Den här filmen ser jag mest fram emot att se

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Såg man of steel i helgen, tyckte inte om den. För mkt effekter/explosioner och för lite handling. Och som någon sa: Stålmannen blir aldrig riktigt bra story. Men jag kanske hade för höga förhoppningar.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
När fasen pluppar World war Z upp i nån närliggande bukt då!? Har längtat efter den i evigheter å enligt datum kommer den te Svea typ näst sist eller nåt i den stilen :mad:... Såg f.ö "Olympus has fallen" igår å den va en helt ok actionrulle tycker ja allt :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Precis sett "World War Z" och kan verkligen rekommendera den! :yoparty

Jäkla va bra den var, lite (härlig) action, olidligt spännande och nervösa moment, mycket mer hjärna och helhetsperspektiv än vad den lilla mängd material jag sett från filmen. Anser trailers ha vinklat denna film helt fel, den är mycket bättre än vad de ger vinken av (hjärndöd-hollywood-action som jag brukar kalla det).

Att zombiesarna har Usain Bolt-tempo och energi är inget man stör sig på, det passar perfekt till filmens vinkling. Älskar verkligen att den valt att ta med stora delar av hur samhällen riktigt skiter sig och vad människor gör för att, och hur, de överlever. Även en väldigt intressant "lösning" av zombieepidemin som jag aldrig tänkt på eller läst/sett/hört någon annanstans :)

REKOMMENDERAR, Årets bästa film för min del helt klart!

http://www.youtube.com/watch?v=Md6Dvxdr0AQ

Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor

Jäkla va bra den var, lite (härlig) action, olidligt spännande och nervösa moment, mycket mer hjärna och helhetsperspektiv än vad den lilla mängd material jag sett från filmen. Anser trailers ha vinklat denna film helt fel, den är mycket bättre än vad de ger vinken av (hjärndöd-hollywood-action som jag brukar kalla det).

Att zombiesarna har Usain Bolt-tempo och energi är inget man stör sig på, det passar perfekt till filmens vinkling. Älskar verkligen att den valt att ta med stora delar av hur samhällen riktigt skiter sig och vad människor gör för att, och hur, de överlever. Även en väldigt intressant "lösning" av zombieepidemin som jag aldrig tänkt på eller läst/sett/hört någon annanstans :)

http://www.youtube.com/watch?v=Md6Dvxdr0AQ

Såg trailern för några månader sedan. Nu blev jag ännu mer sugen!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Årets bästa film vette tusan men helt klart sevärd, såg den ikväll.

Gillar man ex. "28 dagar senare" så är detta en god kandidat, enda jag hängde upp mig lite på är att den kändes lite väl censurerad men det kanske blir bättre på skiva sen.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

...

Men tillför den något till genren? Jag tycker zombieapokalyps-temat börjar bli lite uttjatat vid det här laget. Eller så kanske jag bara har något instinktivt emot att pretty boy-Pitt försöker kapitalisera på trenden med zombie-filmer :)

28 dagar senare var riktigt bra men det var ju typ 10 år sedan vid det här laget och det kändes nytt och fräscht då :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vad var det anime-originalet hette nu igen??

Jag såg en liten "making of" och de har medvetet undvikit att basera den på en specifik anime-serie eller att ge alltför starka referenser till specifika mecha i designen av sina egna.

Det finns ju en mängd anime med mecha men jag skulle gissa att neon genesis evangelion är den mest spridda?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Men tillför den något till genren? Jag tycker zombieapokalyps-temat börjar bli lite uttjatat vid det här laget. Eller så kanske jag bara har något instinktivt emot att pretty boy-Pitt försöker kapitalisera på trenden med zombie-filmer :)

28 dagar senare var riktigt bra men det var ju typ 10 år sedan vid det här laget och det kändes nytt och fräscht då :)

Jajemän, det är inte bara Brad Pitt som försöker se snygg/ung ut på film ännu en gång och kapitalisera på trenden. Jag tyckte filmen fräschade upp genren rejält. Kändes som att det för första gången var en storfilm som innehöll zombies, positivt menat. Den har även en både annorlunda fokus på det hela och både problematik och lösning är nytänkande (eller iaf något jag själv aldrig läst, sett eller hört innan).

Det känns inte som en simpel rip-off av någon tidigare populär film eller serie.

(Sen är jag ett fan av zombie och/eller apokalypser hehe, och ena polaren jag hängde med är en riktig sucker för det här, vilket samtidigt gör honom väldigt kräsen för att saker och ting ska vara och ske korrekt hehe)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jajemän, det är inte bara Brad Pitt som försöker se snygg/ung ut på film ännu en gång och kapitalisera på trenden. Jag tyckte filmen fräschade upp genren rejält. Kändes som att det för första gången var en storfilm som innehöll zombies, positivt menat. Den har även en både annorlunda fokus på det hela och både problematik och lösning är nytänkande (eller iaf något jag själv aldrig läst, sett eller hört innan).

Det känns inte som en simpel rip-off av någon tidigare populär film eller serie.

(Sen är jag ett fan av zombie och/eller apokalypser hehe, och ena polaren jag hängde med är en riktig sucker för det här, vilket samtidigt gör honom väldigt kräsen för att saker och ting ska vara och ske korrekt hehe)

Jag trodde zombie-entusiasterna fortfarande satt i mörkrum och nötte night of the living dead och förnekade allt som inte är gjort av George Romero? :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vad tusan, är det produktplacering av Bugatti jag skymtar där på slutet? :)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Såg World war Z i helgen.
3D-bio fast det kändes inte att det behövdes.
Rätt bra film. Spännande stor del av tiden. Gillar däremot inte riktigt slutet, precis som det kändes som filmen skulle ta fart så slutar den istället. Hoppas på uppföljare.
Den får 7/10.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...