Den här filmen ser jag mest fram emot att se

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Såg World war Z i helgen.
3D-bio fast det kändes inte att det behövdes.
Rätt bra film. Spännande stor del av tiden. Gillar däremot inte riktigt slutet, precis som det kändes som filmen skulle ta fart så slutar den istället. Hoppas på uppföljare.
Den får 7/10.

Jag läste nånstans att en uppföljare är planerad.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Inga fler Elysiumtrailers nu va? De har ju postats 20 gånger och är i princip likadana allihopa.

:mad:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag läste nånstans att en uppföljare är planerad.
Filmens slut var ju upplagd för uppföljare. Jag håller med Wunder om att 3D-effekten kunde dom gott skippa.
Läser detta på Wikipedia: Sequels.
In January 2012, director Forster and Paramount said they "each view World War Z as a trilogy that would have the grounded, gun-metal realism of Matt Damon's Jason Bourne series tethered to the unsettling end-times vibe of AMC's The Walking Dead."[89] However, plans for future installments were shelved due to the film's production troubles, requiring extensive rework of the film's final act.[90] In June 2013, after the successful opening of World War Z, Paramount announced that it was moving ahead with a sequel.[90]

:rock
Jag fick ont i ögonen av den där 3d skiten.. fast filmen var ok
Jag har några gånger råkat ut för att de gratis/billiga 3D-glajjor man får vid entrén har varit skeva/sneda/krokiga. Det sabbar såklart optiken totalt med fokusfel och ont i ögonen som följd.

Funderar på om man skulle investera i ett par semiproffsglajjor om man ska gå mycket på 3D-bio i framtiden.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det känns inte som en simpel rip-off av någon tidigare populär film eller serie.

Inte rip-off rakt av kanske.. men slå ihop "28 dagar senare" och "I am legend" så kommer du väldigt väldigt nära World War Z.. Dock var den helt klart sevärd!

Nu ser jag fram emot Now you see me samt Elysium. :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Inte rip-off rakt av kanske.. men slå ihop "28 dagar senare" och "I am legend" så kommer du väldigt väldigt nära World War Z.. Dock var den helt klart sevärd!

Nu ser jag fram emot Now you see me samt Elysium. :tummenupp

Såg "Now You See Me" förra helgen, den var helt okay. Såg även "The Purge" nyligen, gillade den ordentligt.
Även jag såg "World War Z" med dåliga 3Dglas och tyckte mest det var irriterande och rörigt.

Men som många andra ser jag fram emot "Elysium", får se om det hinns med under helgen.

Ser även fram emot den här:
http://www.youtube.com/watch?v=ejMMn0t58Lc

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Jag trodde det skulle vara mer action i Elysium, men helt klart en sevärd film. Såg rått ut när dom skruvade fast "skelettet" på Matt och visst hade rymdskytteln drag av Buggati Veyron....

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Såg precis Elysium, helt okej actionfilm, men inte så bra som jag hade hoppats på.

Trodde den skulle ha mer politik/thriller än "hjärndöd hollywood-action". Tråkigast i mina ögon var att de så "tvunget" pressade in en liten (obetydlig) kärlekshistoria i det hela... sedan en slagsmålscen på en hög bro var ju inte direkt upphetsande eller originellt, och inte vad man betalade sin biobiljett för att se.

Annars en riktigt cool idé och bra koncept, men nådde inte District 9-kvalité, för hollywoodifierad för min del.

*minispoiler*

i fallet med att de väljer att skjuta ner "smugglar-skeppen" FRÅN Jorden tänkte jag hade ett politiskt syfte, att de skulle kunna säga att det var människor på jorden som gjorde det, inte "det snälla trevliga folket på Elysium"... men det hela visade sig inte ha ett enda syfte - förutom att skicka missiler som på några sekunder tog sig ca 15 000 km och hann ifatt rymdskepp... istället för att skjuta ner dom från Elysium som verkade vara bara "några mil" bort... Väldigt underligt val helt plötsligt...

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
ok sett senaste tiden i följande ordning:

star trek: into darkness
bättre än den förra, men FÖR snäll och korrekt. schysst skurk, men han kommer inte till sin fulla rätt. och för uppenbara gayrunkvibbar som bara blir fånigt; de är bästisar över allt annat och skit. lägg av med skiten och använd laserpickor o skit oftare, så blir rullen bättre också. dessutom är kapten kirk KAPTEN, så skippa truddelutt-snacket med allt och all och bara mosa fienden, inre såväl som yttre.

nya stålis rullen
men va fan, hur jäkla svårt ska det vara att göra en film om UNIVERSUMS STARKASTE ORGANISM??? all pladder och skit och det från en duktig regissör - introt i originalet - sådan finess och magi! den här var ju bara skit med undantag av en del enstaka scener och så. skådisen som spelar stålis är ok, men det mesta var dravel och amatörism. on top of it, en form av wolverine härmapa, där han reser öve rplaneten för att hitta sitt jag och skit - du är STARKAST I UNIVERSUM maddafakka, ut och ha kul!

world war z
grym budget och skit. snygg och skit. brad dick dock en sopa (annars är grabben en jäkligt duktig skådis).
10 minuter innan filmen tog slut, kom de på att de bränt ALLA PENGAR och hade inte råd med de 39 minuter (typ) som saknas, så ring muppen som skrev manuset och brainstorma ett slut. on top of it - en ointresserad, oengagerad brad pittkuk, som mest var intresserad att ha en steven seagal-min filmen igenom. jäkla sopa. kollade bara för att jag gillar zombierullar och det är klart att det fanns en del scener, men annars en stor big ass DISAPPOINTMENT. ska läsa bokjäveln.

pacific rim
grym produktionskostnad! en gigantisk hitec-runkrulle och jäkligt snygg! så jääääkla dum bara. och guillermo del mupp är ju en så jäkla kass regissör; ju mer deg, desto sämre film. sopa. sluta filma och bli hobbitskådis istället. europas version av michael bay. inga fler churros för hans del...

elysium
bra! når inte upp till samma nivå som 'district 9' men what the fuck, har ju big ass hollywood-skådisar, så vad förvänta sig liksom. inte helt lyckat med matt damon, tror neill saknar 'det'/har för mkt respekt för att regissera en sån big ass stjärna som damon. sen var foster som skurk ok, men för 'skurkig' enligt formulär 1a. annars en bra film som sagt. sharlto copley var bäst, fantastisk skådis! känns också att neill är mer bekväm med polarna när det kommer till regi.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring