-damon-i-huvudrollen/
En till trailer för Elysium
Precis sett "World War Z" och kan verkligen rekommendera den!
Jäkla va bra den var, lite (härlig) action, olidligt spännande och nervösa moment, mycket mer hjärna och helhetsperspektiv än vad den lilla mängd material jag sett från filmen. Anser trailers ha vinklat denna film helt fel, den är mycket bättre än vad de ger vinken av (hjärndöd-hollywood-action som jag brukar kalla det).
Att zombiesarna har Usain Bolt-tempo och energi är inget man stör sig på, det passar perfekt till filmens vinkling. Älskar verkligen att den valt att ta med stora delar av hur samhällen riktigt skiter sig och vad människor gör för att, och hur, de överlever. Även en väldigt intressant "lösning" av zombieepidemin som jag aldrig tänkt på eller läst/sett/hört någon annanstans
REKOMMENDERAR, Årets bästa film för min del helt klart!
http://www.youtube.com/watch?v=Md6Dvxdr0AQ
...
REKOMMENDERAR, Årets bästa film för min del helt klart!
Vad var det anime-originalet hette nu igen??
http://capishe.se/nyhet/ny-trailer-till-elysium-med-matt-damon-i-huvudrollen/
Men tillför den något till genren? Jag tycker zombieapokalyps-temat börjar bli lite uttjatat vid det här laget. Eller så kanske jag bara har något instinktivt emot att pretty boy-Pitt försöker kapitalisera på trenden med zombie-filmer
28 dagar senare var riktigt bra men det var ju typ 10 år sedan vid det här laget och det kändes nytt och fräscht då
Jajemän, det är inte bara Brad Pitt som försöker se snygg/ung ut på film ännu en gång och kapitalisera på trenden. Jag tyckte filmen fräschade upp genren rejält. Kändes som att det för första gången var en storfilm som innehöll zombies, positivt menat. Den har även en både annorlunda fokus på det hela och både problematik och lösning är nytänkande (eller iaf något jag själv aldrig läst, sett eller hört innan).
Det känns inte som en simpel rip-off av någon tidigare populär film eller serie.
(Sen är jag ett fan av zombie och/eller apokalypser hehe, och ena polaren jag hängde med är en riktig sucker för det här, vilket samtidigt gör honom väldigt kräsen för att saker och ting ska vara och ske korrekt hehe)
När jag googlade "Pacific Rim is ba" så fyllde sökmotorn själv in "pacific rim is based on evangelion"
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|