Video Den här killen gillar tydligen inte cyklister

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Är jag verkligen på SH, det känns mer som vågadopa.com?
Ja för hade det varit sporthoj så hade man väl inte haft några som helst problem att köra om ett par cyklister.

Hitta gasen och sluta gnäll, hjälper inte det så kanske en kurs där man lär sig svänga också kan vara på sin plats.

Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Ja för hade det varit sporthoj så hade man väl inte haft några som helst problem att köra om ett par cyklister.

Hitta gasen och sluta gnäll, hjälper inte det så kanske en kurs där man lär sig svänga också kan vara på sin plats.

Tror du det finns nån kurs för just cyklist omkörning? :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hmmm du har rätt finns inga speciella kurser för det så klarar man inte av att köra om ett gäng cyklister är det lika bra att sälja hojjen.

Inte direkt svårt att köra om ett gäng cyklister om man bara vill. Man kan ju med MC ofta blåsa rätt igenom hela klungan. Det svåra är ju ibland att göra det på ett både trafiksäkert och artigt sätt.

sportbike

Guest
Jag åkte ner till Rosenhill en gång med Hypermotarden och kom givetvis ikapp ett 15-tal pedalgökar som fladdrade kors och tvärs över vägbanan.
Istället för att brassa om dom så lade jag mig helt enkelt mitt i klungan nån kilometer, oj vad dom blev missnöjda.
När dom till slut anlände till RH med sina knastrande clipsdojjor och bonusbollen inklämd i cykelpyjamasen så var det rätt kul att sitta vid bordet bredvid och lyssna på deras missnöje :)

desmo79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
MuZ Scorpion Sport -95, Ducati 748 SP -95
Hur länge behöver ni släppa på gasen och vänta på ett bra omkörningstillfälle? 10 sek? 60 sek? Jag vet hur trist det är att tappa flytet i hojåkandet för att man får slå av på gasen i favoritkurvan. Och? Åk tillbaka och kör kurvan igen då.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Har du tid och möjlighet så kan du få komma ner och lära dig.

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Råkat ut för två ganska intressanta/roliga situationer när jag cyklat.

Råkade ut för en bilburen 'pajas' för några år sedan som körde upp bredvid mig när jag cyklade. Pajasen gestikulerade vilt och skrek fula ord innan han gasade vidare eftersom jag cyklade på vägrenen och inte cykelbanan. Eftersom mitt färdmål gjorde det lämpligare till för att använda vägen så följde jag alla lagar och trafikregler. Några 100m längre fram var det stopp i trafiken så jag passade på att rulla upp bredvid bil-pajasen och tänkte fråga vad han ville. Nu ville han inte alls prata och vägrade titta på mig, såg mest ut som ett skrämt barn :va.

Den andra gången var när jag cyklade på ett övergångsställe samtidigt som det gick flera fotgängare där. En pajas i bil skulle givetvis hindra mig genom att inte stanna. Problemet var bara att han samtidigt touchade en av dom gående. I ordväxlingen som uppstod mellan bilförare och den gående hörde jag hur bilföraren skyllde på mig som hade cyklat på övergångsstället. Bilföraren fick dock skamset rulla vidare för att inte risker bli lynchad av den gående. :tummenupp

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag vet inte vad ni pratar om...cyklister och hästar finns egentligen inte alt så är de bara frukt. Alla diskussioner kring dessa fantasifoster blir akademiska.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Nej för tusan Lappens i Hedemora gör de bästa burgarna och de största glassarna. Honom får ni inte ta!

Hedemora, där bor väl Kaj Hedström den gamla vildhjärnan som gjorde RR lite roligare på 80-talet. Är det han som säljer hamburgare och glass? :hihi:hihi

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hedemora, där bor väl Kaj Hedström den gamla vildhjärnan som gjorde RR lite roligare på 80-talet. Är det han som säljer hamburgare och glass? :hihi:hihi

Jorå Kaj är ju rikskändis i Hedemora, känner honom lite sådär.
Vildhjärnegenerna går iaf i rakt nedstigande led.

Fekkeman

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
-81 Yamaha XJ 650 Caféprojekt
Kom precis hem efter en körning på småvägar nu där jag hamnade mitt i en cykeltävling, först mötte jag 2 klungor som höll sig bra på sin sida, men efter ett par kilometer när vägen minskade till en bredd där 2 bilar med svårighet skulle få möte, och som dessutom var mycket kurvig/backig så kom det klunga på ca 20 cyklister som tog upp hela körfältet. Jag kan säga att det var inte mycket plats att väja undan där inte, men det gick bra denna gången.

moddlaren

Guest
Hej

ja dessa cyklister man skulle ju skjuta dom DiReKt bara därför dom cyklar:brynad

o detta säger jag som en gammal distrikts mästare i cykling gällande nya västragötalands län.

det var våren 1981 tror jag Billbo Bagger var ute i skogarna o kutade runt med dvärgar o trollkarlar, Det utspelade sig runt bohuslänska Orust,

Det var en vacker dag då den Dalslänske bond sonen for till Orust blott 15 år gammal med skolans alla spandex fantomer i ortens mest lovande cykelsällskap, Varför en bondes som fick följa med?? Tja om jag var före o det stank koskit så ville dom väll förbi antagligen o borde då kunna ta i lite till tänkte dom nog antagligen.

Men väl där iförd ett par platå träskor en t-chirt och vida jeans samt en lånad tre växlad orange DBS ""Döden Bakom Styret"" som en vän så vänligt lånade ut till detta spännande äventyr.

Nåväl starten går:yoparty:yoparty:yoparty oj oj oj som speakern:musik säkert skrek som dom cyklar:rock för att göra historian kort så skrattades det en hel del åt min figurs utseende vill jag lova,
i mål kom jag och när det var dags för pris utdelningen så var det många som tappade hakan,,
Bond jäveln hade cyklat så ini H-lete så jag vann:banana:banana fy fan vilken känsla det var o gå upp o pissa på spandex killarna som såg ut som fantomen allihopa..

Det är inte lätt o vara ödmjuk när man är bäst:fakta:rofl:rofl

Plaketten har jag kvar som ett kärt minne i skåpet som bevis:fakta.

mvh

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Mmmmm det är lätt att vara tuff på ett forum,,, skall försökte vara mer blygsam och förstående i fortsättningen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin